اجرای طرح ممنوعیت هوشمند سفر از اول آذر ماه

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند شنبه، ۱۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۷
اجرای طرح ممنوعیت هوشمند سفر از اول آذر ماه

رییس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل‌و‌نقل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی، جزییات ممنوعیت هوشمند سفر را از اول آذر ماه تشریح کرد.

رضا نفیسی، رییس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل‌و‌نقل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به اجرای طرح  ممنوعیت هوشمند سفر از دو هفته آینده، از راه‌اندازی سامانه امید در آینده نزدیک برای کنترل ترددهای مردم خبر داد و افزود:

تنها آن‌هایی که واکسن زده باشند یا تست PCR منفی همراه‌شان باشد، می‌توانند با وسایل حمل‌ونقل عمومی به مسافرت بروند، در غیر این صورت از اول آذر ماه اجازه سفر نخواهند داشت.

نفیسی با اشاره به اعمال ظرفیت ۸۰ درصدی پذیرش مسافر برای قطار و اتوبوس از ابتدای ماه آینده، یادآور شد:

پیش از این اگر وضعیت کرونایی شهری قرمز یا نارنجی بود، تردد در کل آن شهر ممنوع می‌شد و این ممنوعیت سفر برای همه افراد، مبتلا یا سالم اعمال می‌شد؛ اما از آذر ماه ترددها و مسافرت‌ها برای افرادی که دو دز واکسن دریافت کرده باشند یا تست منفی PCR، با مهلت‌ها و تاریخ‌های ۹۶ ساعته و ۷۲ ساعته اعلام شده، در اختیار داشته باشند، می‌توانند سفرهای خارجی یا داخلی را انجام دهند. بنابراین ممنوعیت‌های کرونایی هوشمند برای هر یک از افراد بر این اساس اعمال خواهد شد.

رئیس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل و نقل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی ضمن اشاره به عدم اجازه سفر با وسایل نقلیه عمومی به افراد مبتلا به کرونا یا مشکوک در صورت شناسایی از طریق رصد و مشاهده در سیستم جدید، از پیش‌گیری کارآمدتری از شیوع ویروس کرونا با این روش خبر داد و اظهار کرد:

به‌زودی پروتکل‌های بهداشتی برای سفر و دیگر فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی تغییر خواهد کرد و سخت‌گیرانه‌تر خواهد شد، به این معنی که در آینده‌ای نه چندان دور که میزان واکسیناسیون به حد قابل قبولی برسد، تنها افراد واکسینه شده می‌توانند به مسافرت بروند و دیگر تست PCR هم کافی نخواهد بود. این مساله سبب می‌شود که مردم به واکسینه شدن و تضمین سلامت جامعه و در امان ماندن از ویروس کرونا تشویق شوند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه