استفاده از ماسک در هواپیما و فرودگاه های ایران اجباری شد

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا یکشنبه، ۱۵ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۸
استفاده از ماسک در هواپیما و فرودگاه های ایران اجباری شد

طبق اعلام سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری استفاده از ماسک در فرودگاه‌های کشور و داخل هواپیماها اجباری است.

بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، استفاده از ماسک در همه مکان‌های عمومی و محل‌های تجمع از ۱۵ تیر ماه ۹۹ اجباری شده است. در این راستا، سازمان هواپیمایی کشوری نیز مسافران و همراهان را به استفاده از ماسک ملزم کرد. رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، در این رابطه چنین گفت:

سازمان هواپیمایی کشوری در بخشنامه‌ای به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی، شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام خمینی(ره)، شرکت‌های هواپیمایی، خدمات فرودگاهی، فرودگاه‌های خلیج فارس، ماهشهر، خارک، سیری، لاوان، بهرگان، آغاجاری، گچساران، کیش قشم، ماکو، کاشان، چابهار، دزفول و جاسک استفاده از ماسک توسط مسافران و تهیه و تامین ماسک را جهت ارائه به پرسنل در محیط کار از جمله ترمینال، کابین هواپیما و ایرساید الزامی کرد.

جعفرزاده با بیان این‌که براساس بخشنامه مذکور از ورود مسافران بدون ماسک به ترمینال‌ها، اتوبوس و هواپیما ممانعت به عمل می‌آید، ادامه داد:

در راستای مصوبه مذکور و رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و کنترل شیوع بیماری کرونا، بخش‌نامه الزام اجرایی شدن استفاده از ماسک در فرودگاه‌ها و هواپیماها به شرکت‌های هواپیمایی و تمامی بخش‌های مرتبط در امر پرواز ابلاغ شد.

جعفرزاده با اشاره به این‌که تمامی حاضران در سالن‌های فرودگاه‌ها نیز ملزم به استفاده از ماسک هستند، تصریح کرد:

با توجه به اهمیت و در اولویت قرار داشتن سلامت مسافران در صنعت حمل‌و نقل هوایی، دفاتر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری از جمله دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها شرکت‌ها و موسسات هوانوردی، دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی و دفتر عملیات پرواز به صورت مستمر به بازرسی از فرودگاه‌ها صورت گرفته و در صورت مشاهده عدم رعایت پروتکل‌ها، برخورد مقتضی انجام می‌شود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه