حذف قرنطینه اجباری برای گردشگران شیلی

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند چهار شنبه، ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۵
حذف قرنطینه اجباری برای گردشگران شیلی

مقامات کشور شیلی با حذف قرنطینه اجباری از اول ماه نوامبر برای گردشگران واکسینه‌شده، در پی احیای صنعت گردشگری خود هستند.

دولت شیلی اعلام کرد که قرنطینه اجباری برای مسافران ورودی به این کشور که به‌طور کامل واکسینه‌ شده‌اند، از اول ماه نوامبر حذف خواهد شد. در عوض مسافران شیلی موظف به ارائه پاسخ منفی تست PCR در بازه زمانی ۷۲ ساعت پیش از سفر خواهند بود‌. علاوه بر این، در بدو ورود به خاک شیلی مجددا از مسافران تست کووید ۱۹ گرفته می‌شود.

پس از انجام آزمایش کرونا در بدو ورود به خاک شیلی، مسافران موظف هستند که با کرایه وسایل نقلیه به محل اقامت خود بروند و تا زمان دریافت نتیجه آزمایش، آن محل را ترک نکنند؛ این پروسه حداکثر ۲۴ ساعت به‌طول خواهد انجامید. گردشگران شیلی همچنین ملزم به ارائه مدارکی هستند که پوشش بیمه مسافرتی آن‌ها را حداقل به‌میزان ۳۰,۰۰۰ دلار نشان دهد.

این تصمیم دولت شیلی با توجه به خروج این کشور از فهرست کشورهای دارای ممنوعیت سفر در بریتانیا اتخاذ شده است‌‌. پیش از این شیلی در فهرست ۵۴ کشور دارای شرایط حاد کرونایی قرار داشت که دولت بریتانیا در ۱۱ اکتبر این فهرست را به‌ هفت کشور تقلیل داد.

در حال حاضر برای ورود به بریتانیا از مقصد شیلی نیز دیگر نیازی به پرداخت هزاران پوند به‌منظور قرنطینه ۱۱ روزه در هتل مخصوص نیست. در عوض گردشگران واکسینه‌شده موظفند که دو روز پس از ورود، نسبت به انجام آزمایش PCR اقدام کنند. این در حالی است که مسافران واکسینه‌نشده همچنان علاوه بر قرنطینه اجباریه، موظف به انجام آزمایش آنتی‌ژن پیش از ورود به خاک انگلستان و آزمایش PCR، هشت روز پس از ورود هستند.

در روزهای اخیر تعداد دیگری از کشورها نیز اعلام کرده‌اند که طی چند هفته آینده، قوانین سفر را برای مسافران بین‌المللی تسهیل خواهند کرد. سنگاپور از ۱۹ اکتبر قوانین قرنطینه اجباری را برای مسافران انگلیسی لغو خواهد کرد؛ همچنین کشور تایلند نیز از اول ماه نوامبر قوانین قرنطینه اجباری را برای شهروندان حداقل ۱۰ کشور کم‌خطر لغو می‌کند.

مطالب مرتبط:

منبع independent

دیدگاه