تعلیق برخی رویدادهای اکسپو دبی به دلیل افزایش مبتلایان به کرونا

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند دوشنبه، ۲۹ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۵
تعلیق برخی رویدادهای اکسپو دبی به دلیل افزایش مبتلایان به کرونا

مسئولان نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی از تعلیق برخی از رویدادها و افزایش مراکز غربالگری در راستای اقدامات احتیاطی در برابر کووید-۱۹ خبر دادند.

مسئولان نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی اعلام کردند که  در راستای اقدامات احتیاطی در برابر کووید-۱۹ و سویه جدید «اومیکرون»، برخی از رویدادهای این نمایشگاه مانند رژه‌های روزانه و فعالیت‌های سرگرمی دیگری که خطر کاهش فاصله اجتماعی به‌همراه دارد، در روزهای آتی به حالت تعلیق درخواهد آمد. همچنین بنا بر اعلام مسئولان، برای حصول اطمینان از آزمایش منظم کارکنان و مخاطبان این رویداد جهانی، مراکز غربالگری کرونا در محل برگزاری اکسپو با فعالیت چهار مرکز تست PCR دیگر افزایش یافته‌اند. 

تمام کارکنان اماراتی و بین‌المللی اکسپو، داوطلبان، پیمانکاران و ارائه‌دهندگان خدمات این نمایشگاه ملزم به انجام واکسیناسیون کامل به‌علاوه دریافت دز تقویتی هستند. علاوه بر این، بازدیدکنندگان ۱۸ ساله و بالاتر برای بازدید از این تنایشگاه موظف به ارائه یک نسخه از گزارش واکسیناسیون هستند. درصورت عدم واکسیناسیون، ارائه گواهی آزمایش PCR منفی که در ۷۲ ساعت قبل انجام شده، برای بازدید از نمایشگاه الزامی است.

داده‌های رسمی نشان می‌دهد که بیش از ۹۰ درصد از جمعیت امارات متحده عربی دو دوز واکسن کووید-۱۹ دریافت کرده‌اند. این داده‌ها حاکی از این است که ۱۰۰ درصد از جمعیت واجد شرایط، حداقل یک دز واکسن را دریافت کرده‌اند. بااین‌همه، امارات متحده روز گذشته از ابتلای ۲۸۵ مورد ابتلای جدید کرونا در این کشور خبر داده است که بالاترین آمار در ۱۲ هفته گذشته محسوب می‌شود؛ گرچه  این آمار ابتلا، نسبت به اوایل سال میلادی همچنان پایین است. 

شایان ذکر است که اکسپو دبی تا ۳۱ مارس سال ۲۰۲۲ با حضور بیش از ۱۹۰ کشور از جمله ایران ادامه خواهد داشت. ایران امسال با روایتی از شهرزاد قصه‌گو و با شعار «ایران؛ تمدن کهن و استوار، تنوع اقوام و میزبان ملت‌ها» در این نمایشگاه ۶ ماهه حضور دارد. مسئولان برگزاری اکسپو دبی ضمن اعلام عبور شمار بازدیدکنندگان این رویداد از هفت میلیون نفر، نسبت به تداوم فعالیت این رویداد طی تعطیلات سال نو میلادی تاکید کرده‌اند. 

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه