کشف یک مومیایی مصری با زبانی از جنس طلا

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند چهار شنبه، ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۲
کشف یک مومیایی مصری با زبانی از جنس طلا

وزارت آثار باستانی مصر در بیانیه‌ای از کشف یک مومیایی دو هزار ساله با زبانی از جنس طلا در یکی از محوطه‌های باستانی این کشور خبر داد.

طبق اعلام وزارت آثار باستانی مصر و به ‌نقل از لایوساینس، باستان‌شناسان در یکی از محوطه‌های باستانی مصر مومیایی دو هزار ساله‌ای کشف کردند که زبانی از جنس طلا در دهان دارد.

در بیانیه وزارت آثار باستانی مصر آمده است که احتمالا زبان طلایی با هدف اینکه مومیایی در زندگی پس از مرگ نیز قادر به صحبت باشد، در دهانش قرار داده شده است. بنا بر باور مصریان باستان، اگر قرار بود که این مومیایی با «اوزیریس»، ایزد جهان پس از مرگ مصریان باستان مواجه شود، باید می‌توانست با او صحبت کند.

گمانه‌زنی‌های فراوانی در خصوص لکنت زبان مومیایی در زمان حیات یا علت جنس طلایی زبان وی وجود دارد. این مومیایی در یکی از ۱۶ مقبره اطراف معبدهای اوزیریس و ایزیس کشف شده است.

مجموعه‌ای از سکه‌های باستانی با تصویر کلئوپاترای هفتم نیز در این مقبره‌ها کشف شده است که نشان‌دهنده قدمت آن‌ها تا دوران حکومت این ملکه است. همچنین مومیایی زنی با ماسک مرگ که بخش عمده پیکر وی را پوشانده‌ و به‌شکل چهره‌ای خندان طراحی شده است نیز از دیگر کشفیات این منطقه به شمار می‌رود.

مجسمه های باستانی مصری

همراه دو مومیایی دیگر نیز مجموعه‌ای از طومارهای باستانی کشف شده که کارشناسان در حال بررسی آن‌ها هستند. یکی دیگر از آثار کشف شده در این کاوش، مجموعه‌ای از مجسمه‌های دفن شده است. این مجسمه‌ها پس از گذر قرن‌ها به‌اندازه‌ای سالم باقی‌ مانده‌اند که همچنان مدل مو و جزئیات صورت آن‌ها قابل تشخیص است.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه