بازگشایی مرزهای کوزوو بدون اعمال محدودیت

نگین توکلی
نگین توکلی جمعه، ۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۲
بازگشایی مرزهای کوزوو بدون اعمال محدودیت

کشور کوزوو در شبه جزیره بالکان، مرزهای خود را بدون اعمال هیچگونه محدودیتی اعم از قرنطینه یا آزمایش PCR اجباری به روی گردشگران بین‌المللی باز کرد.

جمهوری کوزوو در جنوب شرقی قاره اروپا، مرزهای خود را به روی گردشگران بین‌المللی باز کرده است. هم‌زمان با این اقدام، دولت این کشور تمام محدودیت‌های مربوط به بیماری کووید ۱۹ را برای ورود گردشگران به کشور خود حذف کرده است.

دولت کشور کوزوو در تاریخ ۲۸ ژوئن (۸ تیر)، فرودگاه بین‌المللی «پریشتینا» (Pristina airport) در پایتخت را برای ورود پروازهای خارجی باز کرد؛ اما این خبر به‌علت نبود اطلاعات رسمی تا به امروز گزارش نشد. در واقع کشور کوزوو برخلاف کشورهای همسایه‌اش در اطلاع‌رسانی شفاف در زمان شیوع بیماری کرونا، عملکرد مناسبی نداشته است؛ پس اگر قصد سفر به این کشور را دارید، حتما از قبل تحقیقات لازم را به عمل بیاورید.

کشور کوزوو در جنوب شرقی منطقه بالکان در اروپا قرار دارد و کشوری محصور در خشکی است که با صربستان، آلبانی، مونته‌نگرو و مقدونیه شمالی هم مرز است. کوزوو در سال ۲۰۰۸ از صربستان اعلام استقلال کرد؛ اما کشور صربستان این استقلال را به رسمیت نشناخت و آن را کماکان بخشی از خاک خود می‌داند.

قطعا این کشور جزو مناطق پرطرفدار گردشگری در جهان نیست؛ اما افراد بسیاری در ماه‌های اخیر و در زمان همه‌گیری بیماری کرونا، مشتاق سفر به کوزوو بوده‌اند؛ زیرا محدودیت‌های مربوط به سفر در این کشور، بسیار کمتر از بقیه مناطق دنیا است. در ضمن، قوانین ورود به کشور صربستان و آلبانی در همسایگی کوزوو اصلا سختگیرانه نیست و همین موضوع باعث اشتیاق بیشتر مسافران برای بازدید از کوزوو شده است.

شهروندان کدام کشورها مجاز به بازدید از کوزوو هستند؟

کوزوو، هیچ محدودیتی مربوط به بیماری کووید ۱۹ ندارد و بنابراین شهروندان تمام کشورها می‌توانند آزادانه به کوزوو سفر کنند. آن‌ها مرزهای خود را به روی تمام کشورها باز کرده‌اند و ورود به این کشور مانند سابق، طبق قوانین مهاجرت و ویزا انجام می‌شود.

شهروندان بسیاری از کشورها از جمله کانادا، ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، استرالیا و تمام کشورهای اتحادیه اروپا می‌توانند بدون ویزا به کوزوو سفر کنند.

ارائه تست PCR اجباری نیست و شما برای ورود به این کشور، نیازی به انجام این آزمایش ندارید. درباره وضعیت قرنطینه در کوزوو نیز باید بدانید که هیچ شرایط قرنطینه اجباری برای گردشگران بین‌المللی در بدو ورود و در حین اقامت آن‌ها وجود ندارد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه