بهترین کتاب های گردشگری

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات شنبه، ۱۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۰
بهترین کتاب های گردشگری

با مطالعه کتاب‌های گردشگری، علاقه‌مندان به سیر و سفر می‌توانند اطلاعات بسیار مفیدی را در مورد نقاط و مکان‌های موردنظرشان به دست آورند.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

یکی از سرگرمی‌های بسیار لذت‌بخش برای افرادی که به گردشگری و سیر و سیاحت علاقه دارند، مطالعه کتاب‌های گردشگری است. با مطالعه این دسته از کتاب‌ها، علاقه‌مندان به سیر و سفر می‌توانند اطلاعات بسیار مفیدی را در مورد نقاط و مکان‌های موردنظرشان به دست آورند. در حال حاضر، کتا‌ب‌های زیادی در این زمینه به نگارش درآمده است. از جمله این کتاب‌ها می‌توان متونی را نام برد که به زبان فارسی تدوین شده‌اند یا کتاب‌هایی که به زبان انگلیسی به نگارش درآمده و کتاب‌های جهانی به شمار می‌روند. در این مقاله قصد داریم برخی از بهترین کتاب‌ها در زمینه گردشگری را معرفی کنیم.

یکصد و پنجاه کشور در ۴۰ سال

یکی از بهترین کتاب‌ها برای مطالعات گردشگری و سیر و سیاحت، «کتاب یکصد و پنجاه کشور در ۴۰» سال است. این کتاب توسط مهندس فرهاد کاشانی به رشته تحریر درآمده است. وی با انتشار این کتاب، توانسته در سراسر جهان شهرت قابل‌قبولی را از آن خود کند. نویسنده این کتاب، در همه نقاط ایالات متحده آمریکا، تمامی قاره‌ها و همچنین قطب شمال و جنوب و دورتادور کره زمین، به گردش و سیر و سیاحت پرداخته است و نکات و تجربیات خوبی را برای گردشگران مطرح کرده است.

سباستین

این کتاب توسط منصور ضابطیان به رشته تحریر در آمده و ماجراهای آن، سفر شخصی نویسنده به کوبا است. در این کتاب نویسنده سعی داشته به شرح مطالبی در زمینه سیگار برگ، کمونیسم و فیدل کاسترو بپردازد. در صورتی که قصد دارید با شهر کوبا آشنایی بیشتری داشته باشید، می‌توانید از این کتاب کمک بگیرید.

مسئولیت‌پذیری در صنعت گردشگری

بهترین کتاب های گردشگری

این کتاب از جمله متونی است که به زبان انگلیسی به رشته تحریر در آمده و نویسنده آن هارولد گودین است. هارولد گودین در این نوشته سعی کرده است تا به ضرورت گردشگری و شناخت این رشته بپردازد و از طرف دیگر به گردشگری مسئولانه و ارتباط آن با تجارت پایدار اشاره کند.

این کتاب توسط پاتریشیا اسکولتز نوشته شده است. ۱۰۰۰ مکانی که قبل از مرگ باید ببینید را می‌توان یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها در زمینه گردشگری به شمار آورد. در این کتاب نویسنده سعی دارد گوشه و کنار دنیا را به خواننده بشناساند. بنابراین، در این نوشتار با مطالب زیادی در مورد قاره آفریقا، اروپا، آسیا، آمریکا و اقیانوسیه و… مواجه خواهید شد. لذا می‌توانید در سفرهای آینده خود از این کتاب استفاده کنید.

ببر سفید

ببر سفید کتابی در زمینه کشور هندوستان است. این کتاب توسط فردی به نام آراویند آدیگا به رشته تحریر در آمده است. مطالعه کتاب ببر سفید برای افرادی که قصد شناخت کشور هند را دارند انتخاب بسیار مناسبی است؛ لذا می‌توانید پس از خواندن این کتاب به کشور هندوستان سفر کنید.

بخورید، عبادت کنید، عشق بورزید

کتاب بخورید، عبادت کنید، عشق بورزید، یکی دیگر از کتاب‌هایی است که برای علاقه‌مندان به گردشگری به نگارش در آمده است. این کتاب را الیزابت گیلبرت به نگارش درآورده و از جمله کتاب‌های بسیار پرفروش در زمینه توریسم و گردشگری به شمار می‌رود. الیزابت گیلبرت، این کتاب را بر اساس تجربیات شخصی خود و از سفرهایش به کشورهای ایتالیا، هند، اندونزی و… به رشته تحریر در آورده است.

سفرنامه برادران امیدوار

برادران امیدوار از جمله افرادی هستند که به جهانگردی و گردشگری به‌صورت کاملا حرفه‌ای اقدام کرده‌اند. سفر این دو برادر گردشگر، به نخستین سال‌های دهه ۳۰ می‌رسد. در آن سال‌ها این دو برادر سفرهای بسیار زیادی را به کشورهای دنیا انجام داده‌اند و تمامی تجربیات خود را به نگارش درآورده‌اند. بنابراین در صورتی که این کتاب را برای مطالعه در نظر بگیرید اطلاعات بسیار زیادی را در مورد کشورهای مختلف و قاره های متعدد به دست خواهید آورد.

کسب و کار رو به گسترش سفر و گردشگری

یکی دیگر از بهترین کتاب‌هایی که در زمینه گردشگری و سیر و سیاحت به رشته تحریر درآمده است کتاب کسب و کار رو به گسترش سفر و گردشگری است. این کتاب توسط الیزابت بکر نوشته شده است و از جمله بزرگ‌ترین کتاب‌ها در این زمینه به شمار می‌رود. الیزابت بکر در این کتاب سعی کرده نشان دهد که چطور یک فعالیت به‌ظاهر سرگرم‌کننده و سپری کننده اوقات فراغت، می‌تواند به یک کسب و کار تجاری و بسیار بزرگ برای کشورهای مختلف تبدیل شود.

ماجراجویی های بزرگ

کتاب ماجراجویی‌های بزرگ را آلاستیر هومریز به نگارش در آورده است. او از جمله افرادی است که به‌عنوان ماجراجوی برتر نشنال جئوگرافیک نیز شناخته شده است. بنابراین مطالعه کتاب وی می‌تواند اطلاعات بسیار ارزشمند و مفیدی را در اختیار ماجراجویان و گردشگران قرار دهد. نویسنده در این کتاب سعی کرده تمامی تجربیات خود را در طول سفرهایش در اختیار مخاطبان قرار دهد. از جمله این موارد می‌توان به دوچرخه‌سواری های وی در کیپ تاون اشاره کرد که در کشور آفریقای جنوبی اتفاق افتاده است یا کایاک سواری او را در رودخانه‌های آلاسکا نام برد. همچنین بسیاری از مسیرهایی که نویسنده به‌صورت پیاده از یک کشور تا کشور دیگر پیموده است نیز در این کتاب مطرح شده است.

بهترین کتاب های گردشگری

هنر سیر و سفر

هنر سیر و سفر یکی دیگر از بهترین کتاب‌ها در عرصه گردشگری به شمار می‌رود. این کتاب توسط آلن دو باتن نوشته شده است. نویسنده در این کتاب سعی دارد دیدگاه های متعدد در زمینه سیر و سفر را مورد بررسی دقیق قرار دهد و از این طریق به خواننده و مخاطب یادآوری کند که اهمیت سیر و سفر تا چه اندازه است.

توریسم: اصول، روش ها، فلسفه

در این کتاب، مفاهیم بسیار پایه و کاربردی در زمینه گردشگری مورد بررسی قرار گرفته است. در این کتاب به این نکته پرداخته شده که چگونه می‌توان گردشگری یا صنعت توریسم را به عاملی برای افزایش درآمد ملت‌ها تبدیل کرد. توریسم: اصول، روش ها، فلسفه، از جمله مشهورترین کتب در زمینه گردشگری در سراسر جهان به شمار می‌رود. در این کتاب، خواننده با موضوعات اساسی گردشگری مانند گردشگری پایدار، رسانه های اجتماعی، تغییرات اقلیمی و… مواجه خواهد شد و جنبه های مختلف گردشگری را درک خواهد کرد.

در این مقاله سعی کردیم برخی از بهترین کتاب های گردشگری را معرفی نماییم. برای فراهم کردن این کتاب ها، خرید کوله‌پشتی مدرسه، دفترچه یادداشت و… می‌توانید به وب‌سایت‌های مربوطه مراجعه کنید.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه