پیش‌بینی افزایش چشمگیر سفرها در نوروز ۱۴۰۰

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند شنبه، ۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۲
پیش‌بینی افزایش چشمگیر سفرها در نوروز ۱۴۰۰

رئیس انجمن صنفی دفاتر سفر استان تهران با اشاره به بالا بودن عطش سفر بین مردم، بر لزوم تبعیت از تصمیم ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا در خصوص انجام سفرها خبر داد.

امیرپویان رفیعی شاد، رییس هیئت‌مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر استان تهران، ضمن اشاره به بالا رفتن حجم سفر به جنوب در تعطیلات بهمن ماه، از پیش‌بینی‌ها و برآوردهای این انجمن برای افزایش چشم‌گیر سفرهای نوروزی خبر داد و اذعان کرد:

عطش مردم پس از یک سال خانه‌نشینی و محدودیت برای سفر زیاد است و این احتمال می‌رود که سفر در نوروز حتی با تور بیشتر شود.

رفیعی شاد با اشاره به کاهش ظرفیت پروازهای داخلی در بسیاری از مسیرها، از اقبال برای سفر و تکمیل ظرفیت پروازها در مسیرهای دیگر خبر داد. وی در خصوص چگونگی هزینه‌های سفر با توجه شرایط ناشی از ویروس کرونا افزایش داشته است، اظهار کرد:

شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرده‌اند افزایش نرخی روی بلیط‌های نوروز ندارند. حمل و نقل ریلی هم چند وقت پیش افزایش نرخ داشت که به خاطر کاهش ظرفیت مسافر بود. بعید است بخش ریلی برای نوروز بار دیگر قیمت‌ها را تغییر دهد. هتل‌ها هم قرار است افزایش نرخ نداشته باشند. قیمت تور تابع این بخش‌ها است که اگر با همین منوال پیش برویم هزینه‌های تور مثل حالا خواهد بود و تغییر چشم‌گیری را در بخش سفر شاهد نخواهیم بود.

چندی پیش ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، با اشاره به موافقت ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا با سفرهای نوروزی، از مشروط بودن این سفرها به خریداری تور یا رزرواسیون اماکن اقامتی در مقصد خبر داد. 

اگر قصد خرید بلیط هواپیما به هر یک از مقصدهای داخلی یا خارجی را دارید، با کمک موتور جست‌وجوی پرواز کجارو می‌توانید به آسانی فهرستی از فروشندگان معتبر را مشاهده و ارزان‌ترین بلیط را خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه