بوتیک هتل چیست؟

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات سه شنبه، ۴ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۰
بوتیک هتل چیست؟

بوتیک هتل نوعی اقامتگاه است که در جزئیات و طراحی با دیگر هتل‌ها و اقامتگاه‌ها، تفاوت‌های زیادی دارد.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

این روزها در هر سفری گزینه‌های مختلفی برای اقامت به چشم می‌خورد، از هتل‌های لوکس پنج ستاره با امکانات کامل بگیرید تا خانه‌های محلی که با وجود امکانات کم، یک اقامت خاطره‌انگیز را برایتان رقم می زنند. یکی از این انواع اقامتگاه‌ها که در کشور ما کمتر شناخته شده، هتل بوتیک است. نوعی هتل که به‌صورت کلی با دیگر اقامتگاه فرق چندانی ندارد، اما در جزئیات و طراحی با دیگر هتل‌ها و اقامتگاه‌ها، تفاوت‌های زیادی می‌کند. در این مطلب می‌خواهیم با هتل بوتیک‌ها آشنا شویم و تعدادی از هتل بوتیک‌های معروف ایران را به شما معرفی کنیم.

آشنایی با بوتیک هتل  

بوتیک هتل‌ها دسته‌ای از هتل‌ها هستند که معماری و طراحی خاص و متمایزی دارند و سعی می‌کنند با نوع دکوراسیون و چیدمانی که دارند، مسافران و گردشگران را به‌سمت خود بکشانند. هدف اصلی از ساخت این نوع هتل‌ها، به تماشا گذاشتن زیبایی‌های بوتیک هتل برای گردشگران بوده است. یعنی یک بوتیک هتل از نظر هنری و معماری و دکوراسیون به‌اندازه‌ای زیبا و تماشایی است که خودش تبدیل به یک جاذبه گردشگری می‌شود. طراحی‌های داخلی بوتیک هتل‌ها معمولا لوکس و مدرن است و با بهترین کیفیت انجام می‌شود.

مشخصات بوتیک هتل‌ها چیست؟

رپورتاژ

بوتیک هتل‌ها معمولا ویژگی‌های زیر را دارند.

  • خیلی بزرگ نیستند؛

 بوتیک هتل‌ها نباید خیلی بزرگ باشند و باید تعداد اتاق‌ها و مساحت این نوع هتل‌ها به‌گونه‌ای باشد که صاحبان هتل بتوانند به‌خوبی از پس پذیرایی درست از مهمانان بربیایند. معمولا بوتیک هتل‌ها باید بین ۱۰ تا ۱۰۰ اتاق داشته باشند.

  • با وجود ظاهر متفاوت و معمولا سنتی، مدرن و مجهز هستند؛

بوتیک هتل‌ها به‌ویژه در ایران در مجموعه‌ها و خانه‌های قدیمی و سنتی، ساخته می‌شوند؛ اما با این حال، امکانات به روز و مدرنی دارند. سعی می‌شود در طراحی بوتیک هتل‌ها از طیف‌های رنگی استفاده شود و چیدمان‌ها زرق‌و‌برق نداشته باشد.

  • مکانی که در آن قرار گرفته‌اند را معرفی می‌کنند؛

بوتیک هتل‌ها معمولا در بخش‌هایی از شهر یا منطقه قرار می‌گیرند که یادآور هویت آن شهر یا منطقه باشند و بخشی از میراث فرهنگی و هنری آن محله را حفظ کنند. مانند هتل بوتیک‌هایی که در خانه‌ها یا عمارت‌ها تاریخی هر شهر ساخته می‌شوند.

نمونه‌هایی از معروف‌ترین بوتیک هتل‌های ایران

هتل کندوان تبریز

 هتل کندوان یکی از اولین بوتیک هتل‌‌های ایران است که در دل صخره‌های این روستای معروف ساخته شده است.

هتل سرای عامری‌های کاشان

رپورتاژ

هتل سرای عامری‌ها بین ۱۰ بوتیک هتل برتر ایران قرار دارد و در یک خانه سنتی بسیار زیبا در دل شهر تماشایی کاشان برپا شده است.  

هتل پهلوان رزاز تهران

 هتل سنتی پهلوان رزاز در تهران، نمونه‌ای فاخر از هتل بوتیک‌های ایرانی است که در یکی از خانه های تاریخی تهران جای گرفته است و با طراحی‌های زیبایی خود دل از مسافران می‌برد. اگر به غیر از اجاره روزانه خانه در تهران یا اجاره سوئیت در تهران، دنبال گزینه متفاوت دیگری می‌گردید، می‌توانید روی اقامت در این هتل بوتیک حساب باز کنید.

هتل ایرمان قشم

یکی از مشهورترین و پرطرفداران هتل بوتیک‌های ایران، هتل ایرمان قشم است. این هتل در نزدیکی مرکز شهر قشم و مراکز خرید مهم این جزیره قرار دارد.

هتل داد یزد

هتل داد یزد، یک هتل بوتیک با تلفیقی از سنت و مدرنیته است که در یکی از عمارت‌های مجلل قدیمی یزد، برپا شده است. این هتل بوتیک با دیوارهای گاه‌گلی و حیاطی زیر آسمان پرستاره شهر، یکی از پرطرفداراترین اقامتگاه‌های شهر یزد به حساب می‌آید.

با هومسا متنوع‌ترین اقامتگاه‌ها را در اختیار داشته باشید

اگر دوست دارید در سفر بعدی‌تان در یک بوتیک هتل اقامت کنید، می‌توانید روی پیشنهادهای هومسا حساب باز کنید. هومسا یک سامانه رزرو آنلاین اقامتگاه در سراسر ایران است که امکان اجاره روزانه ویلا و سوئیت، خانه، اقامتگاه بوم گردی و هتل را در اختیارتان قرار می‌دهد. با کمک هومسا می‌توانید مدت‌ها پیش از سفر، اقامتگاه دلخواه‌تان را در شهر مقصد رزرو کنید و با خیال راحت برای دیگر کارهای سفرتان برنامه‌ریزی انجام دهید.  

مطالب مرتبط:

دیدگاه