افتتاح آنلاین پروژه‌های گردشگری توسط رئیس جمهوری به‌مناسبت روز جهانی گردشگری

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند شنبه، ۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۲
افتتاح آنلاین پروژه‌های گردشگری توسط رئیس جمهوری به‌مناسبت روز جهانی گردشگری

مراسم افتتاح ۸۷ پروژه گردشگری با سرمایه‌‌گذاری ۱۰۶۷ میلیارد تومان روز سوم مهرماه با حضور مجازی رئیس‌جمهور و وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور برگزار شد.

برگزاری مراسم افتتاح ۸۷ پروژه گردشگری در روز پنجشنبه، سوم مهرماه ۹۹ به‌صورت متمرکز انجام شد. این پروژه‌ها شامل ۱۲ هتل و هتل‌آپارتمان، ۱۷ مجتمع گردشگری و اقامتی، ۲۳ واحد پذیرایی و سفره‌خانه سنتی، پنج مرکز تفریحی و گردشگری و ۳۰ واحد بوم‌گردی با سرمایه‌گذاری ۱۰۶۷ میلیارد تومان است. رئیس‌جمهوری و وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور نیز به‌صورت ویدئوکنفرانس از کاخ سعدآباد در این مراسم حضور داشتند.

پروژه‌های گردشگری افنتاح شده به ۱۵ استان گیلان، تهران، خراسان رضوی، یزد، فارس، مازندران، اردبیل، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، بوشهر، خراسان جنوبی، خوزستان، قزوین، مرکزی و گلستان تعلق داشت و در این میان، ۵۱۱ اتاق و ۱۷۰۵ تخت به ظرفیت اقامتی کشور اضافه خواهد شد که منجر به اشتغال‌زایی برلی ۱۷۴۶ نفر می‌شود.

علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن قدردانی از حمایت رئیس‌جمهور و اشاره به اقدامات وزارت‌خانه متبوع خود، عنوان کرد:

قبل از دولت تدبیر و امید تعداد هتل‌های کشور ۹۹۸ عدد بود که ۴۹۷ هتل در این دولت به مجموعه‌های کشور اضافه شد و ۵۰ درصد رشد را در این حوزه شاهد بودیم. بیش از ۲ هزار واحد بومگردی نیز با تدبیر رئیس‌جمهور محترم تاسیس و موجب آبادی روستاها و اشتغالزایی خوبی در این مناطق شد. تعداد تخت‌های اقامتی نیز قبل از دولت تدبیر و امید ۲۱۹ هزار و ۵۰۵ تخت بود که صد هزار و ۶۸۶ تخت اضافه شد و ۴۶ درصد رشد در تخت‌های اقامتی ایجاد شده است.

مونسان ضمن اشاره به رشد ۸۰ درصدی آمار گردشگران در سال ۹۸ نسبت به چهار سال گذشته، تاکید کرد:

تا قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، تعداد پروژه‌های گردشگری به ۷۸۳ پروژه می‌رسید؛ این در حالی است که در این دولت، این تعداد به ۲۴۱۷ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری ۱۳۷ هزار میلیارد تومان رسیده است که نویدبخش آینده خوبی در حوزه گردشگری است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن اشاره به رشد ۵۶ درصدی موزه‌ها به‌عنوان یکی از خدمات دولت، در خصوص ثبت جهانی آثار ملموس و ناملموس ایران، تصریح کرد:

ثبت جهانی آثار ملموس و ناملموس ۲۵ مورد بود که ۱۳ طرح در این دولت ثبت جهانی شد و به‌معنای رشد ۵۲ درصدی است. در حال حاضر نماینده یونسکو در دو استان کردستان و و کرمانشاه در حال بازدید از این منطقه است که پس از این بازدید منطقه اورامانات با ۴۰۰ هزار هکتار اراضی ثبت جهانی خواهد شد.

علی‌اصغر مونسان همچنین با اشاره به پروژه‌های گردشگری در دست دولت، از افتتاح ۶۰۰ پروژه از جمله چند هتل پنج‌ ستاره با حجم سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومان خبر داد.

رئیس‌جمهور نیز در این مراسم ضمن تشکر و ابراز خرسندی از تلاش‌های وزات میراث فرهنگی، گردشکری و صنایع دستی در خصوص افتتاح پروژه‌های گردشگری، اضافه شدن تخت‌ها و مجتمع‌های بوم‌گردی را به ظرفیت گردشگری کشور اقدام مهمی دانست‌ و بر اهمیت مقوله صنایع‌دستی از منظر اجتماعی و اشتغال‌زایی تاکید کرد. وی در این رابطه گفت:

صنایع‌دستی از این منظر که معرف هنر و فرهنگ ایرانی است برای ما بسیار حائز اهمیت است. خوشحالیم که امروز شاهد افتتاح‌های زیادی از سوی این وزارتخانه هستیم.

حسن روحانی در پایان با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر صنعت گردشگری، بر تلاش‌ها برای رونق و توسعه این صنعت در دوران پساکرونا تاکید کرد.

ولی تیموری، معاون گردشگری کشور و ساسان تاج‌گردون، معاون برنامه‌ریزی و تامین منابع نیز به‌ترتیب از یزد و گیلان، به ارائه گزارش در خصوص افتتاح پروژه‌های این استان‌ها پرداختند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه