بالی تا سال ۲۰۲۱ گردشگر خارجی نمی پذیرد

زینب موحدی
زینب موحدی چهار شنبه، ۵ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۲
بالی تا سال ۲۰۲۱ گردشگر خارجی نمی پذیرد

برخلاف برنامه‌های اعلام شده قبلی، مسئولان بالی تصمیم گرفتند تا پیش از سال ۲۰۲۱، هیچ گردشگر خارجی را به این جزیره راه ندهند.

 بالی یکی از پربازدیدترین کانون‌های گردشگری جهان است. پیش‌تر اعلام شده بود که از یازدهم سپتامبر، ورود گردشگران به این جزیره آغاز خواهد شد؛ اما با فروکش نکردن پاندمی کرونا اجرای این تصمیم به تعویق افتاد. وایان کوستر، فرماندار بالی، در یک جلسه مطبوعاتی درباره موکول کردن بازگشایی جزیره بالی به روی گردشگران خارجی و با اشاره به بالا رفتن شمار مبتلایان به ویروس کرونا در اندونزی چنین گفت:

پس از بررسی تمامی عوامل موجود که از اهمیت زیادی برخوردار هستند، انجام این کار غیرممکن است.

در بیانیه جدیدی که برای تشریح چرایی باز نشدن بالی منتشر شده و امضای کوستر در ذیل آن دیده می‌شود، گفته شده که دولت اندونزی اجازه بازگشایی این جزیره را نداده است. در این گزارش به نقل از کوستر بیان شده است که پس از انجام مذاکره‌هایی با وزیر امور خارجه اندونزی، مسئولان بالی به این نتیجه رسیدند که در راستای سیاست‌های دولت مرکزی کشور، بازگشایی این جزیره را نیز مانند سایر بخش‌های کشور به تعویق بیاندازند.

صندلی های آبی راحتی و سایه بان قرمز در کنار دربا در بالی اندونزی

در گزارش فوق چنین آمده است:

وضعیت به گونه‌ای نیست که اجازه ورود گردشگران خارجی به اندونزی و بالی را بدهد.

دولت اندونزی در حال حاضر شهروندان خود را از سفر به کشورهای دیگر منع کرده است و این ممنوعیت به احتمال زیاد تا انتهای سال جاری پابرجا خواهد ماند. چراکه مسئولان کشور به شدت تلاش می‌کنند تا موارد ابتلا به کووید ۱۹ را در اندونزی کاهش بدهند. کوستر می‌گوید دولت مرکزی اندونزی به‌طور جدی از برنامه بازگشایی بالی به‌روی گردشگران خارجی حمایت می‌کند؛ اما این کار مستلزم رعایت شدید جوانب احتیاط است. پس از موفقیت‌های اولیه‌ای که این کشور در مهار این ویروس به دست آورد، میزان ابتلا در بالی در ماه ژوئن به یک‌باره جهش قابل توجهی یافت که ناشی از بازگشت کارگران مهاجر به خانه‌های خود بود.

فرماندار بالی تاکید کرده است که بازگشایی محبوب‌ترین جزیره اندونزی باید با دقت بسیار انجام شود و نباید در انجام این کار شتاب به خرج داد. چراکه بالی یکی از مقاصد اصلی گردشگری در کل جهان به شمار می‌آید و هرگونه شکست در این کار، تاثیر منفی روی چهره بین‌المللی بالی و اندونزی خواهد گذاشت و می‌تواند تلاش‌های انجام گرفته برای احیای گردشگری را زیر سوال ببرد.

جزیره بالی تا روز دوشنبه این هفته، ۴,۵۷۶ مورد از ابتلا به ویروس کرونا را گزارش داده که ۵۲ مورد از آن به مرگ انجامیده است. این آمار در حالی است که طبق اطلاعات رسمی دولتی، شمار کل مبتلایان در اندونزی بیشتر از ۱۵۵ هزار نفر و شمار کل درگذشتگان آن ۶,۷۵۹ نفر است.

بالی در روزهای پایانی ماه ژوئیه به روی گردشگران داخلی باز شد و هر روز، ۲۵۰۰ نفر از طریق فرودگاه وارد آن می‌شوند؛ اما به گفته کوستر این رفت‌وآمدها منجر به افزایش آمار مبتلایان به کرونا نشده است. وی در ادامه بیانیه می‌افزاید دولت محلی برای کمک به صنعت گردشگری و احیای اقتصاد، تمامی تلاش خود را روی بالا بردن شمار گردشگران داخلی معطوف کرده است.

بیش از ۶ میلیون گردشگر خارجی سال گذشته از بالی بازدید کرده‌اند. این تعداد، کمی بیشتر از یک‌سوم کل گردشگران اندونزیایی است که به این جزیره سفر کرده‌اند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه