عدم تصمیم قطعی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره سفرهای نوروزی

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند سه شنبه، ۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۳۱
عدم تصمیم قطعی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره سفرهای نوروزی

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که تاکنون ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا مصوبه‌ای قطعی برای سفرهای نوروزی نداشته است.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با بیان اینکه محدودیت‌های تردد بر اساس رنگ‌بندی‌ها اعمال می‌شود، تصمیم‌‌‌گیری نهایی در خصوص این محدودیت‌ها را بر اساس نظر روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها دانست. وی در این رابطه تصریح کرد:

این رنگ‌بندی حتی در روستا‌ها هم اعمال شده و بر اساس وضعیت بیماری است.

لاری در خصوص برنامه‌ریزی‌ها برای سفرها و فروش بلیط‌های نوروزی اذعان داشت:

همگی بستگی به این دارد که بیماری چطور پیش برود. در مناطقی که آبی و زرد هستند اگر آمار بیماری پایین باشد، با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، امکان اسکان مسافران در مهمان‌پذیر‌ها وجود دارد؛ البته تمام این مسائل صرفا در حد پیشنهاد است.

سخنگوی وزارت بهداشت با تایید امکان استقرار مسافران در مهمان‌پذیرها، اظهار داشت:

مکان‌ها تحت نظارت بوده و شیوه نامه‌های بهداشتی در آن‌ها رعایت می‌شود. اگر ما مانع اسکان مسافران در این مراکز شویم، ممکن است مسافران به‌شکل دیگری اقدام کنند که این امر باعث شیوع بیشتر بیماری می‌شود.

سیما سادات لاری ضمن اشاره به اینکه تاکنون تصمیمی قطعی در ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا در خصوص انجام سفرهای نوروزی اتخاذ نشده است، تاکید کرد:

تمام مسائلی که تاکنون برای مسافرت‌های نوروزی مطرح شده در حد پیشنهاد است. در قرارگاه کنترل بیماری کرونا بحث‌های اولیه صورت می‌گیرد و بعد به ستاد ملی ارجاع می‌شود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه