قطر ایرویز با پرواز رایگان حیوانات را به حیات وحش بازمی‌گرداند

سارا نبی‌یان
سارا نبی‌یان شنبه، ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۲
قطر ایرویز با پرواز رایگان حیوانات را به حیات وحش بازمی‌گرداند

شرکت هواپیمایی «قطر ایرویز» یکی از ایرلاین‌های پیشرو در صنعت حمل و نقل جهان، متعهد شده است تا حیوانات را به‌صورت رایگان به حیات وحش بازگرداند.

شرکت ترابری ایرلاین قطر ایرویز فصل دوم از برنامه پایداری خود موسوم به «وی‌کر» (weQare) را جان بخشیدن دوباره به حیات وحش زمین نامیده است. در این راستا، این ایرلاین با هدف حفظ حیات وحش و حیوانات در معرض خطر، متعهد شده است که این حیوانات را به‌صورت رایگان به زیستگاه طبیعی خود منتقل کند.

«گیوم هالو»، مدیر ارشد شرکت باربری «قطر ایرویز» گفت:

ما نگران میراثی هستیم که برای نسل آینده به‌جای خواهیم‌گذاشت. ما به‌عنوان یک شرکت حمل و نقل پیشرو در دنیا، به خدمت به جامعه و حفظ محیط زیست معتقدیم. همه می‌دانیم که حیوانات نقش مهمی در حفظ تعادل زیست‌محیطی دارند که این تعادل، به نوبه خود، تضمینی برای وجود و ثبات محیط زیست است. از طریق فصل دوم برنامه جان بخشیدن دوباره به حیات وحش، ما قصد داریم از حفظ و نگه‌داری محیط زیست حمایت کنیم و به همین دلیل، حیوانات وحشی را به‌طور رایگان به جایی که به آن تعلق دارند باز‌می‌گردانیم.

این شرکت هواپیمایی مجموعه‌ای از تبلیغات قابل‌توجه و ویدئوی ویژه‌ای را برای بزرگداشت و بیان اهمیت فصل دوم منتشر کرده است. قطر ایرویز قصد دارد تا از این طریق، آگاهی از مسائل زیست محیطی را در میان مشتریان و سهامداران خود بالا ببرد.

همه فصل‌های برنامه «وی‌کر» بر اساس ارکان اصلی پایداری محیط زیست، جامعه، اقتصاد و فرهنگ بنا شده‌ است و کارکنان شرکت حمل و نقل قطر ایرویز از این برنامه حمایت می‌کنند.

Qatar airways

منبع عکس: The Uni Planet،  نام عکاس: ناشناس

شرکت ترابری «قطر ایرویز» معتقد است که چنین اقداماتی اثرات مثبتی در پی خواهد داشت و برای مردم الهام‌بخش است تا حفظ محیط زیست را در اولویت‌های خود قرار دهند. «قطر ایرویز» برنامه‌های دیگری را در ماه‌های آینده اجرا خواهد کرد که همه آن‌ها مستقیما با حمل و نقل روزمره مرتبط هستند. کارگو قطر ایرویز از طریق چنین برنامه‌های نوآورانه‌ای، صنعت حمل و نقل هوایی را به‌سمت مسیری پایدارتر و با مسئولیت اجتماعی بیشتر هدایت می‌کند و نقش فعالی در ساخت دنیای آینده ایفا می‌کند.

قطر ایرویز به‌عنوان یکی از امضاکنندگان اعلامیه کاخ باکینگهام در مارس ۲۰۱۶ و یکی از اعضای هیئت مدیره سازمان ملل متحد برای کارگروه حمل و نقل حیات وحش، سیاست مقابله با تجارت غیرقانونی حیات وحش در معرض خطر را دنبال می‌کند. ابتکار شرکت ترابری قطر ایرویز برای بازگرداندن حیوانات به زیستگاه طبیعی خود، در راستای تعهد این شرکت به مبارزه با قاچاق حیات وحش و تجارت غیرقانونی حیوانات وحشی شکل گرفته است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه