تعیین نرخ بلیط اتوبوس‌های بین‌شهری به‌صورت رقابتی

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند دوشنبه، ۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۸
تعیین نرخ بلیط اتوبوس‌های بین‌شهری به‌صورت رقابتی

شورای عالی ترابری از هماهنگی با سازمان حمایت جهت تعیین نرخ بلیط اتوبوس‌های بین‌شهری به‌صورت رقابتی و با نظارت وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

بنا بر مصوبه دویست‌ و پانزدهمین نشست شورای عالی ترابری و با هماهنگی سازمان حمایت، از این پس بلیط اتوبوس‌های بین شهری از نرخ‌گذاری دستوری خارج می‌شود و به‌صورت رقابتی، ولی با نظارت وزارت راه انجام خواهد گرفت.‌

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در این جلسه با تاکید بر ضرورت کارآمدسازی و تقویت نظام حمل‌ونقل لجستیکی کشور، اذعان داشت:

هدف از متعادل‌سازی قیمت‌ها نیز جلوگیری از اضمحلال ظرفیت، کیفی‌تر شدن قابلیت‌ها، ارائه خدمات مطلوب‌تر و افزایش بهره‌وری است.

این طرح با توجه به مکاتبات وزیر راه و شهرسازی، معاون اول رئیس‌جمهوری و سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان به تصویب رسید. بر همین اساس و با تاکید بر حاکمیت مکانیزم عرضه و تقاضا در این زمینه و حداقل بروز تخلف به‌دلیل وجود رقابت و همچنین اعمال نظارت و کنترل لازم توسط نهادهای دولتی با هدف کمک به توسعه ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای، نرخ‌گذاری حمل‌ونقل جاده‌ای برون‌شهری مسافر از فهرست کالاها و خدمات مشمول قیمت‌گذاری حذف می‌‌شود و تعیین نرخ بلیط حمل‌ونقل عمومی مسافر جاده‌ای بر اساس دستورالعمل تهیه شده توسط وزارت راه و شهرسازی صورت می‌گیرد.

اجرای این مصوبه مشروط به این است که دستورالعمل مذکور در شورای عالی هماهنگی ترابری کشور تصویب شود.

همچنین، با توجه به همسو نبودن نظارت پس از بحث و تبادل نظر در این حوزه، مقرر شد:

۱. اعضا نظرات خود را به‌صورت مکتوب ظرف مدت یک هفته به دبیرخانه شورا ارائه کنند.

۲. سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با توجه به نظرات اعضا، نسبت به بازنویسی دستورالعمل با هدف حمایت بیشتر از حقوق مصرف‌کنندگان، ارتقای کیفیت خدمات و نوسازی ناوگان اقدام کرده و نتیجه را به دبیرخانه شورا اعلام کند.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه