الزام ارائه تست ‌PCR منفی برای مسافران ورودی به ایران

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند شنبه، ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۷
الزام ارائه تست ‌PCR منفی برای مسافران ورودی به ایران

با اعلام معاون حمل ‌و ‌نقل وزارت راه و شهرسازی، تمام مسافرانی که خواهان ورود به ایران هستند، باید حداکثر از یک هفته قبل، آزمایش PCR منفی داده باشند.

شهرام آدم‌نژاد، معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی، از دستورالعمل‌های جدید ارائه شده به ایرلاین‌ها خبر داد و ضمن یادآوری از اولویت‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا در حفظ و کنترل سلامت مسافران، تصریح کرد:

در پروتکل جدید انجام پرواز با ۶۰ درصد ظرفیت هواپیما لغو شد، چراکه اساسا امکان اجرای آن وجود نداشت. برای مثال، در یک هواپیما از نوع MD اگر قرار باشد پرواز با ظرفیت ۶۰ درصدی و فاصله‌گذاری اجتماعی انجام شود، فقط از ظرفیت ۳۵ درصد هواپیما می‌توان استفاده کرد.

آدم‌نژاد با تاکید بر این موضوع که سیستم‌های تهویه هواپیما نقش مهمی در شیوع ویروس کرونا دارند، خاطرنشان کرد:

این سیستم هر چند دقیقه یک بار هوای داخل کابین هواپیما را عوض می‌کند و در مقابله با شیوع ویروس کرونا موثر است. مشکلی وجود داشت مبنی بر اینکه وقتی هواپیما روی زمین بود سیستم هواپیما روشن نمی‌شد که از امروز، هر مدتی که هواپیما با مسافر روی زمین است، باید اجبارا سیستم تهویه را روشن کند. همچنین طبق ابلاغیه، باید تمام هواپیماهای موجود به سیستم تهویه (HEPA ) مجهز شوند.

آدم‌نژاد با یادآوری الزام استفاده از ماسک در طول پرواز برای مسافران و همچنین فراهم آمدن زیرساخت‌های بهداشتی لازم در ترمینال‌ها، اظهار کرد:

تمام مسافران ورودی به ایران باید تست منفی PCR را به همراه داشته باشند که این تست باید حداکثر برای یک هفته گذشته باشد. مهم نیست مسافران از چه مبدا وارد کشورمان می‌شوند؛ داشتن این تست منفی برای همه الزام است و اگر این تست را به همراه نداشته باشند با پرداخت هزینه آن، نمایندگان وزارت بهداشت در فرودگاه از مسافران تست می‌گیرد.

لازم به ذکر است که طبق اعلام معاون وزیر راه و شهر سازی، ضدعفونی هواپیماها و اتوبوس‌های فرودگاه به‌صورت به‌صورت دوره‌ای انجام می‌شود و ظرفیت اتوبوس‌ها نیز به ۵۰ درصد کاهش می‌یابد‌. این درحالی است که هیچ‌کدام از ایرلان‌های جهان، برنامه‌ای را برای کاهش ظرفیت پروازها مطرح نکرده‌اند.

مطالب مرتبط:

منبع کن نیوز

دیدگاه