همه چیز درباره ترمینال های فرودگاه مهرآباد در مسیر تهران مشهد

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات چهار شنبه، ۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۰
همه چیز درباره ترمینال های فرودگاه مهرآباد در مسیر تهران مشهد

فرودگاه مهرآباد یکی از قدیمی‌ترین فرودگاه‌های ایران است که در حدود هشتاد سال قبل در منطقه غربی تهران به دست آلمانی‌ها تاسیس شد.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

اگر تاکنون به فرودگاه مهرآباد سفر کرده باشید، احتمالا با مشکل پیدا کردن ترمینال پرواز مورد نظر خود مواجه شده باشید. سردرگمی، آن هم‌زمانی که با عجله به فرودگاه رسیده‌اید و به‌دنبال پیدا کردن ترمینال پرواز خروجی خود هستید، حس بدی را به شما انتقال خواهد داد. در این شرایط اگر لحظه سفر نزدیک باشد، حتی ممکن است  پروازتان را از دست بدهید. پس بهتر است با سایت خرید بلیط هواپیما رسپینا همراه باشید تا به معرفی ترمینال‌های پرواز در فرودگاه مهرآباد بپردازیم و شما را با امکانات آن‌ها آشنا کنیم.

چه ایرلاین‌هایی در مسیر تهران به مشهد فعالیت دارند؟

برای اینکه بدانیم به چه ترمینالی باید مراجعه کنیم تا به پرواز مورد نظرمان برسیم یا در چه ترمینالی باید به استقبال میهمان خود برویم، ابتدا باید مشخص شود که بلیط هواپیما تهران مشهد از چه ایرلاینی خریداری شده است! خطوط هواپیمایی متفاوتی در مسیر تهران به مشهد و مسیر بالعکس مشغول جابه جایی و خدمات‌رسانی به مسافران هستند. از جمله این شرکت‌های هواپیمایی می‌توان به هواپیمایی ماهان، ایران ایرتور، وارش، آسمان، زاگرس، آتا، زاگرس، قشم ایر، تابان، کاسپین، سپهران، ساها و... اشاره کرد.

رپورتاژ

معرفی ترمینال‌های فرودگاه مهرآباد

فرودگاه مهرآباد تهران دارای چهار ترمینال مختلف است که هرکدام برای ورودی و خروجی پرواز های شرکت‌های خاصی استفاده می‌شود. امکانات خوبی هم در هر یک از این ترمینال‌ها برای مسافران در نظر گرفته شده است. پروازهای ورودی و خروجی هر ترمینال به‌شکل زیر است.

ترمینال شماره یک

از این ترمینال پروازهای خروجی کیش ایر، زاگرس و وارش استفاده می‌کنند. از امکانات این ترمینال می‌توان به امکاناتی مانند سالن عمومی، نمازخانه، رستوران، کافی شاپ، و غرفه کتاب که در دسترس مسافران است، اشاره کرد.

ترمینال دو فرودگاه مهرآباد

ترمینال شماره دو می‌تواند یکی از گزینه‌های اصلی ورود شما به شهر تهران با بلیط هواپیما مشهد تهران باشد، چراکه بیشترین پروازهای ورودی متعلق به این ترمینال است. در ترمینال دو فرودگاه مهرآباد، مسافران به امکاناتی مثل سالن ترانزیت، سالن عمومی، رستوران، کافی شاپ، غرفه اغذیه، نمازخانه و غرفه کتاب دسترسی دارند. کیش ایر، زاگرس، آتا، قشم ایر، معراج، کارون، ایران ایر، ایران ایرتور و وارش از ایرلاین‌هایی هستند که پروازهای ورودی به این ترمینال را تشکیل می‌دهند. پروازهای خروجی هم از این ترمینال، شامل خطوط هواپیمایی زیر است:

آتا، قشم ایر، معراج، کارون، ایران ایرو ایران ایرتور

رپورتاژ

ترمینال شماره چهار مهرآباد

این ترمینال بیشتر مختص پروازهای خروجی از تهران است. و خطوط پروازی آسمان، ماهان، تابان، کاسپین، اترک، پویا، ساها و سپهران از این ترمینال مسافران را پذیرش می‌کنند. از امکانات این ترمینال می‌توان به امکاناتی مثل سالن ترانزیت، رستوران، کافی شاپ، جایگاه ویژه مسافران پروازهای تاخیری و غرفه اغذیه اشاره کرد.

ترمینال شماره ۶

این ترمینال هم پروازهای ورودی به تهران را پوشش می‌دهد. مسافران پروازهای داخلی به امکاناتی مانند جایگاه پذیرایی از مسافران پروازهای تاخیری و بوفه نوشیدنی سرد و گرم دسترسی دارند. ترمینال ۶ فرودگاه مهرآباد تمامی پروازهای ورودی هواپیمایی آسمان، ماهان، تابان، کاسپین، اترک، پویا، ساها و سپهران را پوشش می‌دهد.

پرواز تهران مشهد را ارزان رزرو کنید

برای خرید ارزان بلیط باید به یک سری از نکات توجه ویژه داشت. این نکات می‌تواند تاثیر قابل‌توجهی در هزینه نهایی سفر شما بگذارد. اولین نکته برای سفر ارزان به مشهد یا تهران، زمان سفر است این موضوع، تاثیر خود را با عامل افزایش یا کاهش تقاضا برای سفر نشان می‌دهد. بهترین زمان برای سفر ارزان به مشهد فصل زمستان است. برای سفر به تهران هم بهترین و ارزان‌ترین زمان ممکن، تعطیلات عید نوروز محسوب می‌شود.

از دیگر فاکتورهای تاثیرگذار در قیمت نیز باید نوع بلیط را نام ببریم. در سفر بین این دو شهر می‌توانید از بلیط‌های سیستمی، چارتری و لحظه آخری خریداری کنید. بلیط‌های لحظه آخری ارزان‌ترین نوع بلیط محسوب می‌شود. بلیط چارتر هم در مواقعی می‌تواند ارزان‌تر از بلیط سیستمی باشد. اما دقت کنید که با توجه به شرایط فروش، بلیط چارتری همیشه ارزان نیست!

اما نکته دیگر برای خرید ارزان بلیط، نوع پرواز و نوع صندلی شما در هواپیما است. دو نوع صندلی هواپیما در پروازهای داخلی وجود دارد: بیزینس و اکونومی. سفر با پرواز اکونومی (اقتصادی) هزینه کمتری برای شما خواهد داشت.

خرید بلیط هواپیما از سامانه رسپینا

رسپینا از سایت‌های مرجع در زمینه خدمات مسافرتی محسوب می‌شود که خدمات مختلفی را به مسافران و مشتریان خود ارائه می‌دهد. شما می‌توانید از سایت یا اپلیکیشن رسپینا بلیط برای قطار، اتوبوس و هواپیما خرید کنید، تور یا هتل مورد نظر خود را رزرو کنید و از امکانات مختلف رسپینا مثل بیمه مسافرتی و امکان استرداد آنلاین وجه پرداختی بهره‌مند شوید.

علاوه بر همه اینها، سایت و اپلیکیشن رسپینا، خدمات جانبی دیگری نیز ارائه می‌دهد. یکی از این خدمات که در داخل اپلیکیشن و هم در سایت موجود است، سرویس «خبرم کن» است. در این سرویس می‌توانید برای بلیط خاصی، مبلغ مورد نظرتان را مشخص کنید و منتظر بمانید که با کاهش و افزایش قیمت‌ها، قیمت بلیط به مبلغ تعیین شده شما برسد. در این صورت، سیستم به شما اطلاع می‌دهد تا بتوانید بلیط خود را با همان مبلغ دلخواه خود خریداری کنید. در نظر داشته باشید که تیمی حرفه‌ای از کارشناسان پشتیبان رسپینا به‌شکل شبانه‌روزی آماده پاسخ‌گویی به سوالات و برطرف کردن مشکلات شما است. چمدان‌ها را آماده کنید، با رسپینا روی زمین نمی‌مانید...

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه