بهترین طبقه برای اجاره آپارتمان کدام است؟

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات شنبه، ۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۰
بهترین طبقه برای اجاره آپارتمان کدام است؟

برای تصمیم‌گیری در رابطه با زندگی در کدام طبقه از یک ساختمان آپارتمانی لازم است چند نکته را در نظر بگیرید که به‌طور کلی بر راحتی شما تأثیر می‌گذارد.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

وقتی به‌دنبال اجاره آپارتمان برای اقامت هستید، یکی از انتخاب‌هایی که ممکن است لازم باشد انجام دهید این است که کدام طبقه از ساختمان مناسب شما خواهد بود. اگر این یکی از دغدغه‌های اصلی شما باشد، متوجه خواهید شد که تلاش‌های خود را به جستجوی آپارتمان در طبقه مورد نظر خود محدود کنید.

برای تصمیم گیری در رابطه با زندگی در کدام طبقه از یک ساختمان آپارتمانی لازم است چند نکته را در نظر بگیرید که به‌طور کلی بر راحتی شما تأثیر می گذارد که اینجا به‌طور مخنتصر بیان کرده و در ادامه به بررسی این مورد در طبقات متفاوت خواهیم پرداخت.

قبل از اینکه به شرح نکات بپردازیم، در نظر داشته باشید دسترسی به یک منبع آگاه، مطمئن و با تجربه کمک شایانی در انتخاب اقامتگاه به شما خواهد کرد و پیشنهاد ما این است در صورتی‌که جهت سفرهای کوتاه روزانه، هفتگی یا ماهانه نیاز به اجاره آپارتمان مبله در تهران یا سایر شهرها دارید به سایت  teransuite.com مراجعه کرده و از طریق ارتباط با کارشناسان تهران سوئیت اقدام به اجاره اقامتگاه مبله مناسب خود کنید.

موارد قابل‌توجه در اجاره آپارتمان:

۱. امنیت: که از طبقه ای به طبقه دیگر متفاوت است.

۲. نماها و مناظر قابل دسترس از آپارتمان

۳. ناتوانی جسمی

معلولیت یک عامل مهم است، به‌ویژه اگر فقط پله باشد و نه آسانسور. در این مورد، شما ترجیح می‌دهید در طبقه همکف ساختمان آپارتمانی زندگی کنید، زیرا جابه‌جایی در آن راحت‌تر است.

۴. سروصدا

۵. تخلیه ساکنان در موارد اضطراری

در یک ساختمان آپارتمانی، حوادث غیر منتظره ممکن است رخ دهد، بنابراین مستلزم تخلیه فوری ساکنان برای اطمینان از ایمنی آن‌ها است. برخی از شرایطی که ممکن است مستلزم تخلیه اضطراری باشد شامل سیل، آتش سوزی، ترس از بمب و هرگونه حادثه دیگری است که امنیت ساکنان را تهدید می‌کند.

۶. ترس از ارتفاع

ترس از ارتفاع، که به نام آکروفوبیا نیز شناخته می‌شود، ممکن است بر میزان راحتی شما در طبقات بالای یک ساختمان آپارتمانی تاثیر بگذارد. این امر به‌ویژه اگر آپارتمان طبقه بالای شما دارای تراس باشد، صادق است، اما فوبیای شما نمی‌تواند به شما اجازه دهد که بیرون بروید و از منظره آنجا لذت ببرید. در چنین شرایطی، ممکن است بخواهید در طبقه پایین زندگی کنید تا از مزایای داشتن تراس استفاده کنید.

۷. دسترسی

۸. هزینه مالی

به هر حال در هر طبقه‌ای که ساکن شوید، مطمئنا با خوبی‌ها و بدی‌ها روبه‌رو خواهید شد. بدون توضیح بیشتر، در اینجا نگاهی مفصل به مزایا و معایب زندگی در طبقات بالا، میانی و پایینی می‌پردازیم تا به شما کمک کند، تعیین کنید در کدام طبقه و با کدام شرایط زندگی کنید.

اجاره آپارتمان در طبقات بالاتر

رپورتاژ

مزایا:

۱. کاهش احتمال وقوع سرقت/وقوع جرم و جنایت: وقتی در طبقه بالای ساختمان زندگی می‌کنید، دیگر نگران این نباشید که آپارتمان شما مورد سرقت قرار بگیرد. این به این دلیل است که سارقان معمولا ترجیح می‌دهند به‌دنبال آپارتمان‌هایی باشند که در طبقات پایین قرار دارند، زیرا دسترسی به آن‌ها راحت‌تر است.

۲. نمای بهتر: بسیاری از افراد به‌دلیل مناظر زیبایی که در طبقات بالاتر وجود دارد، جذب زندگی در طبقه بالای یک آپارتمان می‌شوند. قرار گرفتن در ارتفاع بالاتر از سطح زمین به شما این امکان را می‌دهد که بیشتر محیط اطراف خود را مشاهده کنید، بنابراین بیشتر از افرادی که در طبقه پایین یا طبقه میانی زندگی می‌کنند، از مناظر خیره‌کننده لذت خواهید برد.

۳. آرامش و سکوت بیشتر: زندگی در طبقه بالا به این معنی است که شما می‌توانید از آرامش و سکوت لذت ببرید زیرا از سر و صدای خیابان‌ها بیشتر از سایر ساکنان در طبقه همکف فاصله دارید. همچنین از سر و صدای ناشی از ورود و خروج مکرر ساکنان یا صدای سالن ورزش، دورتر هستید.

۴. گاها از شر بعضی حشرات یا پرندگانی که خیلی علاقه ای به ارتفاع ندارند، در امان هستید.

۵. هزینه‌های گرمایش کمتر: هوای گرم تمایل به بالا رفتن دارد، بنابراین آپارتمان‌های طبقه‌های بالا دارای دمای داخلی بالاتری نسبت به طبقات پایین هستند. این امر به‌ویژه در زمستان مناسب است یا اگر در مناطق سردتری زندگی می‌کنید زیرا آپارتمان شما گرمای بیشتری را حفظ می‌کند. در نتیجه، هزینه‌های گرمایش شما قابل کنترل خواهد بود، زیرا نیاز به افزایش گرما در طول دوره‌های سرما نخواهید داشت.

۶. نور و آفتاب فراوان: طبقات بالاتر منبع عالی نور طبیعی هستند. نور زیاد خورشید که آپارتمان شما را پر می‌کند، به منطور روشنایی دید در طول روز کافی است و نیازی به چراغ‌های روشنایی نبوده و در نتیجه صرفه‌جویی در انرژی است.

معایب:

1. اجاره گران‌تر: وقتی در طبقه آخر یک ساختمان آپارتمانی زندگی می‌کنید، به این معنی است که باید اجاره بیشتری نسبت به همسایگان خود در طبقات پایین بپردازید. این به این دلیل است که طبقه بالا دارای مزایای مطلوب بسیاری مانند چشم‌اندازهای نفس‌گیر ، کاهش خطر سرقت و آرامش و سکوت بیشتر است.

2. هزینه بالای سرمایش: همان طور که قبلا ذکر شد، هوای گرم تمایل به بالا رفتن دارد ، ازاین‌رو دمای آپارتمان‌ها در طبقه بالاتر بیشتر می‌شود. در حالی که این امر برای روزهای سرد زمستانی مناسب است، در تابستان که خورشید درخشان است و درجه حرارت غیرقابل تحمل است، به این خوبی نیست. باز کردن پنجره‌ها هم ممکن است تاثیر چندانی نداشته باشد، بنابراین شما مجبور خواهید بود برای تنظیم دما از سیستم تهویه مطبوع بیشتر استفاده کنید و هزینه شما افزایش می‌یابد. 

3. خروج در مواقع اضطراری: در هنگام تخلیه اضطراری، رسیدن به نقطه خروج از آپارتمان از طبقه بالا بسیار دشوارتر از زمانی است که در طبقات پایین زندگی می‌کردید.

4. دسترسی ممکن است یک مشکل باشد: دسترسی به آپارتمان در طبقات بالاتر به آسانی مانند طبقه‌های پایین نیست. اگر ساختمان شما آسانسور ندارد، این به‌معنای چندین پله است. این می‌تواند بسیار خسته کننده باشد، به‌ویژه هنگامی که وسایل سنگین را به آپارتمان خود حمل می‌کنید البته قابل ذکر است در صورتیکه شما از اجاره آپارتمان مبله استفاده کنید با مشکل جابه‌جایی وسایل مواجه نخواهید شد. 

اجاره آپارتمان در طبقات پایین

رپورتاژ

۱. اجاره ارزان‌تر: با زندگی در طبقات پایین ساختمان، اجاره ماهانه کمتری می‌پردازید.

۲. هزینه سرمایش کمتر است: وقتی هوای گرم بالا می‌رود، آپارتمان شما را در طبقه پایین‌تر خنک می‌کند. این به شما امکان می‌دهد پولی را که برای قبض تهویه مطبوع خود هزینه کرده‌اید، ذخیره کنید.

۳. هیچ همسایه ای در طبقه پایین وجود ندارد: وقتی در طبقه همکف زندگی می‌کنید، نگران این نباشید که هنگام راه رفتن و سروصدا در واحد خود سر و صدای زیادی ایجاد کنید، زیرا هیچ همسایه‌ای طبقه پایین شما نیست. این به شما امکان می‌دهد کارها را آزادتر از زمانی که در طبقه‌ای بالاتر زندگی می‌کردید انجام دهید، جایی که باید به همسایگان خود توجه داشته باشید.

۴. دسترسی به فضای بیرونی: یکی دیگر از مزایای زندگی در طبقه پایین دسترسی به فضای حیاط یا باغ است. حیاط برای فعالیت‌هایی مانند پیاده روی و برای حیوان خانگی یا حتی غذا خوردن مناسب است. یک باغ فضای خوبی است که می‌توانید هنگام استراحت آرامش داشته باشید و کتاب بخوانید.

۵. حمل آسان تر وسایل به آپارتمان: حمل وسایل به آپارتمان در صورتی که در طبقات پایین ساختمان زندگی می‌کنید، به‌ویژه اگر ساختمان شما آسانسور ندارد، راحت‌تر است.

۶. خروج سریع‌تر: از آنجا که به نقطه خروج نزدیک هستید، می‌توانید هنگام بروز شرایط اضطراری به‌راحتی از ساختمان خارج شوید. علاوه بر این، هنگامی که برای رسیدن به کاری عجله دارید، می‌توانید ساختمان خود را سریع‌تر ترک کنید.

معایب:

۱. سرقت: اگرچه بستگی به ساختار ساختمان و تدابیر امنیتی دارد، اما زندگی در طبقه همکف یا زیرزمین معمولا به این معنی است که شما در معرض سرقت بیشتر از افرادی هستید که در ارتفاعات بالاتر زندگی می‌کنید. به این دلیل که دسترسی سارقان به آپارتمان‌های سطح پایین آسان‌تر است.

۲. سروصدا: احتمالا وقتی در طبقه پایین زندگی می‌کنید با سر و صدای ناشی از ترافیک و رفت و آمد در خارج از آپارتمان خود برخورد می‌کنید، در مقایسه با کسی که در طبقه بالا زندگی می‌کنید. همچنین بیشتر در معرض سر و صدای خیابان هستید و عموما آرامش و سکوت را بر هم می زند.

۳. هزینه گرمایش بیشتر است: از آنجا که گرما به‌سمت بالا حرکت می‌کند، هزینه گرمایش در روزهای سردتر افزایش می‌یابد.

اجاره آپارتمان در طبقات میانی

مزایا:

۱. هزینه منطقی‌تر: به احتمال زیاد صورت‌حساب‌های شما تقریبا ثابت باقی می‌مانند، زیرا وقتی در آپارتمانی در یکی از طبقات میانی هستید، حتی با تغییر فصل، درجه حرارت خیلی گرم یا خیلی سرد نمی‌شود.

۲. دسترسی اساسا یک مسئله نیست: از آنجا که شما به‌اندازه فردی که در طبقه آخر زندگی می‌کند از طبقه همکف فاصله ندارید، بالا رفتن از پله‌ها کار چندان سختی نیست.

۳. کمتر در معرض سر و صدای خیابان هستید: در طبقات میانی سر و صدای کمتری نسبت به زمانی که در طبقه همکف یا طبقه اول زندگی می‌کنید، دارید.

معایب:

۱. در محاصره همسایه‌ها: وقتی آپارتمان شما در طبقه وسط قرار دارد، همسایگان پایین، بالا و کنار شما هستند. این بدان معناست که شما باید سر و صدای همه این ساکنان را تحمل کنید.

۲. عدم استراحت هزینه‌های قبض: زندگی در طبقه وسط به‌معنای عدم استراحت فصلی از هزینه‌های گرمایش و سرمایش است زیرا قبوض شما در طول سال نسبتا ثابت است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه