فعالیت مراکز گردشگری و اقامتی در مازندران ممنوع شد

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند سه شنبه، ۲۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۵
 فعالیت مراکز گردشگری و اقامتی در مازندران ممنوع شد

فعالیت مجتمع‌های گردشگری، مهمانپذیرها و مراکز اقامتی در شهرهای قرمز و نارنجی استان مازندران ممنوع شد. پیش از ممنوعیت تردد خودروهای غیربومی در این استان نیز تمدید شده بود.

چندی پیش ممنوعیت تردد خودروهای غیربومی در استان مازندران تمدید شد. این ممنوعیت به این علت است که بیشتر مناطق این استان در وضعیت قرمز و هشدار قرارگرفته‌اند. بنا بر آخرین اعلام ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا در استان مازندران، پنج شهر فریدون‌کنار، ساری، آمل، قائم‌شهر و نکا در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند. شهرهای شهرهای رامسر، نشتارود، عباس‌آباد، کلاردشت، چالوس، نوشهر، مرزن‌آباد، رویان، چمستان، محمودآباد، سرخرود، بلده، آلاشت، ورسک، شیرگاه، بابل، بابلسر، آشوراده و بهشهر نیز در وضعیت نارنجی هستند.

بر همین اساس، علی شیرازی، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری مازندران از ابطال تمام کارت‌های تردد قبلی، به‌جز کارت تردد شبانه دارای هولوگرام خبر داد. وی همچنین اعلام کرد که تا اطلاع ثانوی تردد در سطح استان مازندران منوط به ارائه منوط به ارائه کارت ملی منطبق با پلاک خودرو یا بیمه‌نامه مرتبط با شهرستان و همچنین کارت شناسایی ادارات، کارخانجات و نهادها یا برگ ماموریت‌های اداری مهرشده آنان، پروانه کسب و سند مالکیت در آن شهرستان خواهد بود.

در همین راستا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران نیز طی نامه‌ای خطاب به مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان، فعالیت تمام مراکز گردشگری و اقامتی در شهرهای نارنجی و قرمز را ممنوع اعلام کرد. در متن این نامه آمده است:

بر اساس تصمیم ۲۰ دی‌ماه ستاد کرونا در این استان فعالیت مجتمع‌های گردشگری، مهمانپذیرها و مراکز اقامتی در شهرهای استان صرفا بر اساس رنگ‌بندی شهرها بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا بوده و فعالیت این‌گونه مراکز در شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است. هیچ‌گونه عدول و تخطی از مصوبات ملی و استانی درخصوص فعالیت زیر ظرفیتِ اکنون، کمتر از ۲۵ درصد در این‌گونه واحدها در استان قابل پذیرش نیست. به همین منظور ضرورت دارد با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و در چارچوب قانون نسبت به نظارت و مراقبت در این اماکن در شهرهای قرمز و نارنجی در راستای اجرای مصوبه ستاد اقدام شود.

گفتنی است که استان مازندران به‌دلیل اقبال بالای گردشگران، گستردگی، رسوب و تراکم جمعیتی، یکی از استان‌هایی محسوب می‌شود که از همان ابتدای پاندمی در وضعیت قرمز قرار گرفت. هتل‌ها و مراکز گردشگری در این استان نیز نزدیک به یک سال است که یا تعطیل شده‌ یا با ظرفیت نسبی فعالیت می‌کنند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه