آغاز ثبت‌ نام سفر به سوریه از دو هفته آینده

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند سه شنبه، ۲۳ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۲
آغاز ثبت‌ نام سفر به سوریه از دو هفته آینده

رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به آغاز ثبت‌نام سفر به سوریه تا دو هفته دیگر، هزینه این سفر را به‌طور تقریبی بین ۹ تا ۱۰ میلیون تومان اعلام کرد.

علیرضا رشیدیان، رییس سازمان حج و زیارت، با اشاراره به امضای تفاهم‌نامه‌ای با سوریه برای اعزام سالانه ۱۰۰ هزار زائر و فراهم کردن امکانات این سفر در بخش اقامت، حمل و نقل، تغذیه و تدارکات، بیمه، امکانات و خدمات بهداشتی و پزشکی و همچنین هماهنگی برای پروازهای این مسیر، از آغاز ثبت‌نام سفر به سوریه تا دو هفته دیگر خبر داد. وی همچنین به موضوع تبادل پولی و مالی برای این سفر زیارتی و پیگیری‌های آن از طریق بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و امور دارایی اشاره کرد و گفت:

امیدواریم با مساعدت و همراهی وزیر اقتصاد، مسئله سیستم پولی، مالی و پشتیبانی برای این سفر زیارتی حل شده و با توجه به تدابیر اندیشیده شده، نخستین گروه زائران ایران برای زیارت حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) عازم دمشق شوند.

رشیدیان با بیان اینکه در شرایط کنونی برآوردی از تعداد مشتاقان این سفر زیارتی نداریم، اعزام‌های اولیه از مبدا فرودگاه امام خمینی دانست و تصریح کرد:

ثبت‌نام از متقاضیان در این مرحله، از استان‌های مجاور تهران آغاز می‌شود؛ اما در صورتی‌که متقاضیان سفر به سوریه در هر استان به حد نصاب یک پرواز برسد، شرایط برقراری پرواز از آن استان هم مدنظر قرار گرفته و بررسی می‌شود.

رییس سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه فعلا شرایط سفرهای زمینی فراهم نیست، از انجام سفرهای سوریه به‌صورت رفت‌و‌برگشت هوایی خبر داد و اظهار کرد:

با توجه به فرایندهای اجرایی و کاهش تصدی‌گری‌های سازمان حج و زیارت، ثبت‌نام‌ها همچون گذشته به‌صورت فراخوان نخواهد بود، بلکه متقاضیان می‌توانند بعد از اعلام زمان نام‌نویسی، از طریق سامانه‌های مربوطه به ۲۵۰۰ دفتر کارگزاری دارای مجوز برای سفر سوریه ثبت‌نام کنند.

علیرضا رشیدیان در پاسخ به شرایط نام‌نویسی با اشاره به دستورالعمل ستاد ملی مدیریت کرونا، بر الزام متقاضیان سفرهای خارجی و زیارتی برای تزریق دو دُز واکسن کرونا و نیز تست وانجام تست PCR در فاصله ۷۲ ساعت قبل از پرواز تاکید کرد. وی متوسط هزینه سفر به سوریه را به‌طور تقریبی بین ۹ تا ۱۰ میلیون تومان دانست و اذعان داشت:

منتظر نهایی شدن قراردادهای مسکن، نقلیه، تغذیه و... در سوریه هستیم و با تکمیل و قطعی شدن همه هزینه‌ها اعم از اعزام، مسکن، بیمه، خدمات پزشکی، تغذیه، حمل و نقل و... البته به‌جز هزینه مربوط به تست کرونا که باید شخصا ۷۲ ساعت قبل پرواز توسط فرد انجام شود، یک‌جا محاسبه شده و مبلغ نهایی اعلام می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت در پایان ابراز امیدواری کرد که با توجه به برنامه‌ریزی‌های که در دست انجام است و شرایط سوریه و ظرفیت ایجاد شده برای اعزام متقاضیان زیارت، زائران کشورمان در کمال عزت، کرامت، امنیت و سلامت به این سفر زیارتی مشرف شوند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه