تجربه سفر به کویر مصر با ماشین شخصی

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات سه شنبه، ۳۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۰
تجربه سفر به کویر مصر با ماشین شخصی

در این مطلب قصد داریم تا ضمن معرفی کویر مصر، تجربه سفر رفتن به کویر مصر با خودروی شخصی را با شما به اشترک بذاریم.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

اگر بخواهیم جاذبه‌های گردشگری ایران را معرفی کنیم، کویر مصر بدون شک در لیست زیباترینِ این جاذبه‌ها قرار می گیرد که برخی از این کویر به‌عنوان زیباترین کویر ایران یاد می‌کنند. ما در این مطلب قصد داریم تا ضمن معرفی کویر مصر، تجربه سفر رفتن به کویر مصر با خودروی شخصی را با شما به اشترک بذاریم و راهنمایی و نکات کاربردی در این زمینه را ذکر کنیم.

کویر مصر کجاست؟

رپورتاژ

استان اصفهان که به آثار تاریخی خود معروف است و در میان استان ها زبان زد است، جاذبه های گردشگری بسیار دیدنی ای نیز دارد که یکی از این جاذبه‌ها کویر مصر معروف است. در منطقه خور بیابانک اصفهان روستایی به نام مصر است که طول عمری بالغ بر صد سال دارد و توسط فردی به نام یوسف بنیانگذاری شده است. پیش از این، روستای مصر به مزرعه یوسف مشهور بوده، اما با گذشت زمان و خشک شدن منابع آبی این روستا، زمانی که این منطقه دیگر شبیه به مزرعه نبود و با توجه به ارتباط نام یوسف و سرزمین مصر، نام آن به مصر تغییر کرد و نام کویری که در ۵۵ کیلومتری آن قرار داشت نیز «مصر» نام گرفت.

سفر به کویر مصر با ماشین سواری شخصی

برای رفتن به کویر مصر روش‌های متفاوتی وجود دارد که یکی از پر طرفدارترین راه ها، استفاده از ماشین شخصی است. این روش در کنار لذت بردن از مسیر رسیدن به کویر و گشت و گذار در آن، ملزم به رعایت نکاتی است که این نکات، حیاتی تلقی می‌شوند.

فصل مناسب کویر مصر

پیش از هرچیز باید فصل مناسبی برای رفتن به کویر مصر را انتخاب کنید.

با توجه به آب و هوای گرم و خشک این منطقه، کویر مصر در فصل های تابستان و اواخر بهار غیر قابل‌تحمل می‌شود و در برخی از روزها، آن‌قدر گرم می‌شود که می‌تواند به سلامتی آسیب بزند و خطرناک باشد. اما در فصل های پاییز، اواخر زمستان و اوایل بهار، کویر مصر، آب و هوای معتدلی به خود می گیرد و به یک گردشگاه فوق‌العاده تبدیل می‌شود.

آب و هوای کویر مصر

نکته دوم، بررسی آب و هوا پیش از رفتن به این منطقه است. کویر مصر نیز مانند دیگر کویرها به بارش های رگباری و طوفان شن معروف است که می‌تواند اقامت در آن را غیرممکن سازد. بنابراین پیشنهاد می کنم که از چند روز قبل، آب و هوای این منطقه را از طریق سایت‌های هواشناسی معتبر بررسی کرده و در صورت آرام بودن جو، می تونید سفر خود را آغاز کید. برای رفتن به کویر مصر می‌توانید تا نزدیکی روستای مصر را با خودروی شخصی تان طی کرده و از آن منطقه با خودورهای آفرود موجود در کویر مصر به کویر وارد شوید. بنابراین می‌توانید برای رفتن به این منطقه از ون یا اتوبوس نیز استفاده کنید. برای این کار تنها کافی است با شرکت‌های رنت خودرو معتبری نظیر کافه رنت ارتباط بگیرید و با استفاده از خدمات اجاره ون یا اتوبوس آن‌ها خودرو مورد نظرتون را اتخاب کنید.

رپورتاژ

ماشین مناسب برای رفتن به کویر

پر واضح است که بهترین خودرو برای رفتن به کویر، خودروهای دو دیفرانسیل مخصوص آفرود است؛ زیرا که این خودروها با هدف پیمودن این سبک مسیرها طراحی و ساخته می‌شوند. اما اگر قصد رفتن با خودروهای معمولی سواری دارید، مناسب‌ترین خودروها، خودروهایی با موتور انژکتوری و چهار سیلندر است. از دیگر خصوصیات مهم خودرو در رفتن به کویر، ارتفاع خودرو است و با این حساب ماشین‌های شاسی بلند عملکرد بهتری در کویر دارند. اما اگر خودرو شخصی شما سواری است بهتر است تا نزدیکی روستای مصر بروید.

نکات مهم کویرگردی با خودروی شخصی

  • داشتن لاستیک‌هایی با آج مناسب کویر و همراه داشتن لاستیک زاپاس سالم با باد مناسب یکی از نکات حیاتی کویرگردی با خودروی شخصی است.
  • با توجه به ظرفیت پایین مخزن سوخت خودروهای معمولی نسبت به خودروهای آفرود، بهتر است پیش از وارد شدن به مسیر کویر، باک خودروی خود را در نزدیک پمپ بنزین نزدیک به روستای مصر کاملا پرکنید تا خیال‌تان از سوخت راحت باشد.
  • بخش هایی از کویر مصر امکان آنتن دهی موبایل وجود ندارد، بنابراین بهتر است پیش از آغاز سفر، تاریخ رفت و برگشت خود را به یکی از دوستان‌تان اطلاع دهید.
  • در خودروی خود لباس گرم، وسایل کمپینگ، جعبه کمک‌های اولیه و آب به مقدار زیاد همراه داشته باشید.

مسیریابی به کویر مصر

برای رفتن به کویر مصر دو مسیر موجود است که یکی از شهر دامغان و دیگری از سمت نائین به کویر مصر می رسند. اگر از تهران قصد رفتن به این منطقه فوق‌العاده را دارید، باید به عرض‌تان برسانم که حدود ۱۰ ساعت مسیر دارید و بنابراین بهتر است خودرویی سالم و راحت را برای طی کردن این مسیر انتخاب کنید. اگر خودروی شخصی ندارید یا آن را مناسب سفر نمی دانید، می‌توانید خودروی مورد نظر خود را اجاره کنید. برای اجاره خودرو در تهران، شرکت کافه رنت گزینه مناسبی است. 

اگر ساکن شهر اصفهان هستید، باید ابتدا خود را به شهر نائین و سپس شهر جندق رسانده و از شهر جندق ۴۵ کیلومتر مسیر خاکی را طی کنید تا به نمایی فوق‌العاده از کویر مصر برسید. برای مکان یابی دقیق کویر مصر می‌توانید با کلیک روی نقشه، موقعیت این منطقه را مشاهده کنید.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه