راهنمای خرید تور چابهار

ملکه زاوشی
ملکه زاوشی سه شنبه، ۴ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۴
راهنمای خرید تور چابهار

خرید تور چابهار، بهترین انتخاب برای بازدید از بندر همیشه بهار ایران است؛ اما داشتن اطلاعات کافی پیش از رزرو تور می‌تواند به شما در انتخاب بهتر و صرفه‌جویی در هزینه و زمان کمک کند.

اگر از علاقه‌مندان سفر به چابهار هستید و قصد خرید تور چابهار را دارید، در این مطلب توجه شما را به نکاتی جلب ‌می‌کنیم که در هنگام خرید تور چابهار و در سفر به چابهار، بهتر است به آن‌ها توجه کنید تا بیشترین لذت را در سفر به «هندوستان ایران» تجربه کنید. در تور چابهار، شما به دیدن جاذبه‌های شگفت‌انگیزی خواهید رفت که مانند آن در هیچ‌کجای ایران دست‌یافتنی نیست.

سفر به چابهار با تور مسافرتی، کمک می‌کند تا شما با خیالی آسوده به گشت‌وگذار بپردازید؛ اما مواردی وجود دارد که عدم آگاهی از آن‌ها ممکن است سفر را به کام شما تلخ کند یا بر دغدغه‌های سفر بیفزاید. با کجارو همراه باشید.

نکاتی که پیش از خرید تور چابهار باید بدانید:

کوه های مریخی چابهار

بهترین زمان سفر با تور چابهار کدام فصل است؟

چابهار را شهر «چهار بهار» می‌نامند و علت این نام‌گذاری، اختلاف کم میانگین دما در فصل‌های مختلف سال است. هرچند که به‌دلیل نزدیکی به دریا، هوای این شهر همواره از رطوبت نسبی برخوردار است؛ اما وزش بادهای اقیانوسی به دلپذیر شدن هوا کمک می‌کند. فصل پاییز، زمستان و اوایل بهار را می‌توان بهترین زمان برای خرید تور چابهار و سفر از لحاظ آب و هوا دانست و با نزدیک شدن تابستان،‌ هوا رو به گرمی می‌رود و میزان رطوبت افزایش می‌یابد.

به‌دلیل هوای بهاری دلچسب و گرمای مطلوب در تعطیلات نوروزی، این زمان شلوغ ‌ترین فصل گردشگری چابهار است که این شلوغی ممکن است کمی آزاردهنده باشد. از‌این‌رو، بهتر است در فصل پاییز و زمستان برای خرید تور چابهار برنامه‌ریزی کنید. همچنین در فصل تابستان،‌ به‌دلیل گرما و رطوبت نسبی هوا، از تعداد گردشگران کاسته می‌شود و بیشتر خدمات گردشگری با نرخ کمتری عرضه می‌شوند که می‌توانید از این فرصت بهره ببرید. در نظر بگیرید که گرمای هوا در بعضی ساعات روز ممکن است آزاردهنده باشد.

تور ارزان چابهار یا تور لحظه آخری چابهار؟

تفاوت تور لحظه آخری چابهار با تور ارزان چابهار در آن است که در تورهای ارزان، کیفیت خدماتی که به شما ارائه می‌شود، با دیگر تورها متفاوت است. تورهای ارزان چابهار اغلب شامل اقامت در هتل‌ها یا هتل‌آپارتمان‌های ارزان‌قیمت است، مدت اقامت آن‌ها کوتاه است و حتی ممکن است ساعت پرواز شما نیز در زمان‌های نه‌چندان مناسبی باشد؛ امابا توجه به نرخ تور لحظه آخری چابهار، ممکن است تور ۵ شب چابهار با اقامت در بهترین هتل چابهار را تا ۵۰ درصد زیر قیمت خریداری کنید. البته در نظر داشته باشید که در فصل‌های پرمسافر، امکان لحظه‌آخری شدن تورها به مرتب کمتر است.

تور چابهار هوایی یا زمینی؟

شهر چابهار در گوشه جنوب شرقی ایران قرار گرفته است و اگر از ساکنان استان‌های جنوبی و جنوب شرقی کشور مثل سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان نیستید، فاصله زمینی شما تا چابهار نسبتا زیاد است. برای سفر زمینی به این شهر از تهران، به بیش از ۲۴ ساعت زمان نیاز خواهید داشت. لازم به ذکر است که چابهار دسترسی ریلی ندارد و نزدیک‌ترین ایستگاه‌های راه‌آهن به این شهر  با بیش از ۶۰۰ کیلومتر فاصله، در شهرهای زاهدان و بندرعباس قرار دارند. به همین دلیل، تور چابهار با قطار امکان اجرایی ندارد. در میان تورهای چابهار، تور زمینی رایج نیست و اغلب کسانی که به‌صورت زمینی به این شهر سفر می‌کنند، بدون تور و با خودروی شخصی یا اتوبوس بین‌شهری این کار را انجام می‌دهند‌.

با توجه به توضیحات ارائه شده، به‌جرئت می‌توان گفت که بهترین روش سفر به بندر همیشه بهار ایران، سفر با هواپیما است. ازاین‌رو، به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای صرفه‌جویی در زمان و خستگی کمتر و لذت بیشتر، تور هوایی چابهار را انتخاب کنید. فاصله هوایی تهران تا چابهار کمی بیش از دو ساعت است. با توجه به تعداد محدود پروازهای رفت و برگشت چابهار در طول هفته، ساعت‌های پرواز تنوع چندانی ندارند. در حال حاضر پرواز رفت و برگشت به چابهار تنها توسط ۳ شرکت هواپیمایی ایران ایر، ایران ایرتور و آسمان ارائه می‌شود؛ بنابراین با توجه به روز سفر خود و پرواز موجود در آن روز، باید بهترین گزینه را انتخاب کنید. بدیهی است که هرچه زودتر در مقصد باشید، مدت زمان بیشتری را برای گشت‌وگذار در اختیار خواهید داشت.

در برنامه‌ریزی زمانی خود فاصله فرودگاه چابهار تا شهر را نیز در نظر بگیرید. فرودگاه چابهار در شهر کنارک و فاصله ۵۰ کیلومتری از چابهار قرار دارد که پیمودن این مسیر با تاکسی‌های فرودگاه حدود ۴۰ دقیقه زمان می‌برد.

بهترین مدت اقامت در چابهار چقدر است؟

با وجود شهرت این تورها به «تور چابهار»، تنها برخی از دیدنی‌های این تور در چابهار قرار دارد و برای بازدید از تمام دیدنی های معروف منطقه لازم است تا ۱۰۰ کیلومتر از چابهار فاصله بگیرید. چه قصد خرید دارید یا تنها تمایل دارید از دیدنی‌های این منطقه لذت ببرید، در هرحال حداقل سه روز  را به این تور اختصاص دهید. اگر قصد دیدن برخی از معروف‌ترین دیدنی‌های منطقه از غرب (تا ساحل درک) و از شرق (تا بندر گواتر) را دارید و می‌خواهید مدتی را نیز در شهر تیس و ساحل دریابزرگ چابهار سپری کنید و سری هم به مراکز خرید منطقه آزاد چابهار بزنید، چهار روز حداقل زمانی است که نیاز خواهید داشت.

چنانچه تمایل دارید مدت زمان بیشتری را به هریک از این فعالیت‌ها و بازدیدها اختصاص دهید یا در فواصل بین بازدیدهای خود ساعاتی را به استراحت بگذرانید، می‌توانید تورهایی با مدت زمان بیشتر از پنج روز یا ۶ روز را خریداری کنید.

در تور چابهار، کجا اقامت کنم؟

چابهار متشکل از دو بخش شهر قدیمی (سنتی) چابهار و شهر جدید چابهار است. شهر جدید چابهار که مردم محلی به آن «منطقه آزاد» می‌گویند، همان طور که از نام آن پیدا است در سال‌های اخیر و با هدف جذب گردشگر احداث شده است. بافت آن هیچ شباهتی به قسمت سنتی شهر ندارد و بهترین هتل‌های شهر، پاساژها و مراکز خرید در این منطقه قرار گرفته‌اند. هتل‌های بخش سنتی شهر همگی در فواصل نسبتا نزدیک به هم و پیرامون یکی از خیابان‌های اصلی قرار دارند.

انتخاب اینکه در کدام‌یک از این دو قسمت اقامت کنید به هدف شما از سفر بستگی دارد. اگر بیشتر اهل خرید هستید و دوست دارید بیشتر اوقات خود را به گشت‌وگذار در پاساژها و مراکز خرید بگذرانید، یکی از هتل‌های منطقه آزاد را برای اقامت برگزینید. اما اگر قصد بازدید از دیدنی‌های طبیعی و فرهنگی شهر را دارید، شاید بخش سنتی بیشتر مطلوب شما باشد.

به هر روی چابهار شهر بزرگی نیست و از آنجا که بیشتر دیدنی‌های تور چابهار در خارج از شهر قرار دارند، برای گردش نیاز به‌وسیله نقلیه خواهید داشت. همچنین اگر اهل صرف غذا در رستوران‌های محلی هستید، بهتر است در سطح شهر اقامت کنید تا دسترسی آسان‌تری به انواع غذاهای محلی و نزدیکی به زندگی روزمره و واقعی مردم چابهار داشته باشید.

هتل‌های مدرن و معروف چابهار اغلب در شهر جدید چابهار واقه شده‌اند. از معروف‌ترین هتل‌های چابهار می‌توان هتل لیپار را نام برد که تنها یک هتل نیست و می‌توان آن را یک مجتمع اقامتی در نزدیکی ساحل دریا کوچک و فاصله اندک از اماکن تفریحی چون کلوب غواصی، پارک ساحلی و اسکله قایقرانی برشمرد.

خدمات رایج در تور چابهار چیست؟

تورهای چابهار بر دو قسم هستند: تورهای انفرادی (اختصاصی) و تورهای گروهی.

در تور انفرادی چابهار، آژانس مسافرتی پرواز رفت و برگشت را بر مبنای تاریخ و مدت اقامت مورد نظر شما رزرو می‌کند و برای اقامت نیز شما قادر به انتخاب از میان گزینه‌هایی هستید که آژانس در مقابل شما می‌گذارد. این تورها شامل خدمات دیگری مثل ترانسفر فرودگاهی، وسیله نقلیه، گشت و وعده‌های غذایی نیستند و تمام آنچه در مقصد مورد نیاز شما است، به عهده خودتان خواهد بود. البته اقامت در اکثر هتل‌ها همراه با صبحانه است که می‌توانید در هتل از آن استفاده کنید. 

در تور گروهی چابهار، تاریخ رفت و هتل محل اقامت مشخص است و شما با عده‌ای دیگر هم‌سفر می‌شوید. در این تورها یک راهنمای تور با گروه شما همراه می‌شود و برنامه‌های گشت و اوقات آزاد از پیش برنامه‌ریزی می‌شود. وسیله نقلیه‌ای نیز متناسب با تعداد نفرات شرکت‌کننده در تور در اختیار گروه قرار می‌گیرد. در این تورها ممکن است علاوه بر صبحانه (که همراه با اقامت رزرو می‌شود)، وعده‌های غذایی دیگری نیز به عهده آژانس برگزار کننده باشد و هزینه آن هنگام ثبت‌نام در قالب هزینه تور از شما دریافت شود.

در سفر به چابهار از کجا دیدن کنیم؟

ساحل بندر پزم

مهمترین و معروف ترین دیدنی های چابهار را می‌توان به سه دسته کلی تقسیم کرد که هر دسته حداقل به یک روز زمان نیاز دارد.

  • دیدنی های شهر چابهار: این جاذبه‌ها داخل شهر چابهار و در شهر تیس قرار دارند که می‌توان ساحل دریابزرگ (معروف به ساحل صخره‌ای)، قلعه پرتغالی ‌ها، دیدنی‌ های تاریخی شهر تیس و گورستان جن‌ ها را در این میان بر شمرد.
  • دیدنی های شرق چابهار: این جاذبه‌ها در حد فاصل چابهار تا بندر گواتر (مرز پاکستان) قرار گرفته‌اند. ساحل زیبای رمین و درخت انجیر معابد آن، دریاچه صورتی لیپار، کوه های مریخی، بندر زیبای بریس، خلیج پسابندر و بندر گواتر در این دسته جای دارند. فاصله چابهار تا بندر گواتر حدود ۱۰۰ کیلومتر است.
  • دیدنی های غرب چابهار: جاذبه‌هایی که در حدفاصل میان چابهار تا روستای درک قرار دارند؛ ساحل کنارک و ساحل خلیج پزم، چشمه‌های گل‌ فشان چابهار، ساحل شبرنگ تنگ و ساحل زیبای درک در این دسته‌اند. فاصله چابهار تا روستای درک بیش از ۱۵۰ کیلومتر است.

همچنین در صورت تمایل می تونید یک روز را به بازدید از منطقه حفاظت‌شده باهوکلات اختصاص دهید و سری به پارک تمساح گاندو بزنید که در ۱۳۰ کیلومتری شمال شرق چابهار قرار گرفته است و تمساح پوزه کوتاه ایرانی را تماشا کنید.

خرید در چابهار

اگر از علاقه‌مندان به خرید باشید که محال است به منطقه آزاد سفر کنید و چرخی در پاساژهای پزرق‌وبرق آن نزنید! مراکز خرید چابهار همگی در شهر جدید چابهار (معروف به منطقه آزاد) و نزدیک به یکدیگر قرار گرفته‌اند و انواع کالا از لوازم منزل تا عطر و کفش و پوشاک در آن‌ها یافت می‌شود.

در کنار این مراکز خرید مدرن، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما سری هم به بازار سنتی چابهار بزنید که در مرکز شهر قدیمی چابهار، خیابان امام خمینی قرار دارد و به بازار سنتی بلوکان (مادربزرگان) معروف است. حتی اگر اهل خرید هم نباشید، گشت‌وگذار در این بازار سنتی، تماشای زندگی روزمره کاسبان، مردم محلی و دکان‌های فروش پارچه و ادویه و انواع صنایع دستی، حال و هوای سفر را در شما زنده‌تر می‌کند.

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه