ابلاغ آخرین مقررات سفر به کویت از ایران

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند سه شنبه، ۱۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۲
ابلاغ آخرین مقررات سفر به کویت از ایران

آخرین مقررات سفر از ایران به کویت به شرکت‌های گردشگری و هواپیمایی اعلام شدکه شامل قرنطینه خانگی، ارائه کارت واکسیناسیون و پاسخ منفی تست PCR است.

کاهش میانگین ابتلای روزانه مردم کویت تا ۲۵ نفر مبتلا در روز و واکسیناسیون کامل حداقل ۲۲ درصد از جمعیت این کشور، مقامات این امیرنشین را به فکر بازگشایی مرزهای خود به‌روی گردشگران و مسافران خارجی انداخته است. به همین ترتیب، دستورالعملی جدید با هدف رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، به شرکت‌های گردشگری و هواپیمایی ایران ابلاغ شده است و بر اساس آن، مسافران با ملیت یا اقامت کویت و مسافران دارای ویزای کویت قادر خواهند بود که به این کشور سفر کنند. این دستورالعمل شامل موارد زیر است:

۱. مسافران بالای ۱۸ سال باید کارت واکسن فایزر، مادرنا، آسترازنکا یا جانسون‌اند‌جانسون را داشته باشند و از آخرین نوبت تزریق آن‌ها ۱۴ روز گذشته باشد.

۲. مسافران دارای کارت واکسن «سینوفارم» یا «سینوواک» یا «اسپایکوژن »با شرط دریافت یک نوبت واکسن فایزر، مادرنا، آسترازنکا یا جانسون می‌توانند به کشور کویت سفر کنند.

۳. مسافران ۱۶ تا ۱۸ سال پس از ورود و انجام غربالگری، در صورت تشخیص پزشک و به هزینه مسافر، قرنطینه هتلی خواهند شد.

۴. تمام مسافران بالای ۶ سال در پروازهای ورودی به کویت باید در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز آزمایش PCR را در یکی از مراکز تاییدشده وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی ایران انجام دهند و گواهی منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی همراه داشته باشند.

۵. مسافران قبل از پرواز باید خود را در وب‌سایت «کویت مسافر» به‌صورت آنلاین ثبت‌نام کنند. پس از ورود به کویت، مسافران باید هفت روز خود را قرنطینه خانگی کنند.

۶. نصب برنامه «shlonik» روی گوشی همراه مسافران و ثبت اطلاعات درخواستی در بدو ورود به کویت الزامی است.

۷. مسافران دارای کارت واکسیناسیون صادرشده در کویت باید هنگام ورود، کارت واکسیناسیون خود را در برنامه «Immune app» یا برنامه «Kuwait mobil ID app» ارائه کنند.

۸. همچنین مسافران دارای کارت واکسیناسیون صادرشده در خارج از کشور کویت باید کارت خود را در وب‌سایت «وزارت بهداشت و سلامت کویت» بارگذاری کنند. کارت واکسیناسیون باید دارای QR code باشد و در هنگام ورود ارائه شود.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه