اعمال محدودیت های جدید برای ورود اتباع خارجی به کشور ژاپن

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند دوشنبه، ۲۲ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۲
اعمال محدودیت های جدید برای ورود اتباع خارجی به کشور ژاپن

دولت ژاپن ورود اتباع خارجی به این کشور را برای مدت یک ماه ممنوع کرد. این تصمیم با توجه به شیوع روز افزون نوع جدید ویروس کرونا گرفته شده است.

طبق اعلام سفارت ایران در توکیو، ورود اتباع خارجی از هشتم دی‌ماه تا ۱۲ بهمن‌ماه امسال (۲۸ دسامبر تا ۳۱ ژانویه ۲۰۲۱) به کشور ژاپن ممنوع است.

دولت ژاپن ورود مسافران خارجی و اتباع ژاپنی ساکن در کشورهای دیگر را با در نظر گرفتن شرایطی بلامانع اعلام کرده است. آن دسته از اتباع خارجی و شهروندان ژاپنی که امکان سفر یا مراجعت به ژاپن را دارند، همانند گذشته باید دوره قرنطینه ۱۴ روزه را پشت سر بگذارند. همچنین مسافران ترانزیت به شرط آن‌که در ۱۴ روز گذشته، به کشورهای انگلستان و آفریقای جنوبی سفر نکرده باشند، اجازه ورود به ژاپن را خواهند داشت.

محدودیت‌های جدید کشور ژاپن سفرهای دیپلماتیک را نیز شامل نمی‌شود؛ کمااینکه طبق اعلام قبلی، از تاریخ ۶ دی‌ماه ۱۳۹۹ تا اطلاع ثانوی دارندگان گذرنامه‌های سیاسی و خدمت از دریافت ویزای این کشور معافیت ۹۰ روزه دارند. گواهی آزمایش PCR منفی با حداکثر اعتبار ۷۲ ساعت نیز برای مسافران ژاپن، همچون گذشته الزامی است.

ژاپن نیز مانند سایر کشورهای جهان، در سال ۲۰۲۰ با رکود بی‌سابقه‌ای در صنعت گردشگری مواجه بوده است. این در حالی است که در سال ۲۰۱۹، بیش از ۳۰ میلیون گردشگر خارجی از این کشور بازدید کرده بودند. ژاپن از جمله کشورهایی محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر، بیشترین سرمایه‌گذاری را بر صنعت گردشگری داشته و با آغاز پاندمی، لطمه فراوانی به‌لحاظ اقتصادی متحمل شده است. مطبوعات ژاپنی پیش‌بینی کرده‌اند که از بهار ۲۰۲۱ شرایط پذیرش گردشگر در این کشور به حالت عادی برمی‌گردد؛ گرچه این موضوع ممکن است بار دیگر امکان برگزاری المپیک ژاپن در تابستان در هاله‌ای از ابهام قرار دهد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه