فعالیت موزه‌ها در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۰

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند چهار شنبه، ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۷
فعالیت موزه‌ها در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۰

مدیرکل موزه‌های کشور از فعالیت موزه‌ها در ایام نوروز با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا خبر داد. موزه‌های مناطق قرمز و نارنجی تعطیل خواهد بود.

محمدرضا کارگر، مدیرکل موزه‌های کشور، با اشاره به مصوبه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، از تعطیلی موزه‌های تحت‌نظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مناطق قرمز و نارنجی در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ خبر داد. این در حالی است که موزه‌های مناطق زرد و آبی در این ایام به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

کارگر در خصوص پروتکل‌های بازدید از موزه‌ها با توجه به مشکلات متعدد در نحوه کنترل بازدید‌کنندگان و بلیط‌فروشی، اذعان داشت:

پروتکل‌ها تغییر نکرده است و همه موزه‌ها مطابق با دستورالعمل تهیه‌شده قبلی فعال خواهند بود و مشکلی وجود ندارد.

گفتنی است که از اسفندماه سال گذشته تاکنون و در مقاطع زمانی مختلف، با تصمیم ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا موزه‌های مناطق پرخطر تعطیل شده‌اند. این تعطیلی‌ها هر بار با مقاومت از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری  و صنایع دستی نیز همراه بوده است. با این وجود، عدم رضایت بازدیدکنندگان از نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در موزه‌ها، نحوه بلیط‌فروشی و نوبت‌گیری برای بازدید و عدم امکان بسیاری از موزه‌ها به درگاه اینترنتی فروش بلیط مشهود است. 

در حال حاضر و بنا بر گفته محمدحسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی،  ۳۰۰ موزه دولتی با نظارت این وزارت‌خانه و ۱۵۹ موزه خصوصی در کشور فعال است. پیش‌بینی می‌شود با اعمال محدودیت‌های تردد و سفر، میزان مراجعه مردم به موزه‌ها در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ افزایش یابد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه