ابراز نگرانی وزیر گردشگری برای سفرهای بی‌‌ضابطه نوروزی

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند یکشنبه، ۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۲
ابراز نگرانی وزیر گردشگری برای سفرهای بی‌‌ضابطه نوروزی

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به ضرورت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، نسبت به سفرهای بی‌ضابطه نوروز ۱۴۰۰ ابراز نگرانی کرد.

علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در آیین اختتامیه جشنواره فجر صنایع دستی با اشاره به امکان برقراری مشروط سفرهای نوروزی در صورت مهار شیوع کرونا، بر رعایت تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مردم تاکید کرد. وی در این رابطه تصریح کرد:

نگرانی ما از این دو گونه سفر نیست؛ ما نگران سفرهای بی‌ضابطه هستیم که در آن‌ها تجمع موجود دارد. برای نمونه، در نوروز ۱۴۰۰ برپایی چادرهای مسافرتی و هرگونه کمپ و تجمع ممنوع است.

علی‌اصغر مونسان با اشاره به سیاست توزیع یکنواخت گردشگران برای نوروز ۱۴۰۰، از جلوگیری از تجمع سفرها در استان‌هایی خبر داد که پیش از این همواره جمعیت زیادی را پذیرا بودند. وی با اشاره به حضور خود در کمیته اجتماعی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا برای نوروز ۱۴۰۰، اذعان داشت:

نیاز به نشاط اجتماعی جامعه و کمک به فعالان حوزه گردشگری سبب شد تا مدل‌ها و روش‌هایی برای سفر ایمن برای نوروز سال آینده را برنامه‌ریزی و تدوین کنیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به زیان‌ فعالان صنعت گردشکری در سال ۹۹، از تلاش‌ها برای جلوگیری از ورود خسارات بیشتر به کسب‌و‌کار ایشان خبر داد و ابراز امیدواری کرد:

سفرهایی با رعایت شیوه‌نامه‌‌های بهداشتی گردشگری کشور را رونق بخشد.

مونسان با اشاره به از سر گذراندن سالی سخت برای صنعت گردشگری، این صنعت را همچنان پویا و زنده دانست و از اعطای تسهیلات ۱۵۰ میلیارد تومانی دولت به فعالان صنعت گردشگری خبر داد و اظهار کرد:

حمایت‌ها متناسب و کافی نبود؛ اما می‌توانستیم بیش از این نیز به فعالان صنایع دستی تسهیلات اعطا شود. شرایطی که بانک‌ها برای اعطای این وام‌ها در نظر گرفته بودند، سخت بود و فعالانه صنایع دستی امکان اخذ این وام را پیدا نکردند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین با اشاره به دستاوردهای حوزه صنایع دستی در پنجمین جشنواره فجر صنایع دستی اذعان داشت:

بخشی از صادرات صنایع دستی به‌صورت چمدانی و از طریق گردشگران خارجی از کشور خارج می‌شد. شیوع کرونا به این بخش نیز آسیب بسیار جدی وارد کرد البته فروش الکترونیک صنایع دستی در داخل کشور به صفر نرسید؛ اما آن را کاهش داده است.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه