مهاجرت به کانادا و استرالیا در زمان کرونا

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات چهار شنبه، ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۰
مهاجرت به کانادا و استرالیا در زمان کرونا

در حال حاضر جهان مشغول دست‌وپنجه نرم کردن با ویروس کرونا است. این ویروس بسیاری از امور را دستخوش تغییر کرده است. امر مهاجرت و به‌ویژه مهاجرت تحصیلی نیز متاثر از همین شرایط است. در این میان کشورهایی همچنان مقصد محبوب مهاجران تحصیلی باقی خواهند ماند که برای این روزها نیز چاره اندیشی کنند.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

کانادا و استرالیا همواره دو مقصد محبوب برای علاقه‌مندان مهاجرت تحصیلی بوده‌اند. عوامل بسیاری در این محبوبیت نقش داشته‌اند. یکی از مهم‌ترین عوامل محبوبیت کانادا و استرالیا را می‌توان سیستم آموزشی آن‌ها دانست. سیستم آموزشی این دو کشور از کیفیت بالایی برخوردار است. دانشگاه‌های بسیار خوبی در کانادا و استرالیا وجود دارند که شماری از آن‌ها در جمع برترین‌های جهان هستند.

همچنین مهاجران تحصیلی به کانادا و استرالیا در کنار تجربه آکادمیک ارزشمند خود می‌توانند از امکانات رفاهی مطلوبی بهره ببرند و زندگی لذت بخشی را تجربه کنند.

افزون بر این، هزینه مناسب تحصیل در کانادا و استرالیا دیگر عامل محبوبیت این کشورها در نزد مهاجران تحصیلی است. هزینه زندگی در این کشورها نسبت به کشورهای دیگری که زبان آموزش آن‌ها نیز انگلیسی است (مانند آمریکا و انگلستان) به‌صرفه‌تر است.

مسلما این نکته که مهاجران تحصیلی به کانادا و استرالیا پس از فراغت از تحصیل می‌توانند مشغول به کار شوند و از این طریق حتی اقامت دائم کسب کنند در محبوبیت آن‌ها بی‌تاثیر نیست!

اما همه ما می‌دانیم آنچه در شرایط دشوار بتواند خود را با پیشامدها وفق دهد و همچنان کارآمد باقی بماند محبوب خواهد بود.

در حال حاضر جهان مشغول دست‌وپنجه نرم کردن با ویروس کرونا است. این ویروس بسیاری از امور را دستخوش تغییر کرده است. امر مهاجرت و به‌ویژه مهاجرت تحصیلی نیز متاثر از همین شرایط است.

در این میان کشورهایی همچنان مقصد محبوب مهاجران تحصیلی باقی خواهند ماند که برای این روزها نیز چاره اندیشی کنند.

چاره اندیشی کانادا و استرالیا برای مهاجران تحصیلی در زمان کرونا

خبر خوش اینکه کانادا و استرالیا تلاش می‌کنند تا در این ایام هم بتوانند انتخاب نهایی مهاجران تحصیلی باشند. چنانچه علاقه‌مند به تحصیل در کانادا و استرالیا هستید، نگران شرایط پیش آمده نباشید. کانادا و استرالیا شرایطی را فراهم کرده‌اند تا شما بتوانید بدون نگرانی از اوضاع فعلی امور لازم برای دریافت ویزای تحصیلی خود را انجام دهید.

مهاجرت تحصیلی به کانادا در زمان کرونا

در شرایط نرمال هر سال هزاران نفر برای تحصیل به کانادا سفر می‌کنند. اما همان طور که می دانید امسال شرایط متفاوت است.

علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا می دانند که برای تحصیل در دانشگاه های این کشور نیاز به مجوز یا همان ویزای تحصیلی دارند. اما با توجه به شرایط پیش آمده به‌علت همه گیری ویروس کرونا چه باید کرد؟ آیا کانادا فرایند بررسی و اعطای ویزای تحصیلی را همچنان ادامه می‌دهد؟

بله. کانادا اعلام کرده است اگرچه فرایند بررسی درخواست‌های متقاضیان ممکن است به‌علت ویروس کرونا مقدار بیشتری (نسبت به قبل) به طول بیانجامد، اما اخذ ویزای تحصیلی کانادا در زمان کرونا متوقف نمی‌شود.

کانادا به‌منظور تسهیل شرایط برای علاقه‌مندان در این کشور فرایند دو مرحله‌ای جدیدی را برای بررسی و اعطای ویزای تحصیلی اتخاذ کرده است.

علاقه‌مندان تحصیل در کانادا از طریق این فرایند می‌توانند با ارائه مدارکی که در دست دارند یک مجوز تحصیل دریافت کنند (halfway) و از راه دور تحصیل خود را آغاز کنند.

در واقع بسیاری از مراکز مهاجرت در سراسر دنیا تحت‌تاثیر ویروس کرونا یا تعطیل هستند یا خدمات کمتری نسبت به گذشته ارائه می‌دهند. به همین علت ممکن است متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی نتوانند همه مدارک لازم را ارائه دهند. در این صورت می‌توانند با ارائه مدارکی که در دست دارند تحصیل خود را آغاز کنند و به‌محض مهیا شدن شرایط درخواست خود را تکمیل و مجوز دائم تحصیل را دریافت و به خاک کانادا وارد شوند.

البته لازم به ذکر است که پذیرش halfway یا اولیه الزامی برای دریافت قطعی ویزای تحصیلی شما محسوب نمی‌شود.

به‌طور کلی چنانچه برای تحصیل در کانادا از قبل برنامه‌ریزی کرده بودید و با توجه به شرایط اخیر نگران این مسئه بودید که می‌توانید برای دریافت ویزای خود اقدام کنید یا خیر، نگران نباشید. هم‌اکنون نیز می‌توانید برای تحصیل در کانادا اقدام کنید.

مهاجرت تحصیلی به استرالیا در زمان کرونا

استرالیا نیز از مقاصد محبوب مهاجران تحصیلی به شمار می‌رود. این کشور هر ساله پذیرای افراد بسیاری است که استرالیا را برای تحصیل برگزیده‌اند.

دولت استرالیا نیز در پی همه‌گیری ویروس کرونا اقداماتی را لحاظ کرده است تا بتواند در زمان کرونا هم چنان اولویت مهاجران تحصیلی باقی بماند.

استرالیا اهمیت ویژه‌ای برای دانشجویان بین‌المللی قائل است. دانشجویان بین‌المللی سالانه حدود ۲۵۰,۰۰۰ را در استرالیا پوشش می‌دهند و ۴۰ میلیارد دلار سودآوری دارند.

اکنون که با گذشت مدتی پس از آغاز شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا شرایط قدری تحت کنترل در آمده است دولت استرالیا اقداماتی اندیشیده تا دانشجویان بین‌المللی متحمل ضرر بیشتری نشوند.

یکی از اقداماتی که دولت استرالیا در این زمان اتخاذ کرده است، از سر گیری مجدد اعطای ویزای تحصیلی است. استرالیا اعطای ویزای تحصیلی به همه افرادی که در خارج از این کشور زندگی می‌کنند را آغاز کرده است.

این امر به علاقه‌مندان تحصیل در استرالیا کمک می‌کند تا زمانی که شرایط مساعد شد و امکان سفر به این کشور فراهم بود، مشکلی نداشته باشند. به عبارت دیگر طی این اقدام دانشجویان می‌توانند ویزای خود را دریافت و به‌محض مساعد شدن شرایط بدون معطلی به استرالیا سفر کنند.

بنابراین علاقه‌مندان به تحصیل در استرالیا آسوده خاطر باشند. آن‌ها می‌توانند در زمان کرونا نیز نسبت به مهاجرت تحصیلی به استرالیا و دریافت ویزای خود اقدام کنند.

در بالا پیرامون دو مقصد محبوب در میان مهاجران تحصیلی سخن گفتیم. کانادا و استرالیا با ارائه امکانات آموزشی و رفاهی با کیفیت و همچنین امکاناتی که پس از فراغت از تحصیل در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند، طرفداران بسیاری دارند.

کانادا و استرالیا در روزهای سخت کرونا نیز علاقه‌مندان خود را از یاد نبرده‌اند و جهت تسهیل شرایط برای حضور و تحصیل آنان در خاک خود برنامه‌ریزی کرده‌اند. بنابراین علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا و استرالیا در زمان کرونا نیز می‌توانند جهت مهاجرت به مقصد محبوب خود اقدام کنند.

بی گدار به آب نزنید

با این وجود بی گدار به آب نزنید! درست است که امکان اقدام برای مهاجرت به کانادا و استرالیا برای علاقه‌مندان فراهم شده است، اما اقدام برای مهاجرت نیاز به بررسی دقیق دارد.

اقدام برای مهاجرت امری حساس است که نیاز به اطلاع دقیق از شرایط و اقدام موثر دارد؛ به‌ویژه در ایام خاص کرونا! ممکن است اقدام بدون مشاوره و موثر شما علاوه بر اتلاف زمان و سرمایه شما نتیجه دلخواه‌تان را که دریافت ویزا است را به‌همراه نداشته باشد. بنابراین توصیه می‌کنیم حتما پیش از هرگونه اقدام از مراکز مشاوره رسمی مهاجرت تحصیلی مشورت بگیرید.

چنانچه قصد مهاجرت به کانادا و استرالیا در زمان کرونا دارید، می‌توانید روی ما نیز حساب کنید. ما در گروه مشاوره آریا همه اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار خواهیم داد. همچنین تمامی اقدامات لازم را به شیوه‌ای موثر برای رسیدن به نتیجه مطلوب انجام خواهیم داد.

دفاتر گروه مشاوره آریا در ایران و استرالیا همواره پاسخگوی شما خواهند بود. ما آماده‌ایم تا به سهم خود خسارات ناشی از ویروس کرونا را بکاهیم و مانع از دست رفتن رویای شما شویم. کافی است با ما در ارتباط باشید تا مشاوره و اقدامات لازم جهت مهاجرت شما به کانادا و استرالیا در زمان کرونا را دریافت کنید.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه