فرودگاه چابهار موقتا بازگشایی شد

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند چهار شنبه، ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۹
فرودگاه چابهار موقتا بازگشایی شد

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام بازگشایی موقت فرودگاه چابهار، از تشکیل جلسه‌ای درخصوص مشکلات این فرودگاه در هفته آتی خبر داد.

تورج دهقانی زنگنه، معاون وزیر راه و شهرسازی، از برگزاری جلسه‌ای با مسئولان مربوط، برای حل مشکلات فرودگاه چابهار خبر داد. این جلسه در روز شنبه ۲۹ شهریورماه برگزار خواهد شد. وی همچنین اعلام کرد مسافرانی که به‌دلیل تعطیلی ناگهانی فرودگاه چابهار با کنسلی پرواز مواجه شده‌اند، می‌توانند مبالغ خود را بازپس بگیرند‌. دهقانی زنگنه در این رابطه تصریح کرد:

شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند مبالغ را پس دهند یا بلیط هواپیما دیگری برای این مسافران صادر کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن تشکر از همکاری فرماندهان ارتش، اظهار داشت:

امروز با معاونان خود به فرودگاه چابهار مراجعه کردیم و با همراهی هیئتی از نیرو‌های وزارت دفاع، نهاجا، شرکت عقاب عسلویه و همچنین مسئولان محلی از نزدیک تمامی مشکلات و مسائل این فرودگاه را برطرف کرده‌ایم و از روز چهارشنبه این فرودگاه به صورت موقت بازگشایی می‌شود.

دهقانی زنگنه ضمن درخواست برای رفع فوری مشکلات فرودگاه چابهار توسط شرکت فرودگاه‌های کشور و همچنین سازمان‌های تحت نظارت این بخش، عنوان کرد:

مشکلاتی در رابطه با سیستم‌های ناوبری، کمک ناوبری و سیستم‌های پروازی ایجاد شده بود و همین موضوع باعث شد که فرودگاه بدون اطلاع به مسافران تعطیل شود. این فرودگاه متعلق به نیروی هوایی ارتش است و چند سالی است که در اختیار بخش تجاری برای رشد و شکوفایی این منطقه قرار داده شده بود؛ بنابراین قرار شد طبق برنامه‌های موجود برای رشد و شکوفایی این منطقه، فرودگاه چابهار برای توسعه سواحل مکران در اختیار این بخش قرار گیرد.

گفتنی است این فرودگاه چند روز قبل بدون اطلاع قبلی تعطیل و باعث سرگردانی مسافران شد. 

مطالب مرتبط:

دیدگاه