مجموعه فرهنگی و تاریخی نیاوران به مدت ۱۰ روز تعطیل شد

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند چهار شنبه، ۱۸ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۱۶
مجموعه فرهنگی و تاریخی نیاوران به مدت ۱۰ روز تعطیل شد

زمان‌بندی تعطیلی موزه‌های مجموعه فرهنگی و تاریخی نیاوران، به‌منظور انجام پروژه شناسایی و مقابله یک‌پارچه با آفات در ۱۰ روز آینده اعلام شد.

طبق اطلاعیه روابط عمومی مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران، از تاریخ پنجشنبه ۱۹ تیر ۹۹ به‌مدت ‍۱۰ روز و طبق زمان‌‌بندی مشخص، موزه‌ها، مخازن و ساختمان‌های اداری مجموعه نیاوران تعطیل خواهند بود. این تعطیلی به‌منظور اجرای پروژه شناسایی و مقابله یک‌پارچه با آفات با نظارت واحد حفاظت و مرمت این مجموعه و با همکاری پژوهشگران و متخصصان حشره‌شناسی، مقابله با آفات، مهندسی سلامت و بهداشت محیط خواهد بود. طبق این اطلاعیه، برنامه زمان‌بندی تعطیلی موزه‌ها به شرح زیر است:

  • موزه‌ خودروهای اختصاصی در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۹ و ۲۰ تیرماه
  • موزه کوشک احمدشاهی در روزهای شنبه و یکشنبه ۲۱ و ۲۲ تیرماه
  • موزه جهان‌نما در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۲۳ و ۲۴ تیرماه
  • کاخ اختصاصی نیاوران در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۲۴ و ۲۵ تیرماه
  •  موزه کتابخانه اختصاصی در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۶ و ۲۷ تیرماه 

اجرای عملیات دوره‌ای علمی و عملی برای شناسایی و پایش کمی و کیفی عوامل مخل بیولوژیک و همچنین مقابله یک‌پارچه با آن‌ها با توجه به وجود کلونی‌های انواع حشرات و آفات به‌صورت مداوم در مجموعه تاریخی نیاوران در تهران انجام می‌شود. این مجموعه به‌دلیل دارا بودن ویژگی باغ‌موزه‌ای و دسترسی‌های مستقیم باغ به معماری و همچنین شیوه نمایش داستانی تاریخی و عدم امکان جانمایی از نظر موارد حفاظتی و نگه‌داری، به این عملیات دوره‌ای نیازمند است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه