امکان ممنوعیت دوباره سفرهای جاده‌ای در کشور

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند شنبه، ۲۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۸
امکان ممنوعیت دوباره سفرهای جاده‌ای در کشور

وزیر راه و شهرسازی از احتمال اعمال مجدد پروتکل‌های سخت‌گیرانه مانند ممنوعیت سفر جاده‌ای در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان و افزایش تعداد مبتلایان خبر داد.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، در خصوص شرایط فعلی سفرهای جاده‌ای در کشور اعلام کرد که هیچ‌گونه تخفیف و تغییری در مصوبات ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا اعمال نشده است. وی با تاکید بر لزوم بهبود شرایط کسب‌وکار و زندگی مردم در چهارچوب پروتکل‌ها، از کاهش ۲۰ درصدی سفرهای جاده‌ای نسبت به شرایط عادی خبر داد.

اسلامی در این رابطه خاطرنشان کرد:

قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا به استانداران اختیار داد تا درباره ترددها در شهرستان‌ها بر اساس چارچوبی که کمیته اجتماعی و امنیتی اعلام کرده، بتوانند تصمیم‌گیری کنند و موضوعی که در حال حاضر وجود دارد این است که وضعیت شیوع کرونا در کشور به‌گونه‌ای است که نقاط قرمز به‌شدت کم شده و جای خود را به وضعیت نارنجی، زرد و حتی آبی داده است؛ اما ادامه این شرایط و بهبود هرچه بهتر وضعیت کشور از نظر شیوع ویروس کرونا، مستلزم این است که مردم حتما پروتکل‌ها را رعایت کنند و هرگونه شکست پروتکل و عدم رعایت آن موجب گسترش شیوع کرونا شده که نهایتا باعث بازگشت پروتکل‌های سختگیرانه مانند منع ترددهای بین استانی برای کنترل است.

وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به تبعیت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص اعمال قوانین حمل‌ونقل و تردد، از تصویب سندی در خصوص تردد در شهرهای آبی، زرد، نارنجی و قرمز توسط ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا خبر داد. وی افزود:

در قالب این سند وضعیت بازگشایی مشاغل، ادارات و ترددها مشخص شد. مسئله‌ای که برای ترددها وجود داشت این بود که نگاه و رویکرد در این زمینه از کشوری و استانی به شهرستان محور و مدیریت محله محور تغییر پیدا کرد؛ چراکه اعتقاد در ستاد بر این بود پیشرفت در این زمینه تنها با برخورد انتظامی قابل کنترل نیست.

مطالب مرتبط:

منبع تین نیوز

دیدگاه