باشگاه توسعه گردشگری خلاق یونسکو تاسیس شد

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند دوشنبه، ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۸
باشگاه توسعه گردشگری خلاق یونسکو تاسیس شد

باشگاه توسعه گردشگری خلاق یونسکو با هدف تلاش برای توسعه پایدار گردشگری در ایران توسط شماری از مدیران کارآفرین و باسابقه در این حوزه راه‌اندازی شد.

شماری از مدیران کارآفرین و باسابقه در حوزه گردشگری ایران، باشگاه توسعه گردشگری خلاق یونسکو را تاسیس کردند. آغاز به کار این باشگاه با هدف تلاش برای توسعه پایدار گردشگری به‌وسیله ایجاد زیرساخت‎های انسانی، توانمند‌سازی جوامع محلی، توانمندسازی زنجیره تامین گردشگری و گسترش ارتباط فرهنگی مردم ایران با دیگر ملل جهان در بستر گردشگری انجام گرفته است.  

باشگاه توسعه گردشگری خلاق یونسکو در تلاش است تا طیف جامعی از فعالان و صاحبان تجربه در صنعت گردشگری در بر بگیرد؛ اعضای این باشگاه شامل افراد با تجربه و متخصص در زمینه‌هایی چون گردشگری دیجیتال، طبیعت‎گردی، بوم‎گردی، آموزش، برگزاری رویدادهای فرهنگی، مرمت بناهای تاریخی، ساخت اقامتگاه‎های سنتی، فعالیت مدیریتی در سازمان‎های صنفی گردشگری و… هستند. از همین رو، به‌زودی دوره‎های آموزشی برای کارآفرینان حوزه گردشگری و همچنین مدیران دولتی تصمیم‎گیر یا موثر در صنعت گردشگری برگزار خواهد شد. این دوره‌ها با هماهنگی کمیسیون ملی یونسکو - ایران و توسط کارشناسان باشگاه طراحی شده است. برگزاری این دوره‌ها با تحقیقات گسترده و بررسی نمونه‌های موفق داخلی و خارجی انجام خواهد گرفت. همچنین تدوین شاخص‎ها و تهیه گواهی‎ احترام به گردشگر از دیگر پروژه‎هایی است که در هماهنگی با کمیسیون ملی یونسکو در این باشگاه تدوین شده است و هم‌اکنون مراحل نهایی خود را طی می‎کند.

گفتنی است که باشگاه‌های یونسکو، به مجموعه‌هایی مردم‌نهاد اطلاق می‌شود که با اتکا بر مهارت‌ها و تجارب افراد حقیقی و حقوقی، در تمامی سنین و در عرصه‌های مختلف، فعالیت می‌کنند. این باشگاه‌ها ضمن شناسایی توانمندی‌های مردم و مهیا کردن امکانات ملی و بین‌المللی برای ایشان، به تقویت و آموزش آن‌ها پرداخته و از ظرفیت‌های آن‌ها در راستای توسعه پایدار استفاده می‌کند. 

مطالب مرتبط:

منبع راه‌بلد

دیدگاه