تلاش کیش برای میزبانی از مسافران جام جهانی قطر

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند دوشنبه، ۱ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۵
تلاش کیش برای میزبانی از مسافران جام جهانی قطر

رییس جامعه هتلداران با اشاره به قیمت بالای هتل‌های قطر در ایام مسابقات جام جهانی، از تامین ۴,۰۰۰ اتاق با قیمت مناسب در جزیره کیش برای اقامت تماشاگران و تیم‌های فوتبال خبر داد.

مسیح‌الله صفا، رئیس جامعه هتلداران، با اشاره به ظرفیت محدود کشور قطر و آخرین اقدامات و مذاکرات برای مشارکت در میزبانی جام‌جهانی ۲۰۲۲ فوتبال، اظهارات دبیر شورای عالی مناطق آزاد برای امکان پذیرش بخشی از مسافران جام جهانی در کیش و قشم را تایید کرد و گفت:

با توجه به گام بلندی که تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در جام جهانی برداشته است، باید ظرفیت اقامت و پذیرایی را در جزیره کیش افزایش دهیم. قول می‌دهیم چهار هزار اتاق برای دوران جام جهانی، آماده کنیم. اگر تیم‌های خارجی نیامدند، به هر حال ایرانی‌هایی که قصد تماشای این بازی‌ها را دارند با توجه به مسافت نزدیک کیش و قطر و تفاوت هزینه‌ها می‌توانند در هتل‌های کیش اقامت داشته باشند.

صفا با بیان اینکه هزینه هر شب اقامت در هتل‌های قطر بالای ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان خواهد بود، از عدم پوشش از عدم پوشش تمامی تماشاچی‌ها، گردشگران و اعضای تیم‌ها با توجه به تعداد محدود هتل‌ها خبر داد و گفت:

ما سعی می‌کنیم ظرفیت اقامت و استانداردها را در کیش تا جام جهانی بالا ببریم تا دست‌کم مسافران ایرانی را در این جزیره با قیمت مناسب و به مراتب مناسب‌تر از قطر پوشش دهیم. البته که حضور مسافران و تیم‌های خارجی در کیش مهم است؛ اما مسافران ایرانی برای ما مهم‌تر هستند.

رئیس جامعه هتلداران با اشاره به لزوم استاتداردسازی خدمات در اماکن اقامتی کیش، از بازدید رئیس فدراسیون فوتبال و نماینده فیفا از امکانات و ظرفیت‌های این جزیره خبر داد و گفت:

این مسئله ما را برآن داشت تا شهریورماه سال ۱۴۰۱، پیش از آغاز بازی‌ها، ظرفیت اقامت را آماده کنیم.

در همین راستا، چندی پیش سعید محمد، دبیر شورای عالی مناطق آزاد با اشاره به گنجایش کم کشور قطر در پذیرش گردشگران و مسافران جام جهانی ۲۰۲۲، برای مشارکت در میزبانی بخشی از جام جهانی قطر ۲۰۲۲ در دو جزیره قشم و کیش اعلام آمادگی کرده و گفته بود:

برنامه‌ریزی کاملی داریم تا با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در قشم و کیش، باعث شویم تا توریست‌ها رضایت‌مندانه منطقه را ترک کنند.

شایان‌ذکر است که پس از انتخاب قطر به‌عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۲۲، مسئولان و به‌ویژه فعالان بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران به‌دنبال مشارکت و میزبانی بخشی از این رویداد جهانی بودند. به‌رغم اینکه تلاش‌ها از سال ۱۳۹۸ جدی‌تر شد، با توجه به ضعف امکانات و نامساعد بودن زمین‌های چمن و ورزشگاه‌های کیش و همچنین وجود رقبای جدی همچون امارات، کویت، عمان و حتی عربستان برای مشارکت و پذیرش میزبانی بخشی از جام جهانی، شانس جزایر ایران برای مشارکت در این امر بسیار اندک ارزیابی شده است.

منبع عکس کاور:‌ ناشناس

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه