از سرگیری پروازهای ترکیه بار دیگر به تعویق افتاد

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند پنجشنبه، ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۰
از سرگیری پروازهای ترکیه بار دیگر به تعویق افتاد

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از تعویق مجدد پروازهای ترکیه تا یازدهم مهر ماه خبر داد و اعلام کرد که این تاریخ نیز قطعی نیست.

باوجود اینکه اغلب کشورهای جهان برای بازگشایی مرزها با یکدیگر توافق کردند و توافق‌هایی نیز میان ایران و چند کشور مختلف برای برقراری مجدد پروازها صورت گرفته، ترکیه هنوز برنامه مشخصی را برای بازگشایی مرزهای خود اعلام نکرده است. این در حالی است بارها و طی مذاکرات مختلف، مسئولان این کشور تاریخی را برای برقراری پروازها اعلام کرده‌اند؛ اما مجددا این تاریخ از طرف ایرلاین‌های این کشور به تعویق افتاده است.

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران در این رابطه بیان کرد:

بر اساس آخرین توافقات صورت گرفته، قرار شد اول سپتامبر مصادف با ۱۱ شهریور ماه پروازهای ایران به ترکیه از سر گرفته شود؛ اما دوباره این پروازها لغو شد و به ۱۱ مهر ماه، یعنی اول اکتبر موکول شد.

اسعدی سامانی با اشاره به این که شرایط بازگشایی مرزها به وضعیت شیوع ویروس کرونا و کنترل آن بستگی دارد، اظهار کرد:

مشخص نیست که پروازهای ایران و ترکیه در تاریخ جدید انجام شود. در حال حاضر فقط دو شرکت هواپیمایی پروازهای خود را به‌صورت خالی به ترکیه انجام می‌دهند؛ اگر مسافرانی در این کشور باشد، آن‌ها را به ایران باز می‌گردانند.

دییر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود:

پروازهای موردی ایرلاین‌های داخلی در هفته چند بار برای بازگرداندن مسافران به کشور انجام می شود؛ این در حالی است که شرکت هواپیمایی قطر به صورت پروازهای کانکشنی مسافران را به استانبول می برد که این پروازها یا از فرودگاه امام خمینی (ره) به دوحه و پس از آن به استانبول می‌رود یا آنکه پس از رفتن به دوحه به بلگراد رفته، سپس به مقصد فرودگاه استانبول پرواز می‌کند.

روز گذشته نیز تورج زنگنه، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، با توجه به تعرفه چند میلیونی پروازهای رفت و برگشت به ترکیه اعلام کرد تا مردم موقتا از خرید بلیط هواپیما ترکیه خودداری کنند.

مطالب مرتبط:

منبع راه بلد

دیدگاه