کدام جاهای دیدنی مهم جهان و تحت چه شرایطی گردشگر می‌پذیرند؟

زینب موحدی
زینب موحدی شنبه، ۱۴ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۵
کدام جاهای دیدنی مهم جهان و تحت چه شرایطی گردشگر می‌پذیرند؟

بسیاری از جاهای دیدنی مهم دنیا بالاخره درهای خود را به روی بازدیدکنندگان گشودند. اما روند بازدید از آن‌ها مثل سابق نیست و تغییراتی در قوانین آن‌ها ایجاد شده است. 

کشورهای مختلف در سراسر جهان شروع به برطرف‌کردن محدودیت‌های ناشی از قرنطینه ویروس کرونا کرده‌اند. در این میان، گردشگری که نقشی بسیار مهم در اقتصاد بسیاری از کشورها دارد، یک بار دیگر فرصت عرض‌اندام پیدا کرده و دستورالعمل‌هایی برای گردشگران داخلی و بین‌المللی منتشر شده است.

برخی از مهم‌ترین جاهای دیدنی که دوستداران زیادی دارند، از آبشارهای ویکتوریای زامبیا گرفته تا کوه راشمور، درهای خود را به‌تدریج به‌روی همگان گشودند. با توجه به اینکه بسیاری از کشورها به‌شدت از شیوع ویروس کرونا آسیب دیدند و آمار ابتلا در آن‌ها بالا است، کشورهای دارنده جاذبه‌های گردشگری محبوب قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای سفر تدوین کرده‌اند؛ از جمله اینکه آمریکایی‌ها به‌خاطر کنترل نشدن این ویروس در کشورشان فعلا اجازه سفر به اروپا و بازدید از جاهای دیدنی آن را ندارند. در ادامه این مقاله کجارو برخی از مهم‌ترین جاهای دیدنی دنیا و قوانین لازم‌الاجرا در آن‌ها را می‌خوانید.

وضعیت بازگشایی جاذبه‌های گردشگری در اقصانقاط جهان:

اروپا

موزه لوور

موزه لوور پاریس

موزه لوور از ۶ ژوئیه دوباره پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود، اما علاقه‌مندان ابتدا باید به‌صورت آنلاین اقدام به رزرو بلیط بکنند. هر فرد ۱۱ سال به بالا باید در داخل موزه از ماسک استفاده بکند.

ساعت فعالیت موزه به ۹ صبح تا ۶ عصر در همه روزهای هفته به‌استثنای سه‌شنبه‌ها تغییر یافت. سه‌شنبه‌ها، موزه تعطیل است و پرداخت هزینه‌های ورودی فقط باید با استفاده از کارت‌های بانکی و اعتباری انجام شود. اگر برای بازدید از موزه نیاز به راهنمای سخنگو دارید، بهتر است بازدید خود از این موزه را به بعد از ۱۵ ژوئیه موکول کنید.

کافه‌ها و کتابفروشی‌ها نیز همراه با موزه در ششم ژوئیه فعالیت‌های خود را از سر خواهند گرفت. اتاق‌های رختکن نیز تا مدتی بسته خواهند بود؛ به این ترتیب، هیچ کلاه و چمدانی را نمی‌توان وارد موزه کرد.

برج ایفل

برج ایفل پاریس

پس از وقفه‌ای چند ماهه، بیشتر جاهای دیدنی پاریس به روی بازدیدکنندگان باز شدند

بازدیدکنندگان از ۲۵ ژوئن این اجازه را پیدا کردند که به برج ایفل بازگردند. تعطیلی که این بار این برج تجربه کرد، طولانی‌ترین تعطیلی پس از جنگ جهانی دوم بود. از ۲۵ ژوئن تا ۳۰ام همان ماه، بازدیدکنندگان باید برای رسیدن به طبقه دوم برج، حدود ۶۷۴ پله را می‌پیمودند. چراکه آسانسور با هدف حفظ فاصله اجتماعی تعطیل بود و فقط از اول ژوئیه است که آغاز به کار کرده است. در هر بار رفت‌وآمد، فقط شمار محدودی از مسافران اجازه استفاده از آن را دارند. طبقه فوقانی هنوز بسته است و در صورت تغییر اوضاع، در روزهای آتی بازگشایی خواهد شد.

از بازدیدکنندگان خواسته شده است که برای جلوگیری از تماس‌های غیرضروری افراد با یکدیگر در زمان پرداخت هزینه‌ها، بلیط خود را به‌صورت آنلاین خریداری کنند و هر فرد بالای ۱۱ سال در زمان حضور در برج باید ماسک بپوشد و از دستورالعمل‌های مرتبط با فاصله‌گذاری اجتماعی پیروی کند. همچنین، برای حفظ فاصله بین بازدیدکنندگان این‌گونه مقرر شده است که پله‌های ستون شرقی به پایین‌روندگان از برج و پله‌های ستون غربی به بالاروندگان اختصاص داده بشود.

کولوسئوم

کولوسئوم

تمامی محوطه پارک باستان‌شناسی کولوسئوم در یونان که شامل کولوسئوم، تپه پالاسیوم، فروم رومی و دوموس اوریا است، با ایجاد تغییرهایی در ساعات بازدید، از اول ژوئن باز شد. ساعت بازدید از این مجموعه از ۱۰:۳۰ صبح تا ۷:۱۵ عصر است.

استون هنج

استون هنج

در شرایط عادی، استون هنج روزهای بیست و یکم ژوئن پر از بازدیدکنندگانی است که برای تماشای انقلاب تابستانی به آنجا می‌روند. امسال، گروه «انگیلیش هریتاج» که مدیریت این سایت باستانی را به عهده دارد، این رویداد آسمانی را به‌صورت زنده در شبکه‌های اجتماعی پوشش داد. استون هنج به‌صورت رسمی از چهارم ژوئیه باز می‌شود و برای حفظ فاصله اجتماعی به مواردی چون تردد یک طرفه در مسیرهای مختلف اندیشیده‌اند.

همچنین، از بازدیدکنندگان خواسته شده است که پیش از مراجعه حضوری با سایت، به‌صورت آنلاین اقدام به رزرو بلیط بکنند.

مونت سنت میشل

مونت سنت میشل

آنچه در تصویر بالا مشاهده می‌کنید روز دوم سپتامبر سال ۲۰۱۹ از مونت سنت میشل در شمال غربی فرانسه گرفته شده است. این جزیره صخره‌ای کوچک که بیش از سه میلیون بازدیدکننده در هر سال دارد، با تصمیم دولت فرانسه مبنی بر تسهیل محدودیت‌ها به روی بازدیدکنندگان باز شد.

برای کاهش تماس‌های فردی بین بازدیدکنندگان، به آن‌ها توصیه می‌شود که به‌صورت پیاده از جزیره بازدید کنند. ساعت بازدید از ۹:۳۰ صبح تا ۶:۳۰ عصر است و از ۱۵ ژوئن تا ۳۱ اوت، بازدید از جزیره فقط برای تعداد محدودی و فقط به‌اندازه گنجایش یک شاتل قابل دسترسی خواهد بود.

کلیسای جامع سنت باسیل

کلیسای جامع سنت باسیل

موزه به روی همگان باز است. اما بازدیدکنندگان ملزم به استفاده از ماسک هستند و در زمان ورود به موزه، باید تست دمای بدن را انجام بدهند. مسئولان موزه بازدیدکنندگان را تشویق می‌کنند که بلیط‌های ورودی را به‌صورت آنلاین خریداری کنند. همچنین، فقط در بازه‌های زمانی از پیش تعیین‌شده‌ای به بازدیدکنندگان اجازه بازدید داده می‌شود. فقط افراد دارای مشکلات جسمی و حرکتی اجازه استفاده از آسانسورهای مجموعه را دارند. کافه‌ها و سرویس‌های بهداشتی موزه با رعایت اصول بهداشتی مرسوم باز هستند.

آکروپولیس

آکروپولیس

یونان بسیاری از سایت‌های باستان‌شناسی خود را از ماه مه به روی بازدیدکنندگان گشوده است و سایت آکروپولیس نیز یکی از همان سایت‌ها است. در این اماکن دیدن کارگرانی که با ماسک، محافظ صورت و دستکش مشغول کار هستند، تبدیل به امری عادی شده است. بازدیدکنندگان ملزم به رعایت فاصله اجتماعی هستند و اکیدا به آن‌ها توصیه می‌شود که علاوه بر ماسک، از محافظ صورت هم استفاده بکنند. یونان در چند ماه گذشته حدود ۳۵۰۰ مورد از ابتلا به ویروس کرونا را شاهد بود که رقمی بسیار کمتر از آمار کشورهای همسایه آن است. لینا مندونی، وزیر فرهنگ این کشور می‌گوید:

یونان به‌خاطر روش مدیریت بحران ویروس کرونا اعتبار زیادی به دست آورده است. این دستاوردی ارزشمند است که به ما این اجازه را می‌دهد که فصل گردشگری را به‌نحوی فعالانه آغاز کنیم.

آکروپولیس باز است، اما گردشگران اجازه ندارند که به‌صورت گروه‌های بزرگ وارد مجموعه بشوند و به‌طور کلی، بازدید از این مجموعه با محدودیت‌هایی روبه‌رو است.

قصر نوی‌شوان‌شتاین

قصر نوی‌شوان‌شتاین

اگر قصد بازدید از قصر «نوی‌شوان‌شتاین» (Neuschwanstein) را دارید، پیش از هر کار باید قوانین لازم‌الاجرا در آن را بخوانید. همه بازدیدکنندگان باید در قالب تورهایی با سرپرستی یک راهنما وارد مجموعه شوند و فقط ۱۰ درصد از گنجایش معمول قصر اجازه بازدید از آن را در هرروز دارند. بلیط‌ها را فقط به‌صورت آنلاین می‌توان خریداری کرد، مگر آنکه فردی اجازه ورود رایگان را داشته باشد که در این صورت، وی باید به مرکز صدور بلیط مراجعه کند.

«مارین بروک» (Marienbrucke) به روی عده محدودی از بازدیدکنندگان باز است. محوطه داخلی آن فقط در صورتی بازدیدکننده می‌پذیرد که آن‌ها در تورهای قصر شرکت کنند. راهنماها، بالابرها و اتاق سمعی بصری نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

برج کج پیزا

برج کج پیزا

برج پیزا روز سی‌ام مه به روی همگان گشوده شد. این سایت معروف گردشگری اصول ایمنی را بسیار جدی گرفته است و بازیدکنندگان را ملزم به پوشیدن ماسک و استفاده از دستگاه‌هایی کرده است که در صورت نزدیک شدن بیش از اندازه افراد به یکدیگر، اخطار می‌دهد. فقط ۱۵ گردشگر به‌طور هم‌زمان اجازه بازدید از برج را دارند. یکی از مسئولان این برج گفته است که به‌خاطر انجام این کارها و خرید لوازم موردنیاز، فشار مالی زیادی را متحمل شده‌اند، اما آن‌ها با این کار می‌خواهند پیام امیدواری به مردم ارسال کنند. ایتالیا یکی از کشورهایی است که بیشترین شمار مبتلایان به ویروس کرونا را داشته است. بیش از ۲۴۰ هزار نفر در این کشور به این ویروس آلوده شده‌اند.

گذرگاه ساحلی جاینت

گذرگاه ساحلی جاینت

تصویری که در بالا مشاهده می‌کنید، صخره‌های شش‌ضلعی در گذرگاه ساحلی جاینت (Giant’s Causeway) در نزدیکی باشمیلز، در شهر آنتریم در ایرلند شمالی است که ۲۹ آوریل سال ۲۰۱۶ عکسبرداری شده است. از سوم ژوئیه باز هم بازدید از ایرلند شمالی آغاز شد. بلیط ورودی جزیره فقط روزهای جمعه فروخته می‌شود و برای بازدید از آن باید روز پیش از بازدید اقدام به خرید کرد. برخی از مناطق جزیره برای تردد یک طرفه شده‌اند تا به این ترتیب، فاصله اجتماعی بین افراد حفظ شود. تابستان امسال هیچ اتوبوسی در جزیره به گردشگران خدمات‌رسانی نمی‌کند. اما مرکز بازدیدکنندگان، تورهای دارای راهنما و تورهای سخنگو، کافه‌ها و سرویس‌های بهداشتی همگی مشغول فعالیت هستند و مسافران می‌توانند به‌طور کامل از آن‌ها استفاده بکنند.

کاخ باکینگهام

کاخ باکینگهام

متاسفانه، باردیدکنندگان در این تابستان اجازه بادید از کاخ باکینگهام را نخواهند یافت. از ۲۷ سال پیش که ملکه الیزابت بازدید از این کاخ را برای همه آزاد کرد، باکینگهام در هر تابستان به‌مدت ۱۰ هفته و زمستان‌ها و بهارها نیز در روزهای از پیش تعیین شده‌ای به روی بازدیدکنندگان باز می‌شود. اگر مشتاق آن هستید که داخل کاخ را تماشا کنید، هم‌اکنون یک تور مجازی برای بازدید از کاخ در دسترس است. با استفاده از این تور می‌توانید از پله‌های سلطنتی (Grand Staircase) بالا بروید، اتاق نشیمن سفید (White Drawing Room) و اتاق تاج‌گذاری (Throne Room) و اتاق نشیمن آبی (Blue Drawing Room) را به‌خوبی تماشا کنید.

لاساگرادا فامیلیا

کلیسای لاساگرادا فامیلیا

همه جاهای دیدنی مهم دنیا، استفاده از ماسک را الزامی کرده‌اند

کلیسای جامع لاساگرادا فامیلیا توسط معمار مشهور، آنتونی گائودی طراحی شد و از ۱۸۸۲ تابه‌حال در حال ساخته شدن است. این جاذبه معروف گردشگری بارسلون که از ماه مارس و در پیش شیوع ویروس کرونا تعطیل شد، طبق برنامه‌های اعلام شده در تابستان امسال بازگشایی خواهد شد. مسئولان شهری بارسلون تصمیم گرفته‌اند از کارکنان مراکز بهداشتی که در خط اول جبهه مبارزه با کرونا قرار داشتند قدردانی بکنند و بر همین اساس، این افراد اجازه دارند که دو هفته اول ژوئیه به‌طور رایگان از این کلیسای تاریخی بازدید کنند. سایر ساکنان بارسلون از ۱۸ ژوئیه اجازه بازدید از آن را خواهند یافت. هنوز معلوم نیست فرصت تماشای این کلیسا از چه تاریخی مجددا نصیب بازدیدکنندگان سایر شهرها و کشورها خواهد شد.

آمریکای شمالی

مجسمه آزادی

مجسمه آزادی

نیویورک یکی از آلوده‌ترین شهرهای آمریکا است که نزدیک ۴۰۰ هزار نفر از ساکنان آن به‌طور قطعی به ویروس کرونا دچار شده‌اند. مسئولان این شهر بازگشایی تدریجی شهر را در دستور کار خود قرار داده‌اند و فعالیت پارک‌ها را مجاز شمرده‌اند. بلیط‌فروشی برای بازدید از مجسمه آزادی از بیستم ژوئیه آغاز خواهد شد. اما تاریخ دقیق برای بازگشایی آن هنوز قطعی نشده است و همه‌چیز منوط به اوضاع شهر خواهد بود. وضعیت نیویورک هنوز در حال بررسی است.

پل گلدن گیت

گلدن گیت

از زمان پیدایش ویروس کرونا، شمار بازدیدکنندگان پل گلدن گیت به‌طرز چشمگیری کاهش یافته است. از ابتدای ماه ژوئن، محوطه‌های پارکینگ خودروها برای روزهای تعطیلات و آخر هفته‌ها تعطیل شده است. مرکز خوشآمدگویی به بازدیدکنندگان همچنان تعطیل است. سرویس‌های اتوبوس‌رانی و کشتی‌رانی پل از شمار خدمات و گنجایش آن‌ها کاسته‌اند. همه روش‌های حمل‌ونقلی به‌طور مستمر ضدعفونی می‌شوند و موانعی بین رانندگان و مسافران نصب شده است.

کوه راشمور

کوه راشمور

تصویر بالا متعلق به سال ۲۰۱۳ است. کوه راشمور که به‌نوعی نماد آمریکا نیز به شمار می‌آید، برای مراسم روز ملی یادبود باز شد و از آن زمان تاکنون بسیاری از امکانات آن همچنان برای استفاده همگان باز است. پارکینگ‌ها، فروشگاه‌ها و بستنی‌فروشی معروف این کوه از آن جمله هستند. مرکز گردشگری لینکلن و استودیوی مجسمه همچنان هیچ فعالیتی ندارند. پارک روزانه از ساعت ۵ صبح تا ۱۱ شب باز است. اما برخی از مسیرهای آن هنوز از دسترس خارج هستند و تحت هر شرایطی، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک الزامی است.

