ترسیم مسیر تبادل تجربه و گردشگر میان ایران و فرانسه

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند سه شنبه، ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۲
ترسیم مسیر تبادل تجربه و گردشگر میان ایران و فرانسه

معاون گردشگری کشور در دیدار با رایزن فرهنگی جدید ایران در فرانسه بر ترسیم مسیر تبادل تجربه و گردشگر میان دو کشور تاکید کرد.

ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در نشستی با سید محمدحسین طباطبایی، رایزن فرهنگی جدید ایران و فرانسه، به نقش مهم رایزنان فرهنگی در مسیر انتقال دانش و تجربه موفق و ایفای نقش موثری در بومی‌سازی محتوای فنی مورد نیاز بخش‌های تخصصی گردشگری کشور اشاره کرد. وی در این رابطه افزود:

کشور فرانسه با دارا بودن رتبه نخست جذب گردشگر در دنیا، از دو بخش اصلی برای صنعت گردشگری کشور حائز اهمیت است؛ نخست دارا بودن دانش فنی و تخصصی مورد نیاز که تجربه موفق آن در زمینه به‌روزرسانی ضوابط درجه‌بندی تاسیسات گردشگری و نیز تدوین استراتژی توسعه صادرات گردشگری کشور، دستاوردهای موثری به همراه داشته است.

تیموری با اشاره به موفقیت‌های چشم‌گیر کشور فرانسه در صنعت گردشگری، خاطرنشان کرد:

این کشور در اعزام گردشگر به کشورهای مختلف نیز جایگاه ویژه دارد و ایران به عنوان یک مقصد تاریخی و فرهنگی در اذهان گردشگران این کشور شناخته شده است؛ از این رو یکی از بازارهای اصلی گردشگری ایران نیز به شمار می‌آید.

معاون گردشگری ضمن یادآوری اهمیت کسب اطلاعات صحیح از این بازار برای تدوین برنامه‌های عملیاتی، کسب این اطلاعات را که شامل سلیقه سفر مردم فرانسه، شبکه اجتماعی موردعلاقه آن‌ها، تاثیرگذاری نوع تبلیغات و... می‌شود، وظیفه رایزن فرهنگی ایران دانست. وی تصریح کرد:

در پی تصویب سند توسعه گردشگری که توسط دولت تصویب و ابلاغ شده است، رایزنان فرهنگی از این پس رایزنان گردشگری نیز به شمار می‌آیند، از این رو ماموریت‌های ما در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در یک قالب جای می‌گیرد و به نوعی ایران هراسی و تصویرسازی از ایران به صورت همزمان پیش خواهد رفت.

ولی تیموری معرفی فعالان و افراد تاثیرگذار در صنعت گردشگری کشور فرانسه را از دیگر وظایف رایزن فرهنگی ایران دانست و بر برگزاری تورهای آشناسازی و هرگونه فعالیت مشترک موثر تاکید کرد. وی اذعان داشت:

سایت VisitIran جدیدترین محتوا و منبع اطلاعاتی برای رایزن فرهنگی ایران در فرانسه است و آمادگی کامل برای ارسال اقلام تبلیغاتی، کلیپ‌های معرفی فضا و جاذبه‌های گردشگری کشور برای استفاده در رویدادها و مناسبت‌های مورد نیاز موجود است و می‌تواند در بخش رایزنی مورد استفاده قرار گیرد.

سید محمدحسین طباطبایی، رایزن فرهنگی جدید ایران در فرانسه نیز از پیشنهاد‌های معاون گردشگری کشور استقبال و آمادگی خود را برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در راستای توسعه گردشگری کشور ابراز داشت.

مطالب مرتبط:

دیدگاه