ممنوعیت ورود مسافر غیر ایرانی از مبدا جنوب آفریقا

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند یکشنبه، ۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۴
ممنوعیت ورود مسافر غیر ایرانی از مبدا جنوب آفریقا

سازمان هواپیمایی کشوری از ممنوعیت ورود مسافر از مبدا کشور‌های جنوب آفریقا به ایران خبر داد.

سازمان هواپیمایی کشوری با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ورود مسافر از مبدا کشور‌های جنوب آفریقا به کشور ممنوع است. در این اطلاعیه با اشاره به اینکه هیچ پرواز مستقیمی از کشور‌های آفریقایی به ایران انجام نمی‌شود، آمده است:

به‌دنبال انتشار خبر سویه جدید کرونا در بعضی از کشور‌های آفریقایی تا اطلاع ثانوی و رفع خطر شیوع این نوع جدید ویروس کرونا پذیرش مسافر از کشورهایی، چون آفریقای جنوبی، موزامبیک، نامیبیا، زیمبابوه، بوتسوانا، لسوتو و اسواتینی ممنوع خواهد بود.

در همین راستا، محمد مهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در نامه‌ای از تشدید مراقبت‌های بهداشتی مرزی برای مسافران بازگشتی از جنوب آفریقا  خبر داد. این تصمیم بر اساس مصوبه جدید ستاد ملی مقابله با کرونا و در واکنش به انتشار سویه جدید این بیماری در جهان اتخاذ شده است. بر  اساس این مصوبه، ورود مستقیم و غیر مستقیم همه مسافران غیر ایرانی از مبادی هرکدام از کشور‌های جنوب آفریقا از جمله بوتسوانا، نامیبیا، اسواتینی، لسوتو، موزامبیک، زیمبابوه، مالاوی و آفریقای جنوبی به کشور تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

شایان‌ذکر است که تمامی مسافران ایرانی نیز که از کشور‌های یاد شده به کشور باز می‌گردند، حداقل ۱۴ روز بدون حق خروج در قرنطینه به سر خواهند برد. در این مدت قرنطینه ۱۴ روزه، از این مسافران تست سه نوبت PCR به عمل خواهد آمد و پس از جواب منفی، حق خروج از قرنطینه را خواهند داشت.

مطالب مرتبط:

دیدگاه