الزام ارائه تست منفی کرونا برای مسافران داخلی واکسینه نشده

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند یکشنبه، ۱۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۵
الزام ارائه تست منفی کرونا برای مسافران داخلی واکسینه نشده

معاون حمل و نقل وزیر راه وشهرسازی از الزام مسافرانی که کارت واکسن ندارند و واکسینه نیستند، به ارائه برگه PCR منفی برای انجام سفر هوایی داخلی، ریلی و جاده‌ای خبر داد.

«شهرام آدم‌نژاد»، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی امروز، اعلام کرد که از اول آذرماه، مسافران فاقد کارت واکسن و واکسینه نشده ملزم به ارائه برگه PCR منفی برای انجام سفر هوایی داخلی، ریلی و جاده‌ای هستند. وی در این رابطه اذعان اشت:

این شرایط برای سفرهای ریلی و جاده‌ای هم اعمال می‌شود و مسافران قطار و اتوبوس هم اگر کارت واکسن ندارند، باید همراه با جواب آزمایش منفی کرونا، سفر ریلی و جاده‌ای خود را در پیش بگیرند.

همچنین طبق گفته‌های آدم‌نژاد، مسافرانی که هر دو دوز واکسن را دریافت کرده باشند، دیگر نیازی به ارائه تست منفی کرونا ندارند. وی افزود:

تبصره‌ای در این بین برای برخی مسافران وجود دارد؛ در صورتی که فقط یک دوز از واکسن را دریافت کرده باشند و از زمان دریافت دوز دوم نگذشته باشد، امکان سفر را خواهند داشت.  اقدام به تزریق واکسن، مسافر را برای استفاده از حمل و نقل عمومی اعم از بخش هوایی، ریلی و جاده‌ای، بدون مانع نمی‌کند و این تبصره فقط برای مسافرانی است که زمان تزریق دز دوم آن‌ها نرسیده است.

در همین راستا «جواد صالحی»، دیرکل روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی با بیان اینکه مسافران پروازهای خارجی از مبدا فرودگاه امام همچنان باید PCR با اعتبار ۹۸ ساعته همراه با برگه واکسیناسیون را به‌همراه داشته باشند، افزود:

پروازهای خارجی از ابتدا بدون فاصله‌گذاری اجتماعی انجام می‌شد و همچنان همان شروط واکسینه بودن و داشتن برگه PCR برای قطعی بودن عدم ابتلای مسافر به ویروس کرونا لازم است.

صالحی با اشاره به ابلاغ وزارت بهداشت به سازمان هواپیمایی کشوری، تصریح کرد:

فعلا مسافران پروازهای خروجی علاوه بر همراه داشتن کارت دیجیتال واکسن، باید تست PCR را نیز به‌همراه داشته باشند؛ زیرا ممکن است کشور مقصد به هر دلیلی تست PCR را هنوز قطعی بداند.

شایان ذکر است که در چند روز گذشته، پروتکل‌های جدید برای سفرهای برون شهری ابلاغ شد که این دستورالعمل از ابتدای آذرماه قابل اجرا خواهد بود. به‌این‌ترتیب، پروازهای داخلی از ابتدای آذرماه با ظرفیت ۱۰۰ درصدی مسافرگیری شود و دیگر خبری از فاصله‌گذاری اجتماعی در هواپیماها نخواهد بود. به‌همین‌منظور تنها مسافرانی می‌توانند بلیط پرواز را تهیه کنند که شرایط جدید سفر را داشته باشند. 

همچنین وزارت کشور سامانه «امید» را برای تشخیص مسافران واکسینه راه‌اندازی کرده است و اکنون در حال بارگذاری اطلاعات و ارتباط با زیر ساخت‌های بخش حمل‌و نقل است. از طریق این سامانه همه مردم کنترل خواهند شد و فقط آن‌هایی که واکسن زده باشند یا تست PCR منفی داشته باشند قادر خواهند بود که با وسایل حمل‌ونقل عمومی به مسافرت بروند؛ در غیر این صورت از اول آذرماه اجازه سفر نخواهند داشت.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما به هر یک از مقصدهای داخلی یا خارجی را دارید، با کمک موتور جست‌وجوی پرواز کجارو می‌توانید به آسانی فهرستی از فروشندگان معتبر را مشاهده و ارزان‌ترین بلیط را خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه