سند توسعه گردشگری در کمیسیون فرهنگی مجلس تشریح شد

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا چهار شنبه، ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۴
 سند توسعه گردشگری در کمیسیون فرهنگی مجلس تشریح شد

سند توسعه گردشگری با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و معاونان وی در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تشریح شد.

غلامرضا منتظری، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، از پیگیری جدی اعضای کمیسیون برای اجرایی شدن سند توسعه گردشگری و رونق این صنعت در کشور خبر داد. طبق اظهارات نايب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و معاونانش با حضور در جلسه این کمیسیون گزارشی از کلیات برنامه وزارتخانه در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارائه کرده‌اند.

وی با اشاره به تشریح سند توسعه گردشگری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین موضوع‌های مطرح شده در این نشست افزود:

این سند پس از طی مراحل نهایی در اختیار اعضای کمیسیون فرهنگی و پس از اجرای آن، مورد پیگیری جدی اعضا کمیسیون پیگیری قرار خواهد گرفت.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر برگزاری جلسات مستمر و ارتباط دو جانبه بیان کرد:

قرار بر این شد دکتر مونسان طی نامه‌ای انتظارات حمایتی خود را به ما اعلام و تعامل کمیسیون با وزارتخانه افزایش پیدا کند.

منتظری تصریح کرد:

طی این جلسات موانع و قوانینی که مانع مسیر گردشگری کشور است شناسایی بررسی و اصلاح می‌شود. تقویت صنعت گردشگری و صنایع‌دستی هدفی است که طی این تعامل تقویت خواهد شد.

منتظری با اشاره به اهمیت رونق صنعت گردشگری و جایگزینی آن با درآمدهای نفتی افزود:

نقش این صنعت در رونق و جهش تولید حائز اهمیت است، در صورتی‌که سیاست‌ها به این سمت معطوف شود صنعت گردشگری که جنبه وارداتی ندارد و تحریم‌ها نیز در آن تأثیر کمتری دارد به عنوان صنعت اول کشور و جایگزین نفت قرار می‌گیرد. سعی ما به عنوان نماینده مردم بر این است که این هدف محقق و از وابستگی ما به نفت کاسته شود.

او خاطرنشان کرد:

پیشنهادهایی برای ارائه تسهیلات و حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و فعالان گردشگری که در دوره شیوع کرونا ضرر هنگفتی را متحمل شدند، نیز ارائه شد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه