آلبوم ناصری مفقوده کاخ گلستان پیدا شد

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا سه شنبه، ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۸
آلبوم ناصری مفقوده کاخ گلستان پیدا شد

طبق اعلام مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان، آلبوم ناصری در انبارگردانی رسمی آلبوم‌خانه کاخ گلستان پیدا شد.

آفرین امامی، مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان، از پیدا شدن آلبوم مفقوده ناصری در جریان انبارگردانی آلبوم‌خانه کاخ گلستان خبر داد. طبق گفته‌های مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان در کنترل، بازبینی و سرشماری حساب اموال (انبارگردانی رسمی) آلبوم خانه کاخ گلستان که توسط کمیته‌ای متشکل از نمایندگان اداره‌کل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی، اداره‌کل حراست، یگان حفاظت میراث فرهنگی و ذیحسابی و اداره‌کل امور مالی وزارتخانه و مدیریت کاخ گلستان انجام شد، صبح روز سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ در آلبوم خانه کاخ گلستان پیدا شد و تمامی ۱۰۰ قطعه عکس در این آلبوم موجود است. امامی در این رابطه چنین گفت:

بعد از اعلام امین اموال آلبوم‌خانه کاخ گلستان در اسفند ۱۳۹۹ مبنی بر مفقود شدن آلبوم و احتمال جابه جا شدن در قفسه‌های آلبوم‌خانه، بلافاصله توسط خود امین اموال انبار گردانی انجام شد، اما پیدا نشد. 

وی در ادامه افزود:

با توجه به اینکه تعداد آلبوم های عکس موجود در آلبوم خانه کاخ گلستان بسیار بوده و ابعاد آن بزرگ است و آلبوم ناصری کوچک بود در قفسه‌های آلبوم خانه جابه‌جا شده بود.

این در حالی است که هیچ تصویری از آلبوم یاد شده منتشر نشده و سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا آلبوم ناصری یافت شده همان آلبوم مفقود شده است؟ 

مطالب مرتبط:

دیدگاه