الزام خالی ماندن دو ردیف آخر صندلی‌های هواپیما در دوران کرونا

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند سه شنبه، ۴ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۳
الزام خالی ماندن دو ردیف آخر صندلی‌های هواپیما در دوران کرونا

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بر الزام خالی ماندن دو ردیف انتهایی صندلی‌های هواپیما در دوران شیوع ویروس کرونا تاکید کرد.

تورج دهقانی زنگنه، رئیس سازمان هواپیمایی کشور از الزام برای خالی ماندن دو ردیف آخر صندلی‌‌های هواپیما خبر داد. وی در خصوص فاصله گذاری اجتماعی در پروازها اذعان داشت:

سازمان بین‌المللی هوانوردی «ایکایو» با همکاری سازمان بهداشت جهانی و انجمن شرکت‌های هواپیمایی «یاتا»، انجمن فرودگاه‌ها و بسیاری از انجمن‌های هوانوردی در خصوص بیماری کرونا و نقش صنعت هواپیمایی در قالب یک برنامه، اقداماتی انجام داده است. انجمن شرکت‌های هواپیمایی «یاتا» در این راستا نتایجی را منتشر و اعلام کرده است که نیازی نیست فاصله‌گذاری اجتماعی داخل هواپیما رعایت شود. اکنون در اکثر کشورها این دستورالعمل صادر و «یاتا» آن را برای همه کشورهای عضو فرستاده است.

دهقانی زنگنه با اشاره به دستور وزیر راه و شهرسازی در خصوص خالی ماندن دو ردیف انتهای هواپیما، تصریح کرد:

به دلیل کاهش سفرها، ظرفیت هواپیما به آن حد نمی‌رسد که دو ردیف خالی نباشد؛ ضمن اینکه نظارت سازمان روی انجام این دستور به صورت جدی وجود دارد و اگر ایرلاینی تخلف کند، قطعا با آن برخورد می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص نارضایتی ایرلاین‌ها از به‌صرفه نبود برخی از پروازها با صندلی‌های خالی نیز گفت:

شرکت‌های هواپیمایی در مورد پرواز با ظرفیت ۶۰ درصد مخالف هستند؛ اما در جلسه‌ای مشترک ابلاغ شد که دو ردیف آخر هواپیما باید خالی بماند. هر مسافری که سوار هواپیما شد در صورت مشاهده عدم رعایت این دستور از داخل هواپیما با سازمان هواپیمایی تماس بگیرد و این تخلف را گزارش دهد، ما به وسیله نمایندگانی که در فرودگاه‌ها داریم به این شکایت یا در مبدا یا در مقصد رسیدگی می‌کنیم.

هرچند لازم به یادآوری است مسافران پروازهای داخلی از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی مربوط به ویروس کرونا در محیط فرودگاه و داخل پروازها شکایت دارند و آنچه از تجربه سفر خود مطرح می‌کنند، مغایر دستورالعمل‌های سازمان بهداشت جهانی و حتی سازمان هواپیمایی کشوری است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه