تداوم محدودیت سفر به انگلیس تا پایان بهمن ماه

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند شنبه، ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۸
تداوم محدودیت سفر به انگلیس تا پایان بهمن ماه

سازمان هواپیمایی کشوری از تداوم تعلیق پروازها به انگلیس به‌دلیل ادامه شیوع گونه جهش یافته ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

سازمان هواپیمایی کشوری طی اطلاعیه و در پاسخ به مطالب منتشر شده در خصوص عدم توجه به درخواست‌ها برای محدودیت پروازها از انگلیس به‌منظور جلوگیری از شیوع کرونای جهش‌یافته، اعلام کرد:

به‌محض مشاهده تغییرات ژنتیکی ویروس کرونا در کشور انگلیس و بر اساس درخواست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بلافاصله با ابلاغ رسمی سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت‌های هواپیمایی (ایرلاین ها) ابتدا در اول دی ماه همه پرواز‌ها از مبدا و مقصد انگلستان به کشور به حالت تعلیق درآمد و برای سومین بار نیز این تعلیق‌ها تا پایان بهمن ماه جاری تمدید شد.

در این اطلاعیه ضمن اشاره به اینکه ایران نخستین کشور منطقه بود که پروازها را از کشور انگلیس و بالعکس محدود کرد، بر کنترل و نظارت مستقیم بر پروازهای کانکشن از سایر کشورها، به‌خصوص کشورهای اروپایی تاکید شده است. همچنین در این اطلاعیه آمده است:

کشور‌هایی از جمله ژاپن، زیمبابوه، نامیبیا، آنگولا، موزامبیک، مالاوی و چند کشور دیگر که تا ۲۱ دی واریانت‌های جهش یافته نگران کننده در آن‌ها گزارش شده بود نیز مشمول قوانین بهداشتی سختگیرانه قرار گرفت و کسانی که در عرض دو هفته قبل از ورود به کشور در یکی از کشور‌های فوق اقامت یا حضور داشته‌اند یا مبدا سفرشان از این کشور‌ها بوده، از سفر به ایران منع شدند و اجازه ورود به ایران فقط برای سفر‌هایی صادر می‌شد که از اتباع جمهوری اسلامی ایران بوده یا توجیه سفرشان توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور مبدا تایید شده بود.

سازمان هواپیمایی کشوری ضمن اشاره به اینکه از سرگیری پروازها به انگلستان منوط به تصمیم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، از متقاضیان سفر به انگلستان درخواست کرد:

زمانی برای برقراری این پرواز‌ها تعیین نشده و قطعا قابل پیش‌بینی نیست و تحت‌تاثیر تبلیغات قرار نگیرند و مسئولیت خرید بلیط‌های روز‌ها و ماه‌های آینده در صورت عدم برقراری پرواز‌ها به انگلیس و محدودیت‌های سفر به دیگر کشور‌ها به‌ویژه اروپا بر عهده خریداران بلیط است و سازمان هواپیمایی کشوری مسئولیتی در این خصوص ندارد.

در این اطلاعیه ضمن تاکید بر اجرای دقیق مصوبات ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، نسبت به سوار کردن مسافر از مبدا لندن و فروش بلیط در این مسیر در بازه معین، به شرکت‌های هواپیمایی و فروشندگان بلیط هشدار داده شده است.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما به هر یک از مقصدهای داخلی یا خارجی را دارید، با کمک موتور جست‌وجوی پرواز کجارو می‌توانید به آسانی فهرستی از فروشندگان معتبر را مشاهده و ارزان‌ترین بلیط را خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه