بیشترین میزان سفرهای جاده‌ ای ۱۴۰۰ در مهرماه

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند یکشنبه، ۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۲
بیشترین میزان سفرهای جاده‌ ای ۱۴۰۰ در مهرماه

بنا بر آمارهای منتشر شده، ترددهای جاده‌‌ای بین‌استانی در مهرماه سال جاری به بالاترین میزان خود رسیده است.

تحلیل آمارهای مرکز مدیریت راه‌های کشور از وضعیت تردد جاده‌ای بین‌استانی حاکی از روند افزایشی سفرهای جاده‌ای در هفت ماه گذشته سال جاری است. این آمار همچنین از ثبت رکورد جدیدی از بالاترین میزان ترددهای جاده‌ای در مهرماه ۱۴۰۰ خبر می‌دهد.

ترددهای جاده‌ای در مهرماه سال ۱۴۰۰ با ۱۳ درصد افزایش نسبت به ماه گذشته، روندی صعودی را نشان‌ می‌دهد. این ترددها همچنین نسبت به زمان مشابه در سال ۱۳۹۹ با ۱۵ درصد افزایش همراه بوده است.

این داده‌ها نشان می‌دهد که ترددهای بین‌استانی در نیمه نخست سال جاری با هفت درصد افزایش نسبت به سال‌ گذشته، مجموعا به ۳۷۱,۸۲۶,۴۶۵ وسیله نقلیه رسیده است که از این میان سهم خودروهای شخصی مردم، ۳۰۳ میلیون وسیله ارزیابی می‌شود.

عکس‌ از وب‌سایت ایسنا

طبعا افزایش سفرهای جاده‌ای در ماه گذشته، به‌سبب زرد و آبی‌ بودن رنگ‌بندی کرونایی شهرهای کشور و کاهش محدودیت‌های سفر بوده که به افزایش ۱۴ درصدی سفرها نسبت به مهرماه ۱۳۹۹ منجر شده است.

گرچه بر اساس آمار مرکز مدیریت راه‌های کشور تمامی شهرها شاهد روند افزایشی تردد در محورهای جاده‌ای خود بوده‌اند، استان‌های گلستان با ۳۰ درصد و استان‌های قم، خراسان شمالی و سمنان هرکدام با ۲۷ درصد رشد بیشترین افزایش تردد را داشته‌اند. کمترین افزایش تردد نسبت به مهر ماه سال گذشته نیز مربوط به استان‌های کرمان با دو درصد، سیستان و بلوچستان با چهار درصد و آذربایجان غربی با ۶ درصد بوده است.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه