کلید دروازه قرآن شیراز مفقود شد

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند چهار شنبه، ۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۹
کلید دروازه قرآن شیراز مفقود شد

هیچ یک از مسئولان و نهادهای کلان‌شهر شیراز از محل کلید اتاقک‌های دروازه قرآن اطلاعی ندارند و شواهد حاکی از مفقود شدن کلید این بنای تاریخی است.

به‌ گزارش ایرنا، یکی از خبرنگاران این خبرگزاری که قصد ورود به اتاقک دروازه قرآن و ثبت تصاویر مقبره حاج حسین ایگار، سازنده بنای کنونی دروازه قرآن و تهیه گزارشی در این رابطه را داشت، برای دریافت کلید ورودی این بنا به نهادهای مربوط شهر شیراز مراجعه کرد؛ اما در کمال شگفتی، مسئولان اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس و شهرداری شیراز نسبت به محل کلید ابراز بی‌اطلاعی کردند.

از همین رو، نهادهای مختلف شیراز مسئولیت نگهداری از کلید این مجموعه را متوجه یکدیگر دانسته‌اند و شواهد حاکی از آن است که کلید ورودی اتاقک‌های دروازه قرآن مفقود شده است.

بنای امروزی دروازه قرآن که از جاهای دیدنی شیراز محسوب می‌شود، در سال ۱۳۲۸ با همت «حاج حسین ایگار»، مشهور به «اعتماد‌التجار» ساخته شده است‌. خدمات ارزشمندی در تاریخ شهر شیراز به حاج حسین ایگار نسبت داده می‌شود که از جمله آن می‌توان به تاسیس کارخاته ریسندگی و بافندگی و همچنین فعالیت‌های وی در حوزه صنعت برق اشاره کرد.

مرحوم ایگار و همسرش پس از مرگ در دو اتاقک کنار دروازه به خاک سپرده شدند؛ اما اکنون محل دفن این فرد بدون نشانه‌ و تابلویی به‌حال خود رها شده است و بعضا افرادی که از این محل عبور می‌کنند، زباله‌های خود را از پنجره بالایی این دو آرامگاه به داخل می‌ریزند. بنابراین لزوم توجه به این مقبره و رسیدگی به آن توسط نهادهای ذی‌ربط احساس می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه