دستورالعمل‌ محدودیت سفر‌های نوروزی ابلاغ می‌شود

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند یکشنبه، ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۴۲
دستورالعمل‌ محدودیت سفر‌های نوروزی ابلاغ می‌شود

وزیر میراث فرهنگی با اشاره به پیش‌بینی محدودیت‌هایی برای سفر‌های انبوه شخصی در تعطیلات نوروزی، از ابلاغ آن پس از تصویب نهایی در ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد.

علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری توسعه گردشگری دریایی ضمن ابراز نگرانی از سفرهای انبوه شخصی در نوروز ۱۴۰۰، اظهار کرد:

در صورت وقوع موج چهارم کرونا محدودیت‌هایی برای سفر‌های انبوه شخصی در تعطیلات نوروزی در ستاد ملی مقابله با کرونا پیش‌بینی شده است که پس از نهایی شدن اعلام می‌شود.

مونسان با تاکید بر ممنوعیت تبدیل امکانات شخصی به اقامتگاه گردشگران و همچنین برپایی چادر و اقامتگاه در سطح شهر، تصریح کرد:

اقامت مسافران در مراکز غیرگردشگری ممنوع است. شیوه نامه‌های بهداشتی هتل‌ها و اقامتگاه‌های گردشگری بسیار سختگیرانه و به مدیران این مراکز ابلاغ شده است که در بازدید‌هایی که داشتیم این موارد به‌طور کامل رعایت می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص تصمیم ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا در خصوص ناوگان حمل‌و‌نقل نیز ابراز داشت:

بر اساس تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا در ناوگان هوایی ۶۰ درصد ظرفیت و در اتوبوس و قطار نیز شکل قرار گرفتن مسافران به‌صورت شطرنجی است و در سفر‌های هوشمند تعداد پذیرش مسافر پیش‌بینی شده است.

مطالب مرتبط:

منبع تین نیوز

دیدگاه