جلوگیری از تخریب و فعالیت غیرمجاز در محوطه چغازنبیل

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند سه شنبه، ۱۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۸
جلوگیری از تخریب و فعالیت غیرمجاز در محوطه چغازنبیل

فرمانده یگان حفاظت وزارت‌ میراث‌ فرهنگی،‌ صنایع دستی‌ و گردشگری پلیس پیشگیری ناجا از جلوگیری از تخریب و فعالیت غیرمجاز در حریم درجه یک معبد چغازنبیل و محوطه تاریخی جوبجی خبر داد.

سردار امیر رحمت‌الهی، فرمانده یگان حفاظت وزارت‌ میراث‌ فرهنگی،‌ صنایع دستی‌ و گردشگری پلیس پیشگیری ناجا، از انجام عملیاتی توسط کارکنان یگان حفاظت استان خوزستان برای جلوگیری از تخریب و فعالیت غیرمجاز در حریم درجه یک معبد چغازنبیل و محوطه تاریخی جوبجی خبر داد. این عملیات پیروی اخبار واصله از دوستداران میراث فرهنگی مبنی بر فعالیت غیرمجاز و تخریب در این حریم باستانی شهرستان شوش صورت پذیرفته است. وی در این رابطه اظهار داشت:

 پس از احراز صحت خبر، بلافاصله کارکنان یگان حفاظت پایگاه شوش به محل مورد نظر عزیمت و از فعالیت غیرمجاز و تخریب در محوطه‌های مذکور جلوگیری کردند.

رحمت‌اللهی با اعلام اینکه متعرضان پس از درگیری با ماموران یگان حفاظت متواری شدند، بر لزوم تعقیب و دستگیری متخلفان توسط یگان حفاظت استان تاکید کرد. فرمانده یگان حفاظت وزارت‌ میراث‌ فرهنگی،‌ صنایع دستی‌ و گردشگری پلیس پیشگیری ناجا همچنین با اشاره به اینکه میراث فرهنگی متعلق به همه نسل ها است، حراست از آن را نیازمند عزم همگانی، مردم و سازمان‌ها ونهادهای دولتی دانست و اذعان کرد:

موضوع حفاظت و حراست از میراث فرهنگی از جمله اولویت‌های پلیس پیشگیری نیروی انتظامی است؛ لذا با راه‌اندازی یگان‌های متعدد حفاظت از میراث فرهنگی در سراسر کشور، توسعه تعامل با وزارت میراث فرهنگی و ارائه آموزش‌های تخصصی به میراث‌بانان، اقدامات موثر و خوبی در تامین امنیت ابنیه تاریخی و جلوگیری از حفاری‌های غیر مجاز و قاچاق عتیقه انجام می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه