تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات سه شنبه، ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۰
تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

ادامه تحصیل در کانادا و اخذ پذیرش بدون ارائه مدرک زبان رویایی است که بسیاری از دانشجویان به‌دنبال آن هستند.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

امروزه بحث مهاجرت در بین مردم بسیار داغ است و افراد به‌دنبال راهی برای مهاجرت یا تحصیل در خارج از ایران هستند. اما اینکه کدام کشور را انتخاب کنند یا به چه صورت می‌توانند اقدامات لازم را انجام دهند، سوالاتی است که ذهن افراد را به خود درگیر کرده است.

مهاجرت برخلاف تصور عموم مردم چندان هم آسان نیست. از غربت و دوری از خانواده گرفته تا عدم آگاهی از قوانین و فرهنگ و شرایط یک جامعه. اما با این حال تعداد زیادی از مردم هرساله مهاجرت می‌کنند و بسیار خوشحالند.

یکی از کشورهایی که برای مهاجرت بسیار مناسب است، کشور کانادا است. کانادا کشوری پیشرفته، مجهز به تکنولوژی و مهاجرپذیر است. کانادا کشوری در شمال قاره‌ی آمریکا است که از ۱۰ استان تشکیل شده است. کانادا دانشگاه‌های معروفی دارد که مدارک بسیار معتبری دارند. تحصیل در کانادا  برای کسانی که قصد مهاجرت و اقامت در کشوری پیشرفته را دارند گزینه‌ای بسیار مناسب است

شرایط تحصیل در کانادا  بدون مدرک زبان:

دانشگاه‌های برتر کانادا عبارت‌اند از:

  • University of Toronto
  • McGill University
  • University of British Columbia
  • University of Alberta
  • Université de Montréal
  • McMaster University
  • University of Waterloo
  • The University of Western Ontario
  • University of Calgary
  • Queen’s University at Kingston

یکی از شرایط تحصیل در کانادا برای افرادی که زبان مادری آن‌ها انگلیسی نیست، داشتن مدرک زبان است. البته مهاجرت به کانادا و تحصیل در آنجا بدون مدرک زبان و آیلتس در بعضی از دوره‌ها و مراکز آموزشی کانادا امکان‌پذیر است.

هر سال که می‌گذرد قوانین مهاجرتی سخت‌تر می‌شود و برخی راه‌های مهاجرتی نیز دچار تغییرات می‌شوند و مهاجرت را برای ایرانی‌ها سخت‌تر از قبل می‌کند. در کشور کانادا امکان درخواست مهاجرت برای ایرانیان و آموزش زبان وجود دارد، اما به‌دلیل درخواست بالا از سوی افراد ایرانی، برای تحصیل در کانادا سختگیری خاصی در صدور ویزا وجود دارد. حتی برخی از والدین برای شناخت اولیه‌ فرزندشان از شرایط و محیط آنجا و یادگیری زبان، فرزندشان را قبل از رسیدن به سن قانونی و در حینی که مشغول به تحصیل در مدارس است، برای دوره‌های کمتر از سه ماه زبان در تابستان به این کشور می‌فرستند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که برای تحصیل در دوره‌های زبان کمتر از ۶ ماه نیاز به اخذ ویزای تحصیلی ندارید و با ویزای توریستی می‌توانید در این دوره‌ها شرکت کنید.

برخی از دانشگاه های کانادا با فراهم نمودن شرایط مهاجرت و تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان موجب جذب دانشجویان بین‌المللی بیشتری به این کشور شده است. شرایط مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان برای آن دسته از دانش ­آموزنی که قصد تحصیل در مدارس کانادا را دارند، وجود دارد.

اگر کسی در مقطع کارشناسی ارشد تصمیم به مهاجرت به کانادا را داشته باشد بدون مدرک زبان و آیلتس نمی‌تواند برای تحصیل به کشور کانادا مهاجرت کند. تحصیل در این مقطع با ارائه مدرک آیلتس با حداقل نمره‌ی قبولی ۶.۵، به‌مدت ۲ سال طول خواهد کشید. لازم به ذکر است که دانشجویان در حین تحصیل امکان انجام کار در این کشور را دارند. به این ترتیب آن‌ها می‌توانند بخشی از هزینه‌های تحصیل خود را تامین کنند. مدت زمانی که می‌توانند در طول ترم‌های تحصیلی کار کنند ۲۰ ساعت در هفته است.

شروع تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه‌های برتر کانادا، معمولا ترم سپتامبر و ژانویه است. طول دوره دکتری با توجه به موضوع تحقیق و مهارت دانشجو بین ۳ تا ۵ سال متغیر است. در این مقطع داشتن مدرک زبان الزامی است.

رپورتاژ

هزینه تحصیل در کانادا

شهریه دانشگاه‌های کانادا  برخلاف تصور خیلی از افراد عموماً پایین‌تر از سایر کشورهای انگلیسی ‌زبان همچون آمریکا، انگلیس و استرالیا است؛ شهریه دانشگاه‌های کانادا به عوامل مختلفی بستگی دارد. رشته و مقطع تحصیلی که مد نطرتان است، دولتی یا غیرانتفاعی بودن دانشگاه، شهری که در آن قصد تحصیل دارید همگی عوامل موثر در این هزینه‌ها هستند. البته شهریه دانشگاه‌ها در کانادا برای دانشجویان کانادایی بسیار کمتر از دانشجویان بین‌المللی است.

هزینه زندگی دانشجویی در کانادا

هزینه‌های زندگی در کانادا نیز بسیار به محلی که برای زندگی انتخاب می‌کنید بستگی دارد، به‌طور مثال زندگی در شهر ونکوور و تورنتو به نسبت مونترال هزینه بیشتری دارد. دانشگاه مونترال هزینه زندگی دانشجویی (مجموع هزینه‌های مربوط به مسکن، غذا، کتاب‌ها ، تلفن و هزینه‌های متفرقه) را حدود ۱۵۰۰۰ دلار کانادا در یک سال و دانشگاه بریتیش کلمبیا، واقع در شهر ونکوور که یکی از دو شهر گران کانادا برای زندگی است، هزینه‌های زندگی را حدود ۱۵,۵۰۰ دلار کانادا تخمین زده‌اند.

رپورتاژ

بیمه درمانی

تمام دانشجویان بین‌المللی در کانادا باید بیمه درمانی داشته باشند. پوشش بیمه هم مانند موارد دیگر برای دانشجویان بین‌المللی در استان‌های مختلف، متفاوت است. در برخی استان‌ها دانشجویان بین‌المللی تحت پوشش برنامه‌های بیمه درمانی استانی قرار نمی‌گیرند و دانشجویان باید از بیمه‌های درمانی خصوصی استفاده کنند ولی همه افراد باید تحت پوشش بیمه‌ای قرار بگیرند. پس از دریافت اقامت دائم یا شهروندی کانادا، می‌توانید برای بیمه درمان عمومی درخواست کنید. با داشتن این بیمه برای اکثر خدمات درمانی نیازی به پرداخت هزینه نخواهید داشت. هر استان یا ناحیه برنامه بیمه درمانی ویژه خود را دارد و هر قسمت موارد مشخصی از هزینه‌های درمانی را پوشش می‌دهد که با ارائه  کارت بیمه درمانی به بیمارستان یا کلینیک، می‌توانید از خدمات درمانی عمومی استفاده کنید.

با توجه به تمام مواردی که گفته شد اگر تصمیم به مهاجرت به کانادا را دارید، نیاز به دریافت اطلاعات راجع به شرایط زندگی و تحصیل در کانادا دارید. پس پیشنهاد ما برای شما دریافت مشاوره از موسسات معتبری است که با ارائه اطلاعات دقیق و البته معتبر به شما کمک کنند تا بهترین تصمیم را برای آینده‌ی خود و عزیزانتان بگیرید. شرکت آسمان آبی- blueskystudy.org با کادری مجرب و متخصص، به شما کمک می‌کند تا مسیر درستی را برای رسیدن به اهدافتان انتخاب کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه