احتمال از سرگیری پروازها به ایتالیا، اسپانیا و آلمان از اول سپتامبر

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند سه شنبه، ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۱
احتمال از سرگیری پروازها به ایتالیا، اسپانیا و آلمان از اول سپتامبر

دبیر انجمن هواپیمایی ایران از انجام مذاکرات با سه کشور ایتالیا، اسپانیا و آلمان برای از سرگیری پروازها از اول سپتامبر خبر داد.

پس از گذشت ماه‌ها از شیوع گسترده ویروس کرونا و به‌تبع آن، بسته شدن مرز‌ها، کشورهای مختلف در حال مذاکره برای بازگشایی مرزهای خود به روی یکدیگرند. ایران نیز از این قاعده مستثنا نیست. در این رابطه، مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن هواپیمایی ایران اعلام کرد که شرکت‌های هواپیمایی در حال انجام مذاکرات برای بازگشایی مرزهای کشورهای ایتالیا، اسپانیا و آلمان به‌روی شهروندان ایرانی است. وی در این رابطه اذعان داشت:

شرکت‌های هواپیمایی مانند «ایران‌ایر»، برای پرواز به میلان، رم و مادرید در حال مذاکره و دریافت مجوز هستند و مذاکراتی را با آلمانی‌ها نیز آغاز کردند. به نظر می‌رسد برای از سرگیری پروازهای اروپایی، به‌ویژه به سه مقصد مذکور، مجوزهای لازم دریافت شده و احتمالا تا اول سپتامبر یعنی ۱۱ شهریور ماه این پروازها از سرگرفته می‌شود.

اسعدی سامانی درباره شرایط و روند مذاکرات تصریح کرد:

قطعا همه کشورها پروتکل‌های بهداشتی خاص خودشان را دارند و این پروازها به صورت مسافری، اما با رعایت شرایط بهداشتی و پروتکل‌ها این کشورها از سر گرفته خواهد شد و می‌توان به در اختیار داشتن تست منفی PCR ویروس کرونا برای مسافران و دیگر شرایط اشاره کرد.

اسعدی سامانی با توجه به قوانین متکثر و متغیر کشورها در خصوص گردشگری و پروتکل‌های بهداشتی، از مسافران خواست تا پیش از هرگونه برنامه‌ریزی سفر، از شرایط کشور مقصد اطلاعات کافی را کسب کنند و ایرلاین‌ها نیز موظفند که قبل از فروش بلیط، اطلاعات ضروری را در اختیار مسافران قرار دهند.

برای رزرو و مقایسه تورهای مختلف و پروازها می‌توانید از کجارو کمک بگیرید. کجارو همچنین به‌صورت روزانه، آخرین اخبار ایران و جهان را به اطلاع شما می‌رساند.

 

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه