انجام سفرهای نوروزی در صورت عدم تشدید شیوع کرونا

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند دوشنبه، ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۳
انجام سفرهای نوروزی در صورت عدم تشدید شیوع کرونا

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از امکان سفرهای نوروزی به‌صورت برنامه‌ریزی شده و به‌شرط عدم تشدید شیوع ویروس کرونا خبر داد.

ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، از ارائه طرح‌هایی به ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا برای انجام سفرهای نوروزی به‌صورت برنامه‌ریزی شده خبر داد. وی با اشاره به پیش‌شرط ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا در خصوص عدم تشدید پاندمی، اذعان داشت:

نوروزی با کنترل، نظارت و در راستای ایجاد نشاط اجتماعی انجام می‌شود.

تیموری با تاکید بر کنترل و محدودیت سفرهای نوروزی، از انجام این سفرها تنها در چارچوب تورهای برنامه‌ریزی شده از طریق آژانس‌های مسافرتی دارای مجوز و تحت‌ نظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبر داد. وی خاطرنشان کرد:

افرادی که خارج از تورهای برنامه‌ریزی شده اقدام به سفر نوروزی ‌کنند، ارائه رزرو مرکز اقامتی مجاز الزامی است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن اشاره به التزام رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، تصریح کرد:

بر اساس تصمیمات اتخاذشده ارتباط تنگاتنگی بین دستگاه‌های عضو ستاد مرکزی خدمات سفر با ستاد ملی مقابله با کرونا برقرار خواهد بود که مسئولیت این فرایند در سطح ملی به عهده وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و در استان‌ها با استانداران خواهد بود.

ولی تیموری با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای ذی‌نفعان صنعت گردشگری در سطوح ملی و استانی، از اطلاع‌رسانی پروتکل‌های بهداشتی جدید تا پیش از تعطیلات نوروز خبر داد. وی در رابطه با تصمیمات اتخاد شده در خصوص ورود گردشگران خارجی نیز گفت:

موضوع در خصوص اتباع ایرانی و گردشگران از کشورهای کم‌خطر در کمیته‌های تخصصی از جمله کمیته اجتماعی و امنیتی ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شده و در اولین جلسه این ستاد به تصویب نهایی خواهد رسید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه