موافقت مشروط ستاد ملی مقابله با کرونا با سفرهای نوروزی

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند چهار شنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۴
موافقت مشروط ستاد ملی مقابله با کرونا با سفرهای نوروزی

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از موافقت ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا با انجام سفرهای نوروز ۱۴۰۰ در قالب تورهای مسافرتی و  رزرو مراکز اقامتی دارای مجوز خبر داد.

ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در وبیناری با ۳۱ استان کشور که با هدف تبیین وضعیت سفرهای نوروزی و نمایشگاه گردشگری و میراث فرهنگی برگزار شده بود، از تصویب محدودیت‌هایی برای تردد بین شهرها در ایام نوروز توسط ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا خبر داد. وی در این رابطه اذعان داشت:

به‌دلیل ناپایدار بودن شرایط کشور به واسطه شیوع کرونا، سفرهای نوروزی همچون سال گذشته با محدودیت‌هایی مواجه است؛ اما در این میان وزارت گردشگری با تشریح و تبیین برنامه‌ها و تمهیدات بعمل آمده و با معرفی دو راهکار سبز برای سفرهای ایمن، اعضای ستاد را برای انجام سفرها در قالب تورهای مسافرتی و نیز با رزرو مراکز اقامتی شامل هتل‌ها، مهمانپذیرها و بوم‌گردی‌های دارای مجوز از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی متقاعد کرد.

تیموری با اشاره به طبقه‌بندی مراکز گردشگری و اقامتی دارای مجوز در رسته مشاغل ضروری، از فعالیت قطعی این مراکز در این مراکز در ایام نوروز خبر داد و اذعان کرد:

ضمن تشدید نظارت‌ها و بازرسی‌ها نیاز است از فعالیت مراکز اقامتی و به‌طور کل تاسیسات گردشگری بدون مجوز جلوگیری شود و اجازه ندهند خطای یک مرکز سبب تخریب فرصت پیش آمده برای تمامی فعالان این حوزه شود.

معاون گردشگری همچنین در خصوص افزایش ضریب اشغال مراکز اقامتی با توجه به ممنوعیت نصب چادر در پارک‌ها و نیز اسکان در مراکز متفرقه از جمله سالن‌های ورزشی، کمپ‌ها و مدارس، خطاب به مدیران ادارات کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان‌ها گفت:

ادارات کل استان در ایجاد زمینه بهره‌مندی بخش خصوصی از این امکان با اطلاع‌رسانی و حمایت همه جانبه بسیار پررنگ است.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه