حذف الزام قرنطینه برای سفر به اردن

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی یکشنبه، ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۸
حذف الزام قرنطینه برای سفر به اردن

با همه‌گیری کرونا، اردن مشابه سایر کشورها محدودیت‌هایی را برای مسافران در نظر گرفته بود که اکنون به‌منظور تسهیل شرایط، الزام قرنطینه هفت روزه را برداشته است.

در روزهای همه‌گیری کرونا، سفر خارجی همچنان کار دشواری به نظر می‌رسد؛ اما اردن به‌عنوان یکی از کشورهای خاورمیانه، سفر به این کشور را تاحدی آسان‌تر کرده است. مسافران از تاریخ ۲۶ ژانویه (هفت بهمن) ۲۰۲۱ دیگر ملزم به قرنطینه هفت روزه نیستند و به این ترتیب داشتن تعطیلات در این کشور دور از ذهن نخواهد بود. با این وجود، مسافران باید آزمایش منفی PCR را همراه داشته باشند که در بازه زمانی ۷۲ ساعت قبل از زمان سفرشان انجام شده است و پس از ورود باید با هزینه شخصی خود (حدود ۴۰ دلار) آزمایش دوم PCR را انجام دهند.

از تاریخ ذکرشده، قرنطینه فقط برای مسافرانی الزامی است که تست کرونای آن‌ها مثبت می‌شود. گردشگران علاوه بر آزمایش منفی PCR موظف به داشتن بیمه درمانی معتبری هستند که هر نوع درمان ضروری کرونا را در طول سفر پوشش دهد. همچنین آن‌ها قبل از سوار شدن به هواپیما و سفر به اردن باید فرم سلامتی معین را پر کنند.

منع رفت‌وآمد شبانه برای گردشگران مشابه مردم بومی برقرار است. این منع رفت‌وآمد از ساعت ۱۱ شب آغاز می‌شود و تا ۶ صبح روز بعد، افراد باید در خانه بمانند؛ مگر اینکه قصد رفتن به فرودگاه را داشته باشند.

مطالب مرتبط:

منبع matadornetwork

دیدگاه