آمریکای جنوبی

جزیره ایستر

مجسمه موآی در جزیره ایستر

در عکس بالا، چهار مجسمه موآی را در پس‌زمینه‌ای از کوه‌ها، آسمان و دریای آبی مشاهده می‌کنید. از ماه مارس تمامی پروازها از مبدا و به مقصد این جزیره لغو شده‌اند و حدود ۱۰۰۰ گردشگر را سرگردان ساخته‌اند. گردشگری هنوز در این جزیره کوچک آغاز نشده است و معلوم نیست که آن‌ها چه زمانی اجازه برگشت به جزیره را پیدا خواهند کرد. زمانی که اولین مورد ابتلا در جزیره گزارش شد، فقط یک بیمارستان و سه مرکز ریکاوری در ایستر مشغول به فعالیت بودند.

ماچو پیچو

ماچو پیچو

سفر به ماچو پیچو گران است، اما ارزش آن را دارد. قرار بود ماچو پیچو از اول ژوئیه به روی گردشگران داخلی باز شود و فقط با ۲۵ درصد از گنجایش اولیه خود مسافر بپذیرد. این رقم بسیار کمتر از آمار ۲ تا ۳ هزار نفره‌ای است که در سال گذشته، روزانه از این سایت باستانی بازدید می‌کردند. اما به‌خاطر نگرانی‌های مرتبط با ویروس کرونا، این بازگشایی به تعویق افتاد و هنوز تاریخ جدیدی اعلام نشده است.

آسیا

خلیج ها لونگ در ویتنام

خلیج هالونگ در ویتنام

خلیج پرطرفدار ویتنام پس از هفت هفته تعطیلی بالاخره این اجازه را یافت که از اول مه گردشگر بپذیرد. همه بازدیدکنندگان ملزم به پوشیدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی هستند. هیئت مدیران خلیج هالونگ رویدادهای مهمی را برای برگرداندن گردشگران به این خلیج پرطرفدار تدارک دیده‌اند. قایق‌های گردشگری نیز مشغول اجرای تورهای روزانه و شبانه هستند.

دیوار ندبه یا دیوار غربی مسجد الاقصی

دیوار ندبه در فلسطین اشغالی

رژیم اشغالگر قدس با کمتر شدن شمار مبتلایان در منطقه، سایت‌های مذهبی را باز کرد. بازدید از دیوار ندبه که مسلمانان، آن را دیوار براق می‌نامند نیز به شرط انجام کنترل‌های حرارتی توسط بازدیدکنندگان آزاد است و همچنین، در صورت پر شدن ظرفیت محوطه دیوار، سایرین باید پشت درهای بسته منتظر خلوت شدن آن باقی بمانند. دیوار براق، دیوار غربی مسجد الاقصی است که مسلمانان معتقد هستند پیامبر اسلام (ص) در شب معراج مرکب خود را به آن بست و یهودیان آن را تنها باقی‌مانده هیکل سلیمان می‌دانند و یکی از مهم‌ترین نیایشگاه‌های یهودیان است که در حال حاضر، اشغالگران صهیونیستی کنترل این بخش از فلسطین اشغالی را در اختیار گرفته‌اند.

گراند پالاس

گراند پالاس در تایلند

با برطرف شدن محدودیت‌های قرنطینه در تایلند، گراند پالاس بانکوک از ابتدای ژوئن به روی بازدیدکنندگان باز شد. این مجموعه که در سال ۱۷۸۲ ساخته شده در گذشته محل اقامت پادشاه بود و سال‌ها نیز مقر اداره‌های حکومتی مختلف به شمار می‌رفت. ساعت بازدید از کاخ کاهش یافته است و فقط از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۳:۳۰ بعدازظهر می‌توان از آن بازدید کرد. موکدا از بازدیدکنندگان خواسته می‌شود که توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند، فاصله اجتماعی را رعایت بکنند و از پوشش ماسک استفاده بکنند.

برج خلیفه

برج خلیفه

برج خلیفه دبی با پروتکل‌های ایمنی جدید به روی همگان بازگشایی شد. انجام تست‌های حرارتی، پوشیدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی از جمله شرایط جدید لازم‌الاجرا هستند. هر فردی که بخواهد از این برج بازدید بکند، باید بلیط خود را به‌صورت آنلاین تهیه کند و زمانی که وارد برج می‌شود باید هزینه‌های خود را به روش‌هایی پرداخت بکند که نیازی به تماس بین افراد نباشد. شرایط و محدودیت‌های سنتی اعمال شده در کل کشور در این برج نیز لازم‌الاجرا هستند و بازدیدکنندگان برای اثبات سن خود ملزم به نشان دادن اوراق هویتی هستند. سکوهای تماشا نیز مشغول فعالیت هستند و تمامی صفحه‌های لمسی به‌طور مرتب ضدعفونی می‌شوند.

دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین فقط یک ساعت با مرکز پکن فاصله دارد. دیوار «بادلینگ» که یکی از بخش‌های پرطرفدار این دیوار بزرگ به شمار می‌آید، ۲۴ مارس باز شد. این دیوار از «بی لیو لو» تا «نان وو» ادامه دارد و پربازدیدترین بخش از دیوار بزرگ چین است. گنجایش پذیرش بازدیدکنندگان آن کاهش و ساعات بازدید آن به ۹ صبح تا ۴ عصر کاهش یافته است. بازدیدکنندگان باید پیشاپیش بلیط ورودی را به‌صورت آنلاین تهیه کنند و در زمان حضور در کل مجموعه ضمن رعایت فاصله اجتماعی، باید ماسک بپوشند. علاوه بر آن، در زمان ورود باید تست‌های حرارتی را نیز پشت سر بگذارند. نکته دیگر آنکه هر فرد بازدیدکننده باید یک کد QR بهداشتی ثبت‌شده برای احراز سلامتی خود داشته باشد.

سایر بخش‌های دیوار چین همچنان بسته است. موزه دیوار بزرگ چین و کابین‌های کابلی نیز بسته هستند. پس از آنکه عده‌ای در روز بازگشایی دیوار اقدام به خرابکاری و زیرپاگذاشتن قوانین کردند، اقدامات انضباطی جدیدی از آوریل اندیشیده شد و ناقضان قوانین را وارد فهرست سیاه می‌کنند.

آفریقا

آبشار ویکتوریا

آبشار ویکتوریا

آبشار ویکتوریا پس از دو ماه تعطیلی در ماه مه بازگشایی شد. تصمیم برای بازگشایی آبشار به روی بازدیدکنندگان پس از آن اتخاذ شد که مسئولان شهر لیوینگستون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در شهر خود گزارش ندادند. آبشار ویکتوریا مهم‌ترین منبع درآمدی منطقه از محل گردشگری است. طبق گزارش‌ها، این آبشار در تابستان سال جاری آب فراوانی دارد. زامبیا مرزهای خود را به روی گردشگران گشوده است، اما معلوم نیست که آیا به‌غیر از آفریقایی‌ها، مسافران قاره‌های دیگر را هم می‌پذیرد یا خیر.

هرم بزرگ جیزه

هرم بزرگ جیزه

مسئولان مصری از پیش اعلام کرده بودند که برخی از جاهای دیدنی خود را از اول ژوئیه به روی بازدیدکنندگان خواهند گشود. هزم بزرگ جیزه نیز در این فهرست قرار داشت. مدت زمان بازدید و شمار تورهایی که به مقصد این اماکن برگزار می‌شوند محدود هستند. تمامی بخش‌های هرم جیزه شامل راهرو‌ها، دفاتر بلیط‌فروشی و مراکز گردشگری آن در آوریل به‌طور کامل ضدعفونی شدند، اما به‌دلیل مراقبت‌های ویژه‌ای که برای حفاظت از هرم‌ها نیاز است، خود هرم‌ها ضدعفونی نشدند. مصر مرزهای خود را گشوده است و سفرهای تجاری را از اول ژوئیه از سر گرفته است.

استرالیا

خانه اپرای سیدنی

خانه اپرای سیدنی برای عموم باز نیست؛ اما همچنان تلاش‌هایی در دست انجام است تا بازدیدکنندگان را در اسرع وقت و در شرایط ایمن به آنجا برگردانند. در طول مدت تعطیلی، خانه اپرای سیدنی برنامه‌های زنده هفتگی، پادکست های مختلف از جمله پادکست های سفر، ویدئو، مقاله و فیلم‌هایی از پشت‌صحنه رویدادهای مختلف را منتشر کرده است. کلیه اجراها تا دسامبر لغو شده‌اند. استرالیا مرزهای خود را به‌روی همه بازدیدکنندگان به‌استثنای نیوزیلندی‌ها بسته است. همچنین، این کشور شهروندان خود را نیز از سفرهای بین‌المللی منع کرده است. با این حال، سفرهای داخلی در استرالیا مجاز است. مسئولان گردشگری استرالیا می‌گویند امیدوار هستند سفرهای بین‌المللی از سپتامبر آغاز شود.

مطالب مرتبط:

منبع thepointsguy

دیدگاه