قوانین مرزی برای ورود به ابوظبی از امروز تغییر کرد

زینب موحدی
زینب موحدی شنبه، ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۷
قوانین مرزی برای ورود به ابوظبی از امروز تغییر کرد

همه مسافران برای ورود به امارات باید پاسخ منفی تست لیزر یا تست سواب کرونا (swab test) مربوط به ۴۸ ساعت گذشته را همراه داشته باشند.

تغییرهای جدید در قوانین ورود به ابوظبی جمعه گذشته به تصویب رسید و از امروز اجرایی می‌شود. طبق اخبار منتشر شده توسط اداره ملی مدیریت حوادث و بحران‌های اضطراری، همه ساکنان این امیرنشین باید ۴۸ ساعت پیش از ورود به ابوظبی تست PCR یا DPI را انجام داده و نتیجه منفی را در هنگام ورود به‌همراه داشته باشند.

تغییرات جدید به این معنی است که قوانین پیشین مبنی بر آنکه تست لیزر دیگر به‌تنهایی و بدون تست PCR پذیرفته نمی‌شد، اصلاح و به روز رسانی شده است. کمیته شرایط اضطراری، بحران‌ها و بیماری‌های ابوظبی در خبر جدیدی که روز گذشته، چهار سپتامبر، در توئیتر خود منتشر کرد، بیان کرد که در راستای تلاش‌های انجام شده برای افزایش شمار تست‌ها برای تشخیص اولیه مبتلایان به ویروس کرونا، روند ورود مسافران به ابوظبی اصلاح شده است.

پزشکی در حال تست کرونای یک بیمار

روزانه حدود ۶ هزار نفر در مرکز لیزر قنتوت (Ghantoot) در ابوظبی مورد آزمایش قرار می‌گیرند

دفتر رسانه‌ای دولت ابوظبی نیز در توئیت دیگری اعلام کرد:

از روز شنبه، پنجم سپتامبر، ساکنان و بازدیدکنندگان می‌توانند ظرف ۴۸ ساعت پس از دریافت پاسخ منفی تست PCR یا DPI وارد امیرنشین ابوظبی بشوند. تست PCR دیگر پیش‌نیازی برای انجام تست DPI نیست.

در جایی دیگر از بیانیه فوق آمده است:

ساکنان و بازدیدکنندگانی که ۶ روز متوالی یا بیشتر در محدوده امیرنشین ابوظبی اقامت داشته‌اند، اکنون باید هر ۶ روز یک بار تست PCR بدهند تا از سلامت و ایمنی کل جامعه محافظت به عمل آید.

هزینه انجام تست فوری ۵۰ درهم است؛ در حالی که تست PRC معمولا ۳۷۰ درهم تمام می‌شود. قوانین محدودکننده برای ورود به ابوظبی از تاریخ دوم ژوئن و با هدف کاستن از سرعت شیوع کرونا انجام شد. پیش از آن مسافران تحت شرایط خاصی اجازه ورود به این امارت را داشتند.

مطالب مرتبط:

منبع thenational

دیدگاه